Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 11:52   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg mangler et alternativ. Jeg kan, og gjør det hvis jeg må, men som regel gjør mannen det.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:57   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg har skiftet dekk på våre biler fordi jeg har likt å holde på med det, men de siste par årene har jeg kjøpt meg ut av den jobben.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:57   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg gjorde det selv da jeg var alene (og fattig), men det var ofte utrolig tungt, fordi boltene satt så djevelsk hardt på! Og jeg har ca. INGEN muskler...

Dette er en jobb mannen absolutt vil ta selv, så da får han det. Hadde det vært opp til meg så hadde jobben vært satt til Toyota, som attpåtil gjør det gratis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:57   #24
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ja, jeg skifter selv. Jeg har ikke lyst, men det er nå bare meg. Har ikke skifta enda i år, men kjører piggfritt. Skal skifte ... snart.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:00   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg gjorde det selv da jeg var alene (og fattig), men det var ofte utrolig tungt, fordi boltene satt så djevelsk hardt på! Og jeg har ca. INGEN muskler...

.

Med rett verktøy trenger man ikke muskler heller.
Det som er litt kjipt er at dette verktøyet sjeldent er tilgjengelig ved punktering.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:02   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg har folk til sånt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:04   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Har ikke bil. Tror muligens jeg fikk faren min til å skifte dekk da Teo og jeg hadde russebil. Mannen overtok den gamle bilen til svigers for 7-8 år siden, og den hadde vi et års tid før vi fant ut at vi ikke ville ha bil, men den var vrang og humørsyk og jeg gjorde aldri såpass som å kjøre den - langt mindre dekkskift eller andre operasjoner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:08   #28
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg byttet dekk halvparten av gangene. Hverken mannen min eller jeg synes det er kjempemorsomt, så vi deler på jobben likt.
Om han hadde likt det godt, så hadde jeg byttet innimellom uansett for å kunne det.

Vi har god gårdsplass og gode oppbevaringsmuligheter så det er ikke store jobben å få der gjort, tar like lang tid å få noen andre til å gjøre det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:13   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan og har gjort det men mannen pleier å gjøre det. Noen må passe barn og noen må gjøre det. Han velger ofte å skifte dekk. Så lenge jeg vet jeg kan så bryr jeg meg ikke akkurat.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:14   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg skifter ikke dekk selv. Jeg KAN skifte dekk, men jeg gidder ikke. Mannen tar seg av det, og ellers hadde jeg gladelig betalt noen for å gjøre det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:19   #31
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.
Det er omtrent den eneste tingen som mannen skal gjøre, så den tingen skal han få lov til å fortsette å gjøre. Jeg får heller ringe NAF om jeg punkterer.

Jeg kunne selvfølgelig ha lært meg å gjøre det. I tilfelle noe skjer. Men jeg gidder ikke.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:25   #32
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg gjorde det før, men nå har mannen kjøpt seg morsomt trykkluftverktøy, så da må han jo få bruke det til noe.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:27   #33
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det gidder jeg ikke. Jeg kan gjøre det selv, selvsagt, og gjorde det de første årene etter at jeg kjøpte bil i 2002, men nå har jeg råd til å betale 200 kr for å få noen andre til å gjøre det, for det er gørrkjedelig pytonarbeid.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:28   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Det manglet alternativ for "Kan, men gidder ikke".
Jeg har en voksen sønn som gjør det for mor. Tidligere gjorde jeg det selv, eller betalte Esso for å gjøre det.
Halve jobben er å hente hjulene i kjellerboden, og vaske de man tar av + bære de ned i kjelleren, og det er slikt det er fint å ha barn til. Niåringen skal være med på opplæring i år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:42   #35
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk sjølv?

Ja, eg skifter dekk sjølv.


Sist redigert av annemede : 26-04-12 kl 15:53.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:42   #36
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ja, MEN gjør det sammen med pappa og lillebror som regel.
Må jeg gjøre det alene, så gjør jeg det, men med min sterke høyrearm er det på en måte ørlitt slitsomt....

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:43   #37
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan, men gidder ikke. Jeg kjøper denne tjenesten.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:44   #38
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, og jeg skjemmes ikke engang av å si at det får Mannen gjøre. Det året jeg bodde uten mann, så betalte jeg gladelig og lykkelig for å få noen til å gjøre det for meg! Jeg har ingen følelse av nederlag av å innrømme at jeg sansynligvis aldri kommer til å skifte et dekk heller.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:47   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Heter det skifte eller skifter?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:50   #40
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Fikser det selv.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no