Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags gulvlister?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-08, 23:40   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hva slags gulvlister?

Skal gulvlistene ha tilnærmet samme farge som gulvet?

Faren min holdt på å ta kvelden da jeg sa jeg hadde tenkt på hvite lister til lyst tregulv ( ask).

Er det helt feil?
Veggene er malt i en varm hvitfarge og resten av interiøret holdes i hvitt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 00:01   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Listene skal vel egentlig være like gulvet, men vi har malt våre lister i samme farge som veggene. Alt er hvitt, Chi. Vi har hvit eik på gulvet. Det er sikkert helt feil å gjøre det sånn, men jeg synes det er fint her ihvertfall.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 01:38   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Jeg og tenker at det blir fint med hvite lister. Får se hva det blir til da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 01:54   #4
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Hvite lister er da valig nå

Kjør på!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 01:59   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Hvite lister er da valig nå

Ja er det ikke det?
Vi har brukt mye eikelister, men da til eikegulv. Men lister av Ask?
Høres rart ut spør du meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 06:32   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Jeg synes det er fint hvis man maler gulvlistene i samme farge som veggen - hvis ikke foretrekker jeg det samme som gulvet (synes det er lettere å få usynlige spikerslag når det er malt listverk kontra lakkerte trelister). Jeg synes det bryter for mye hvis gulvlistene er hvite og veggene er en mørkere farge.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 06:57   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det er fint hvis man maler gulvlistene i samme farge som veggen - hvis ikke foretrekker jeg det samme som gulvet (synes det er lettere å få usynlige spikerslag når det er malt listverk kontra lakkerte trelister). Jeg synes det bryter for mye hvis gulvlistene er hvite og veggene er en mørkere farge.

Gulvet kan bli veldig "rammet inn" og markert, om du skjønner.
Hvis du har hvite dørkarmer ser du jo effekten der.

En annen måte å gjøre det på, hvis du gjerne vil ha en liten forskjell fra vegg til gulvlist, er å velge en annen blankhetsgrad på malingen. Men den effekten synes jeg personlig hvertfall er penest på dør- og vinduslister (høyglans lister - mattere vegger - samme farge)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 08:57   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Tror jeg går for ferdig malte lister både i tak og på gulv.
Det skal være på rommet til datteren min og vil ikke synes så veldig der ifht f.eks stue.
Orker ikke gå igang med å male listene, ellers er jeg enig i at samme farge på lister men med en høyere glansgrad er veldig fint.
Har ikke fargekoden på veggfargen akkurat nå, men mener den er hvit med 50 % gult og rødt i. Ikke så langt unna en farge som heter Eva hvis det sier dere noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:08   #9
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Jeg ville ikke hatt hvite gulvlister. Man dulter borti med støvsugere og andre ting og det blir fort merker.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 14:37   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Vi har hvite, kraftige gulvlister fra Swedoor, som man kan legge skjulte kabler bak. De klikkes på plass, så det er lett å legge antennekabler, høyttalerledninger og whatsnot man vil gjemme. Og ingen spikerslag heller.

http://www.swedoor.no/index/news/new...tm?newsid=4748

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:37   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Har også hørt at gulvlister skal være lik gulv, men synes det er noe tull selv. Vi har kisebærgurlv, og da er hvite lister lekkert. Liker måten listene rammer inn rommet på, spesielt om listene er profilerte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:47   #12
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Vi har lys parkett, og hvite lister.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:09   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Jeg tror det med at gulvlister skal være like som gulvet er en mote fra 60-70-tallet eller noe. Jeg syns det er fint at de er hvite, samme som resten av listverket.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:38   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Det blir hvite gulvlister uten profilering.
Ferdigmalte, samme som taklister og dørkarmer.
Tror det blir bra.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:47   #15
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vi har hvite, kraftige gulvlister fra Swedoor, som man kan legge skjulte kabler bak. De klikkes på plass, så det er lett å legge antennekabler, høyttalerledninger og whatsnot man vil gjemme. Og ingen spikerslag heller.

http://www.swedoor.no/index/news/new...tm?newsid=4748

De var rett og slett geniale!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 21:21   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

De var rett og slett geniale!

Billigere enn tilsvarende i heltre også. Maxbo eller andre som fører Swedoor skaffer, men det tar fort noen uker.

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 11:51   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags gulvlister?

Vi pusser opp gang og kjøkken i påsken.
Her blir veggene i en kald gråfarge (2% blåttt som er veldig likt flisene vi har over kjøkkenbenken)
Alle lister blir hvite, de i taket, langs gulvet og rundt vinduer.
Jeg synes det er fint med hvite lister jeg, det ser så rent ut (så lenge det ikke er et tykt støvlag på de da....)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no