Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Klarte du oppkjøringen på første forsøk?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-10, 22:48   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klarte du oppkjøringen på første forsøk?

Oppkjøringen min nærmer seg.

Jeg er supernervøs og livredd. Tips og gode råd mottas med takk. Gjerne fra dere som ikke klarte å kjøre opp på første forsøk. Sånn at jeg kan se at det slett ikke trenger å være verdens undergang.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:52   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Ja, jeg gjorde det. Jeg var 17 og var ikke det minste nervøs. Unntatt på slutten når jeg måtte rygge rundt et hjørne, rygging generelt syntes jeg var vanskelig.

Tips: prøv å bevar roen og ikke bli stresset. Kjørelæreren hadde ikke meldt deg opp, om han ikke trodde du var klar!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:54   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Jeg har FP rekord i antall oppkjøringer.
Såh, eh, nei.

Men jeg er en veldig god sjåfør, og jeg har definitivt gjort meg fortjent til lappen. Bortsett fra en parkeringsbot, så har jeg aldri fått bot for noe som helst, ei heller kræsjet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:57   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Eg klarte både teori og oppkøyring på første forsøk, ja.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:59   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Jeg kjørte opp på første forsøk ja, men besto ikke oppkjøringa, så jeg kjørte opp en gang til

Det føltes litt som "verdens underlag" der og da, og veldig flaut.... men i ettertid tenker jeg ikke mye på det, det var i hovedsak nervøsitet som gjorde at jeg gjorde de feilene jeg gjorde, på neste forsøk sto jeg med glans, sensoren sa han ikke skjønte hvorfor jeg hadde strøket på første forsøk. SÅÅÅ mye hadde jeg umulig lært på to uker, så jeg mener også selv at jeg kunne nok til å stå på første forsøk også, og er en habil sjåfør i dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:59   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Teoridelen av selve oppkjøringen hadde jeg mer eller mindre ikke peil på. Men heldigvis var jeg ganske god til å kjøre (etter sikkert 30-40 kjøretimer) så jeg klarte meg akkurat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:00   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Niks.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:05   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Jepp. Men det er leeenge siden... 22 år siden visst..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:06   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg kjørte opp på første forsøk ja, men besto ikke oppkjøringa, så jeg kjørte opp en gang til

Sånn forstår jeg uttrykket også - oppkjøring er oppkjøring uansett utfall.

Jeg stod på første oppkjøring, takk og lov, men det er 18 år siden. Nå hadde det sikkert gått åt skogen, for jeg har blitt en nervøs bilist med årene.

Tvi-tvi, Morella!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:07   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg klarte både teori og oppkøyring på første forsøk, ja.

Samme her, men det var leeeenge siden. Lykke til

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:09   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Du mener antageligvis om vi bestod oppkjøringen på første forsøk. Uten å kjøre opp kan man ikke forsøke osv.

Ja. Jeg hadde skrevet høyre og venstre på henda mine. Jeg var altfor nervøs til å drive å tenke på hva som var hva under selve oppkjøringen.
Jeg vasket der på den tiden, så han jeg kjørte opp med vaste og kjaste siden han kjente til meg, og jeg ønsket bare at han skulle ti stille.

Dessuten visste jeg om når alle skulle kjøre opp siden dette sto oppslått inne på biltilsynet. Siden jeg jobbet der hver dag etter skolen, så hadde jeg full oversikt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:09   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Ja, to dager etter 18-årsdagen, og med stedets strengeste sensor.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:10   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Nei, det gjorde jeg ikke. Var så nervøs første gangen. Men andre gangen gikk det strååålende.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:11   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Jeg klarte det på første forsøk, selv om hverken jeg, moren min eller kjørelæreren hadde særlig stor tro på at det skulle gå. Det var 3 måneders ventetid den perioden, så jeg skulle vel blitt klar til det, men fikk en avbestilt time 2 uker etter oppmeldingen. På telefon til mamma sa jeg på tøys at jeg hadde strøket, og hun svarte "ja, vi kunne vel ikke forvente noe annet".

Jeg kjørte så bra jeg aldri hadde gjort før, men sensor trodde sikkert at jeg kjørte verre enn vanlig pga nervøsitet.

(Jeg har blitt en god del bedre sjåfør nå enn da, altså.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:11   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Min venninne derimot, kjørte i motgående felt når hun skulle svinge av til Biltilsynet samt at hun kjørte mot rødt lys.
Hun bestod ikke. Hun burde igrunnen ikke bestått noensinne.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:12   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Sto første gangen, ja. Det er vel snart 14 år siden, det også.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:13   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Jeg klarte det på første forsøk ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:14   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Ja. Da jeg var 18 år.
Enkel rute, midt i rushen og med snøstorm. Ikke store greiene jeg fikk gjort pga trafikk og vær.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:14   #19
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Sto på første oppkjøring, ja. Men jeg gjorde noe små feil. Startet på 2. gir f.eks. Så de tåler småfeil.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:15   #20
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjørte du opp på første forsøk?

Ja, men det var i i 1991. Jeg tror det har blitt betydelig vanskeligere, altså, spesielt teoridelen.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no