Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 12:51   #41
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg gjør nok ikke det. Men jeg KAN. Jeg har fått opplæring og prøver å skifte et dekk en gang i året eller noe for å holde det ved like.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:51   #42
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg har aldri skiftet dekk. Mannen gjør det og før jeg fikk mann så gjorde broren min det for meg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:54   #43
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg skifter ikke dekk, men det er pga. samme grunn som at jeg ikke vasker gulv - kronisk bekkenløsning og ryggsmerter. Hvis det skal nye dekk til e.l. er det jeg som sjekker alternativer og bestemmer hva slags og drar og får det gjort, så det handler ikke om at "mannen har ansvaret for bilen".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:06   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg gjorde det selv da jeg var alene (og fattig), men det var ofte utrolig tungt, fordi boltene satt så djevelsk hardt på! Og jeg har ca. INGEN muskler...

Jeg er ikke råsterk, men litt muskler har jeg da, men måtte likevel stå med all min vekt og hoppe på den der skru-opp'ern, for å løsne boltene. Jeg brukte ett minutt på å fintenke hvilken vei jeg måtte skru først.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:24   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg betaler noen for å gjøre det.

Hos oss er alt som har med bil å gjøre mitt ansvar siden det er meg som kjører bil og jeg kjøper meg ut av noe av det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:27   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nå pleier jeg å kjøpe denne tjenesten. Jeg har skiftet dekk alene ved punktering, så jeg kan det. Mannen har dårlig rygg og skal helst ikke drive med slikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:35   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk, men jeg gjør det ikke. Vi har dekkhotell, og betaler for både skifte og lagring av dekk. Med glede.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:36   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Gjør det selv, for samtidig få sjekket tilstand på dekk, bil, felger, rengjort der man ellers ikke kommer til når dekkene er på etc. Etterpå er det skikkelig dekkvask og fjerning av en del steiner som sitter i dekkene. Lar dekkene tørke godt før de legges inn i plastposene...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:36   #49
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei det er mannen som gjør det, men jeg kan gjøre det og jeg har gjort det da jeg bodde alene.

Helt ærlig, det er fint at man har hver sine arbeidsområder så lenge man er enige om arbeidsområdene. Det er mindre viktig for meg hvem som gjør hva. Nå er mannen på reisejobb halve året tilsammen, så jeg må gjøre alt mulig når han ikke er hjemme uansett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:47   #50
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg gjorde det selv da jeg hadde egen småbil. Nå har vi skiftet sammen, da er min jobb å skure felgene og bære dekkene i kjelleren. Jeg synes dekkskift og start med kabler er viktig å kunne når en bruker bil. Vil ikke stå i veien og vente på bilhjelp for de to tingene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:47   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg skifter selv av og til. Vi har to biler, mannens bil er firmabil og dekkene er plassert på dekkhotell og skiftes der.
Dermed har vi kun min bil vi skifter på selv, og da bytter vi litt på. Ofte gjør vi det sammen.
Og nå som eldste har begynt med øvelseskjøring ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få delta i arbeidet, god læring.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:01   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det gjør mannen.
Men jeg kan det. Og gjorde det alltid før. Før 13 år tilbake altså. Nå er det mannen sin jobb.
Byttet også olje, filter og luftfilter selv. Før. Da jeg hadde gamle biler hvor det ikke var så nøye å følge serviceheftet. Jeg har alltid vært mye med gutta og likte å holde på med sånne ting.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:05   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, skifte dekk har jeg ingen som helst lyst til å drive med. Mannen gjør det, og hvis jeg ikke hadde hatt ham hadde jeg betalt noen for å gjøre det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:10   #54
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg er ikke råsterk, men litt muskler har jeg da, men måtte likevel stå med all min vekt og hoppe på den der skru-opp'ern, for å løsne boltene. Jeg brukte ett minutt på å fintenke hvilken vei jeg måtte skru først.

Du må lære deg tommelfingerregelen. Bruk høyre hånd og la tommelen peke i den retningen bolt/skrue skal bevege seg, og da vil fingrene på hånden indikere hvilken vei ting skal skrus ved å la fingrene fungere som "piler".

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:25   #55
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du må lære deg tommelfingerregelen. Bruk høyre hånd og la tommelen peke i den retningen bolt/skrue skal bevege seg, og da vil fingrene på hånden indikere hvilken vei ting skal skrus ved å la fingrene fungere som "piler".

Eller bare huske på at ting blir vanskeligere og vanskeligere å skru løs jo lengre det er siden det ble skrudd på, det er fordi tiden (klokka) skrur TIL.
(Altså skru mot klokka for å løsne)

(Å skifte dekk trenger man, som Hattifnatten sier, dekkomlegger for å gjøre, det vi snakker om her er å skifte hjul!)

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:37   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg har firmabil og dekkhotell, så her er alt skrudd til med maskinkraft. Nå har jeg ikke reservedekk en gang. Men jeg har veihjelp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:39   #57
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du må lære deg tommelfingerregelen. Bruk høyre hånd og la tommelen peke i den retningen bolt/skrue skal bevege seg, og da vil fingrene på hånden indikere hvilken vei ting skal skrus ved å la fingrene fungere som "piler".

Eller bruke den engelske huskeregelen:
righty - tighty
lefty - loosey

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:43   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, jeg er LIVREDD for å ikke stramme godt nok, så verkstedet gjør det. Jeg har mistet et dekk i fart, og det vil jeg ikke oppleve igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:58   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Eller bare huske på at ting blir vanskeligere og vanskeligere å skru løs jo lengre det er siden det ble skrudd på, det er fordi tiden (klokka) skrur TIL.

Jada, men å bruke hånda er så veldig håndfast. Jeg lærte det av de garvede mekanikerne jeg jobbet sammen med da jeg hadde sommerjobb på verksted for mange herrens år siden.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:08   #60
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg KAN skifte dekk, og har gjort det mange ganger. Nå kjører vi bilen inn i garasjen på jobben, mannen skifter dekk mens jeg vasker bilen godt innvendig. Det er en helt grei arbeidsfordeling.

Jeg har punktert sent på natten på en øde veistrekning før mobiltelefonens tid, og da var det knallkjekt å kunne skifte dekk selv.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no