Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Stuevegger med strietapet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-16, 22:46   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Stuevegger med strietapet

Vi skal sånn litt etter pusse opp stua, og pr i dag er det hvit-ish strie på veggene.

Male oppå eller fjerne? Glatt vegg eller ny tapet?

Jeg trenger dessuten litt inspirasjon. Vi har en ovn/peis som er grå med "bulkete kobberhatt" og pipa er malt i fargen skifer om jeg ikke husker feil. Grå sofa.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 14:01   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Vi skal legge smartpanel.
Kjekt hvis man vil bli raskt ferdig.
Ungene fikk det på rommene sine, så vi kjører samme enkle (skygge) i stua, i en hvitfarge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 14:22   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Hva mener du med strie? Hvis det er glassfiberstrie så er det visstnok umulig å fjerne. Kan sparkles over da.
Jeg har bare malt, men så er det bare nokså diskret vevemønster og ikke fiskebein eller andre utagerende mønster på veggene hos meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 16:21   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Jeg tror ikke det er glassfiber nei.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 16:25   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Slik er "mønsteret" i tapeten:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (16,5 KB, 47 visninger)
__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 16:25   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi skal legge smartpanel.
Kjekt hvis man vil bli raskt ferdig.
Ungene fikk det på rommene sine, så vi kjører samme enkle (skygge) i stua, i en hvitfarge.

Vi har det på TV-stua. Veldig lettvint.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 16:28   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Slik tapet er ganske greit å fjerne, vanligvis. Jeg hadde nok plukket den ned og laget glatt vegg, tror jeg. Litt avhengig av hvordan det ser ut ellers.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 17:02   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Det er vanlig overmalbar tapet. Vi har nettopp fjernet store mengder slik på kjøkkenet, var lett å fjerne. La veggfornyertapet over. Hvis du er litt handy, går det veldig lett å legge det selv, ingen problem. Slett og fin vegg får man. Evt så kan du sparkle. Eller legge annen tapet over.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 01:09   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Slik tapet er ganske greit å fjerne, vanligvis. Jeg hadde nok plukket den ned og laget glatt vegg, tror jeg. Litt avhengig av hvordan det ser ut ellers.

Jeg er usikker på hva som er under, og heller ikke videre handy (eller tålmodig) så vi ender nok med å male over.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 11:30   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuevegger med strietapet

Det ser ut som den miljøtapeten som jeg selv har i hele huset. Jo flere strøk maling det er på den jo mindre vises mønsteret. Jeg har ikke prøvd å fjerne den noe sted enda.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no