Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bretter du klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvordan bretter du klær?
Jeg bretter klærne når de er vrengt til retten 128 76,65%
Jeg bretter både med rette og vrange plagg 39 23,35%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 22:08   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg retter dem alltid først.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:13   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Mange klær skal jo vaskes på vrangen. Men jeg retter når jeg bretter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:09   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er av den typen som er fornøyd bare klærne blir brettet og kommer i sine respektive skap

Ja - og her i huset kan slikt ta sin tid.

Jeg liker best at sengetøyet forblir på vranga,for da er det så mye enklere å ta på...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:58   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.019
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg er ikke konsekvent men liker best å vaske klærne med vranga ut, men klarer ikke å henge dem opp sånn. Så her rettes de når jeg henger opp (tromler bare håndklær og vaskekluter), og ergo brettes alt med retta ut.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:52   #5
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er ikke konsekvent men liker best å vaske klærne med vranga ut, men klarer ikke å henge dem opp sånn. Så her rettes de når jeg henger opp (tromler bare håndklær og vaskekluter), og ergo brettes alt med retta ut.

Signerer (tromler sengetøy og noen tskjorter i tillegg)

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 20:02   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er av den typen som er fornøyd bare klærne blir brettet og kommer i sine respektive skap

Jeg må innrømme det jeg også - selv om det egentlig er et overskuddsfenomen for min del. Har det vært mye å gjøre, og jeg er sliten - så er jeg nok ikke så kritisk som jeg ØNSKER å være. Da er jeg også fornøyd om det bare komme inn i skapet.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 14:55   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Sitat:

Desembermamma: Det trikset fungerer bare på tromlede klær :erfart: De som har våre på snora er for stive...

Jeg tørker klær på snora og det funker helt fint. KLærne blir jo ikke så stive ( og jeg bruker ikke skyllemiddel heller).

Brette strechlaken fint hadde vært inerersant å lære.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:10   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.956
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg tørker klær på snora og det funker helt fint. KLærne blir jo ikke så stive ( og jeg bruker ikke skyllemiddel heller).

Brette strechlaken fint hadde vært inerersant å lære.

Jeg vet at dette er en gammel tråd, men allikevel: http://www.livingonadime.com/fold-a-fitted-sheet/

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 18:47   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er av den typen som er fornøyd bare klærne blir brettet og kommer i sine respektive skap

..i alle fall om de kommer i sine respektive skap. For min del, altså.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 18:57   #10
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er av den typen som er fornøyd bare klærne blir brettet og kommer i sine respektive skap

Er der jeg også! Har andre ting å gjøre enn å vrenge klærne for andre.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:08   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Vel ...
Jeg har jobbet i klesbutikk, så jeg har "brette og tellekant"-mani.
Jeg retter alle klær, lukker glidelås og knapper, og bretter gensere, t-skjorter og andre topper slik de brettes på butikk. Rydder jevnlig i skapene og oppdaterer tellekantene. På den måten ser det ryddigere ut selv om vi har mye klær, det er oversiktelig og det blir plass til så utrolig mye mer.

Mannen får litt fnatt av militærdisiplinen i skuffer og skap, og svigermor mener jeg er "hysterisk".

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:04   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg vrenger klær som bør vaskes slik før vask, men vrenger alltid tilbake når jeg henger dem opp/legger dem sammen.
Det går ikke an å legge klær på vrangen sammen

Sambo la sammen klær i går, og da den ene boxeren min var på vrangen,
måtte jeg bort å snu den til rett side

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:17   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg er litt sær når det gjelder bretting, ja. Klærne blir rettet ut, ingen krøllete kanter får komme inn i brettinga.
Når det gjelder håndduker og sengetøy må alt i samme stabel være likt brettet og ligge samme vei.

Jeg har hatt sommerjobb på vaskeri og jobbet ti år som lagersjef i en stor klesforretning. Og bærer i stor grad preg av det

Alt tøy rettes før det brettes, og sengetøy, håndklær, kluter og duker brettes slik at snippen ligger i det borteste høyre hjørne.

Jada, det er jeg som vasker og bretter klesvask.

Og jeg har lært å brette stretchlaken med rette hjørner i et av de få Oprah-programmene jeg har sett.


Sist redigert av gullet : 23-02-07 kl 22:19. Årsak: Et triks til.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:01   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

De brettes på retten, noe annet er uhørt.
Hadde brette og tellekanter i skapet mitt før, jeg er blitt litt mer avslipt på mine eldre dager...

Desembermamma: Det trikset fungerer bare på tromlede klær :erfart: De som har våre på snora er for stive...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Og jeg har lært å brette stretchlaken med rette hjørner i et av de få Oprah-programmene jeg har sett.

Kan du lære meg.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:13   #15
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg bretter rettet tøy. Vrenger når det er tørt, det som har vært vrangt, og bretter

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:19   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg har det pinlig militært i klesskapet mitt
Dessuten stryker jeg , eller glater, på nesten alt
Kan ikke fordra skrukketet tøy

Klær som skal vaskes på vrangen, vrenges selvsagt
Og brettes på retten etterpå

Når jeg bretter feks bukser, brettes de i tre deler
Gensere legges flatt ut, legger ermene inn og bretter in sidene og deretter bretter jeg opp nederste del

Samme hos de to yngste barna

Jentene har lært av sin mor, i deres klesskap er det militær orden med tellekat og hele pakka

I samboers er det helt lynnedslag, men det får han ordne oppi selv med skippertak innimelom
Det har jeg hverken tid eller annlednig til

...men det siste ble skikkelig avsporing tror jeg..

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:22   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg klarer ikke å brette klær som er på vrangen.

Jeg liker ikke engang at sengetøyet blir vrengt av dynene, og lagt i skittentøykurven på vrangen før de er vasket engang. Til opplysning, det er vaskedamen som drar av sengetøyet for oss. Jeg har ikke sagt noe til henne altså.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:30   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg bretter. Ferdig med det. Vrang eller rett spiller ingen rolle, så lenge det blir brettet. Er jeg heldig kommer det inn i hyllene innen rimelig tid også.

:klesberg:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:02   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Klærne må være rettet før de brettes.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:25   #20
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg retter klærne før jeg henger dem opp, så jeg bretter klær som er rettet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no