Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 10:34   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

For kvinnene på dette forumet. Mulig eg slit litt med Lov om likestilling (sitte lese til eksamen i arbeidsrett ) men det får gå.

Altså, skifte du dekk sjølv?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:36   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ja.

Jeg hadde de to mellomste med meg, der jeg satt og proklamerte høyt at "pappa og mamma skifter dekk!". : politisk korrekt:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:35   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det får mannen min ta seg av.
Jeg gjør alt annet fysisk arbeid her i huset, som plenklipp,måking,maling og hagearbeid,så dekk dekka kan han jaggu meg ta sjøl.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:37   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Var tråden din som inspirerte meg til å lage poll.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:38   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei.
Det er omtrent den eneste tingen som mannen skal gjøre, så den tingen skal han få lov til å fortsette å gjøre. Jeg får heller ringe NAF om jeg punkterer.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:19   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.
Det er omtrent den eneste tingen som mannen skal gjøre, så den tingen skal han få lov til å fortsette å gjøre. Jeg får heller ringe NAF om jeg punkterer.

Jeg kunne selvfølgelig ha lært meg å gjøre det. I tilfelle noe skjer. Men jeg gidder ikke.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:38   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Eg bor jo aleine og har konkludert med at eg ikkje gidd mase på nokon, så eg bruke 300 kroner på å få det gjort på verksted. Da vaske dei dekka og pakke dei fint inn til lagring.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:38   #8
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Har gjort det i mange år, men nå gidder jeg ikke mer. Det koster 200 kr å få det gjort, og det er jo atskillig mer komfortabelt.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:16   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei det gjør jeg ikke. Jobber et sted hvor vi har haugevis av mannfolk som gjør det, og hvis jeg ikke tar med dekkene på jobb så gjør mannen min det hjemme. Jeg vet hvordan jeg skifter dekk, men har ikke kraft nok i armene til å klare det på annen måte enn med luftverktøy, og det har en uansett ikke tilgjengelig hvis en punkterer i veikanten. Da har jeg dekkfiks på boks i nøden om det skulle være eller ringer NAF om det en gang skulle skje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:39   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg bytter fra sommer til vinterdekk og sånt ja. Det er ikke sånn at vi har fast fordeling på den oppgaven, men det er like naturlig at jeg gjør det som at han gjør det.
Det jeg ikke er så dreven på er å legge dekk på felg. Den oppgaven er det han som tar og låner utstyr til en kompis. Jeg kunne sikkert lært meg å bruke den maskinen jeg også, men noe må han da bruke spesialkompetansen sin til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:41   #11
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det jeg ikke er så dreven på er å legge dekk på felg.

Gjør man det selv?

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:48   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Gjør man det selv?

Om man har en kompis med rett utstyr er det mye penger å spare på å bestille dekk på nett og legge dem på felg selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:40   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Legge dekk på felg? Da er vi jo inne på ekstremkunnskap!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:41   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Mja, jeg kan legge om, og jeg er ikke redd for å gjøre det, men det er år og dag siden sist.

Stort sett så har mannen min tatt seg av dette. Tidligere, når vi kjørte med piggdekk og dermed måtte forholde oss til dato for omlegging, så tok jeg det om han var ute påå jobb. Nå kjører vi piggfritt på begge bilene, så da står det stort sett til han kommer hjem.

Min bil må vi få andre til å ta, siden det må legges om på felg også på den.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:42   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ingen av alternativene passet, men nei jeg skifter ikke selv.
Toyota gjør det gratis for meg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:42   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg har ikke bil.

Men kan selvfølgelig skifte dekk selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:44   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, har ingen passende steder å gjøre det egentlig. Så det får jeg andre til å gjøre, kjøper meg tjenesten altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:46   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk, men det er en av de (mange) tingene jeg med glede bruker noen hundrelapper på å slippe.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:28   #19
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk selv, men har ikke gjort det på mange år. Likevel får jeg nok problemer om jeg skulle punktere, siden jeg ikke er sterk nok til å løsne mutrene med hjulkrysset.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:23   #20
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg kan skifte dekk selv, men har ikke gjort det på mange år. Likevel får jeg nok problemer om jeg skulle punktere, siden jeg ikke er sterk nok til å løsne mutrene med hjulkrysset.

Du har prøvd å bruke beina for å få dei laus også? Dvs bruke beina i staden for armene som kraft på hjulkrysset. Eller så kan du kjøpe ein sånn lang fastkoppnøkkel-sak (samme dimensjon som hjulmutter) på Biltema etc, dess lengre moment du får på kraftarma, dess lettare er det.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no