Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pakke borte i posten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 10:49   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakke borte i posten

Jeg sendte en pakke 25. mai, men mottaker har ennå ikke fått den. Pakken er sendt som brev, dvs at den ikke kan spores. Den er sendt fra post i butikk, jeg har kvittering på betalt porto og skal innom med alle opplysninger om sender og mottakernavn i dag, slik at butikken kan melde pakken savnet til posten.

Har du opplevd at pakker blir borte? Har du opplevd at pakken kom til rette igjen? Er det noe jeg bør gjøre som jeg ikke har gjort?

Så var det saken med en mottaker da, som ikke har mottatt noe hun har kjøpt fra meg. Og her blir det jo selvsagt ord mot ord, jeg sier at pakken er sendt og hun må tro meg. Hun sier at pakken ikke er mottatt og jeg må tro henne.
Hva er riktig å gjøre om pakken ikke dukker opp? Hun har altså betalt for en vare hun ikke har fått, bør jeg betale tilbake? Er det jeg som bør dekke tapet siden pakken aldri har komt frem?

Har du opplevd noe lignende og hvordan løste du/dere saken?

(Og ja: Pakken burde selvsagt blitt sendt med sporing, men det er ikke det jeg spør om her...)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:54   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har sendt i alle fall tre brev som aldri kom frem. Har ingen tips til hva du bør gjøre.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva er riktig å gjøre om pakken ikke dukker opp? Hun har altså betalt for en vare hun ikke har fått, bør jeg betale tilbake? Er det jeg som bør dekke tapet siden pakken aldri har komt frem?

Jeg synes at den som bør dekke tapet er den som bestemte at pakken ikke skulle sendes med sporing. Hvis jeg som kjøper ber om at en pakke skal sendes uten sporing så får jeg ta tapet. Hvis jeg som selger sender pakken uten sporing uten at det er avtalt med kjøper bør jeg ta tapet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:56   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Kinkig. Og jeg har ingen erfaringer med pakker som er blitt borte i postgangen.
Hvordan kom dere fram til sendemåte? Dersom det var kjøpers valg å sende på rimeligste måte, så tenker jeg at det er hun som må ta ansvaret for at det ikke er mulighet til å spore opp pakken og at innholdet ikke er forsikret. Dersom du har annonsert en gjenstand med pris inkludert porto, så tenker jeg det er du som selger som står ansvarlig. Men det er kanskje ikke noen av delene?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:56   #4
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg hadde levert tilbake pengene,siden jeg har solgt en vare som den andre ikke har fått.Selv om det ikke hadde vært min feil så syns jeg det er feil å få pengene.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:58   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Ja, jeg har opplevd at en pakke ble borte i posten. Det var en ting jeg hadde solgt. To uker etter at jeg hadde sendt pakken fikk jeg mail fra kjøper der hun skrev at hun enda ikke hadde fått pakken. Jeg syntes selvsagt det var veldig leit, og var redd kjøper skulle tro at jeg ikke hadde sendt pakken i det hele tatt. Men hun trodde meg heldigvis, og sa at det var greit. Hun ville ikke ha pengene tilbake. (Det var heller ikke noe stort beløp altså.) Var jo ikke min skyld at Posten hadde rotet den bort, skrev hun.


Etter 2-3 uker til fikk jeg ny mail fra henne. Da hadde pakken plutselig dumpet ned i postkassa hennes.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:01   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg er enig i at den som gjorde valget om å sende uten sporing bør dekke tapet. Ellers ville jeg nok ventet noen uker med å gjøre opp; plutselig kan pakken dukke opp. Hvis den fortsatt er borte om 3-4 uker hadde jeg ansett den som tapt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:04   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hvordan kom dere fram til sendemåte?

Vi avtalte ingenting, vi bare sendte.

Saken er den at vi byttet en vare. Hun hadde noe jeg ville kjøpe, jeg hadde noe hun ville kjøpe, så vi byttet. Hun sende meg sin pakke, også denne sendt som vanlig brev. (= uten sporing) Pakken kom frem. Jeg sendte min pakke på samme måten og det er altså denne som er borte.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:06   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Da har begge gjor det samme og det er bare snakk om uflaks; jeg ville foreslått å dele tapet, hvis jeg var den andre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:06   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er enig i at den som gjorde valget om å sende uten sporing bør dekke tapet. Ellers ville jeg nok ventet noen uker med å gjøre opp; plutselig kan pakken dukke opp. Hvis den fortsatt er borte om 3-4 uker hadde jeg ansett den som tapt.

Jeg tenkte å vente en måneds tid før jeg anser den som tapt og jeg tror nok med og kjøper kommer til enighet. Jeg ville bare lufte problemstillingen og høre hvordan andre har løst problemet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:11   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.456
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg ville ventet. Min erfaring er at det gjerne dukker opp etter en stund, enten hos mottaker, eller tilbake hos sender. Hvis den ikke kommer fram i det hele tatt, syns jeg det er en god løsning å dele beløpet. Siden det er snakk om et bytte, må dere bli enige om hva det beløpet skal være.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:16   #11
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Pakker som ikke er stjålet, havner på et lager i Kristiansand fikk jeg vite. Der kan man etterlyse pakken sin. Det er en frist på 2(?) uker etter den er sendt, eller noe.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:16   #12
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har vært i samme situasjon:
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=103694

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:29   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Jeg har vært i samme situasjon:
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=103694

Og pakken dukket opp etter 6 uker?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:32   #14
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Tror jeg ville gitt det litt mer tid, ja.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:37   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har sendt pakke 2 ganger hvor det ble borte. Utrolig irriterende. En gang sendte jeg pakke og det tok 4 uker før den kom til rette igjen.

jeg sverger veldig til sporing etter disse opplevelsene.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:19   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har opplevd at pakke har blitt borte (på vei til meg), men den dukket opp igjen. Så lenge du har fylt ut riktig adresse og satt på tydelig avsender adresse, så skal det mye til å bli borte. Jeg har aldri opplevd at pakke ikke har dukket opp igjen.

Årsaken den gangen jeg savnet pakke var at pakka var for stor til postkassa og jeg hadde ikke fått lappen de skulle legge i kassa om det. Ringte først posten og de kan registerer en etterlysning (da er det lurt og oppgi hva som er inni pakka også, for det kan jo ha skjedd noe med innpakningen på veien også.) Jeg fant igjen min pakke i hylla på post i butikk. Etterhvert hadde den jo blitt sendt tilbake til avsender hvis jeg ikke hadde dukket opp der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 12:23   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Nå har jeg ringt posten og snakket med en superhyggelig dame. Hun ringte butikken der jeg sendte pakken, hun ringte mottakerpostkontoret og hun skrev savnetmelding til interntbruk innad i posten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:52   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har ikke mistet noe i posten tror jeg. Men jeg har opplevd at det har tatt sinnsykt med tid før pakken har blitt returnert til sender etter å ha ligget på feil postkontor eller ha havnet hos feil mottaker i noen uker. Det varierer om det er min tidligere adresse fra ørten år siden, ei med tilsvarende fornavn eller et annet sted i gata her (langt navn, det hender det siste sifferet forsvinner pga for liten etikett eller noe). Men kommet til slutt har det alltid.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:58   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Dette skjedde meg to ganger i fjor. En gang med en handel her på forumet, og en gang med en handel fra nettbutikk i England. Ingen av tingene kom noengang til rette. Nettbutikken i England svarte aldri en gang på henvendelse, hun jeg handlet fra her på forumet utviste meget god service og sendte meg en tilsvarende ting. Det var mye mer enn jeg hadde forventet, jeg hadde i utgangspunktet tenkt at vi kunne dele summen i to eller noe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:37   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har opplevd det tre ganger. Den første var en av pakkene SpetakkelRandi mistet, den ble bare borte. En annen gang var det jeg som sendte en silkekjole, den har etter det jeg har hørt heller ikke kommet til rette noen gang. I begge tilfellene har selger dekket kostnaden. SR tilbød seg, og det gjorde jeg også. Litt sure penger for alle parter, men jeg tenker det går litt på karma. Uhell skjer, og denne gangen var det jeg som var uheldig.

Den tredje gangen var det Minni her som sendte meg en pakke, som posten hadde hatt liggende hos seg i vinter og vår. De nevnte det selv en gang hun kom for å sende meg noe annet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no