Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 15:09   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fåreksempell!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:10   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Herremin, du er nå søt, da. Apropos å ikke tro på overtro og sånt, liksom.

Kanskje det er Polyanna som har begynt å tro på ånder og sånt på grunn av populærkultur og Halloween!

Angående det, det var veldig poppis med Uijaboards, si Bloody Mary 21 gnger i speilet med et stearinlys osv. da jeg vokste opp også. Jeg har ikke inntrykk av at det er mer av slikt nå, til tross for at vi er inne i en klar vampyrtrend. Jeg er ikke videre bekymret, egentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:10   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fordi jeg strengt tatt kan tenke på 100 andre ting jeg heller vil gjøre på bursdagen min enn å sminke og kle ut unger og tråkke rundt i nabolaget og følge dem på trick-or-treat?

Gratulerer med dagen, poly!!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:11   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Vi har skjeletter og gravstøtter og full pakke. Og synes at en hver anledning til å samle en gjeng og være sammen er en god ting. I år orker jeg ikke lage fest, men neste år er Halloween på en fredag, da blir det party. Arrangerte tre år i USA (midt i eksamensperioden), og det var utrolig gøy. Men der er jo "alle" med. Det er en egen stemning over det.

Jeg lærte jo til og med sette pris på de sinnsyke utendørs juledekorasjonene også.

Jeg har aldri vært i USA, allikevel er jeg superfan av Halloween og misunner Halloween-kulturen der borte. Årh, som jeg håper vi en dag får det slik her også! Jeg får flass av all sytingen om Halloween, egentlig (skjønner jo de som synes det er litt slitsomt altså, men reagerer på all sytingen om hvor kommersielt det er osv). Og Hallo Venn er det latterligste jeg noensinne har vært borti.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:11   #85
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Gratulerer med dagen Polyanna!

Det er lov å mislike halloween, det er lov å mislike jul, påske, bursdager, konfirmasjoner, 17. mai og hva har man av feiringer. Men det kan være lurt å slå av lyset om du ikke ønsker besøk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:11   #86
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Gratulerer med dagen, Polyanna!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:12   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Gratulerer med dagen, Poly! Kan ikke mannen ta seg av sminking og følging mens du bøtter champagne?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:12   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanskje det er Polyanna som har begynt å tro på ånder og sånt på grunn av populærkultur og Halloween!

Angående det, det var veldig poppis med Uijaboards, si Bloody Mary 21 gnger i speilet med et stearinlys osv. da jeg vokste opp også. Jeg har ikke inntrykk av at det er mer av slikt nå, til tross for at vi er inne i en klar vampyrtrend. Jeg er ikke videre bekymret, egentlig.

Jeg syns det er MYE mer av sånt. Åndenes makt, liksom?? Nesten litt sånn revival av den åndebølgen som var en vel 100 år siden?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:12   #89
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Hallo Venn, ja.



Hallo vin, derimot ...

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:13   #90
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hallo vin, derimot ...

Eller i Polyanna sitt tilfelle: Hallo Sjampis! Eller kanskje den skal få vente til i morgen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:14   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er MYE mer av sånt. Åndenes makt, liksom?? Nesten litt sånn revival av den åndebølgen som var en vel 100 år siden?

Joda, men det er jo så himla teit. Vi får avslørt alle teitingene i samfunnet da. Man hadde for øvrig sånne historier på seksti og søttitallet også, jeg hører på en skeptikerpodcast, og det er mye sånne historier osm har fått etablere seg i samfunnet oppigjennom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:14   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Som LilleMy forstår jeg heller ikke hva julebukk har med Halloween å gjøre?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:16   #93
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg synes absolutt at det er lov å ikke like Halloween. Og jeg ser innvendingen. Selv om jeg ikke har noe i mot alle disse skumle barnene. Jeg synes egentlig at det er litt fint at man bruker det skumle og ikke bare det søte. Jeg er nok litt preget av å ha vært jentemamma en god stund.

Selv har jeg et litt distansert forhold til det. Jeg skjønner at barn liker utkledning og snop, så jeg lar dem kle seg ut, og gå runden til de vi kjenner og som er klar over at det kommer noen og så trenger vi ikke å plage gamle naboer som synes at det er noe tull. Og jeg deler ut snop til de som kommer til oss.

Men jeg orker ikke å lage masse stæsj og pynt til det. Og jeg skjønner ikke at folk orker å bruke masse penger på plastræl.

At det er kommersielt. Vel, handelsstanden prøver jo å tjene penger på det, selvsagt. Det er det de lever av. Men det er jo opp til oss hvor kommersielt vi vil gjøre det. Jeg er velsignet med en kreativ mann og de eneste ferdigkjøpte kostymene jentene har hatt er sånne nissepysjamaser fra Lindex. I tillegg til noen kjoler jeg har funnet på Fretex opp gjennom årene. I år kommer begge mine til å gå i hvite klær og være hvitsminkete i fjeset = gjenferd. Enkelt og rimelig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk maser sånn om at dette dreper julebukktradisjonen. Er det sånn at det er en kvote på hvor ofte barn orker å kle seg ut og få snop? I Bergen lever i hvert fall julebukktradisjonen i beste velgående. Det kommer mange flere julebukker enn Halloweengjester. Og jeg har aldri sett noen grunn til at barnene bare skal få snop en gang i året. Om julebukktradisjonen dør ut, så er det vel vi foreldre som dreper den. Så det er jo bare å gjenopplive den. Eventuelt å feire nyttårsaften i Bergen selvsagt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:45   #94
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det med død og blod og kombinasjonen med små barn, det er vi ikke så mange som syns er ekkelt, altså?

Jeg synes det er bra jeg. Vi lever i et oppkonstruert samfunn hvor man ikke har noe forhold til døden, og mange voksne har ikke sett en død person noen gang.

Vi glemmer litt at noen ganger (og da tenker jeg ikke på de uventede tragiske dødsfall) er døden en venn og at det er en naturlig ting med livet. Og at man kan leke litt med det.

Jeg har stor sans for hvordan man feirer de dødes dag i mesoamerika feks.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:46   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Det er jo lov, men jeg tror du lett havner i surmagegjengen.

Jeg elsker det estetiske rundt Halloween. Som Blå synes jeg det er strålende at også jenter kler seg ut skummelt og gørrete. Jeg elsker Tim Burton-props og ekle kaker. Det er et deilig anti-hæppimøffinunivers.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:53   #96
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det er bra jeg. Vi lever i et oppkonstruert samfunn hvor man ikke har noe forhold til døden, og mange voksne har ikke sett en død person noen gang.

Vi glemmer litt at noen ganger (og da tenker jeg ikke på de uventede tragiske dødsfall) er døden en venn og at det er en naturlig ting med livet. Og at man kan leke litt med det.

Jeg har stor sans for hvordan man feirer de dødes dag i mesoamerika feks.

Tenk så rart at man kan se så forskjellig på det.
Jeg oppfatter Halloween helt motsatt.
At det mystifiserer og skrekkeliggjør døden.
Noe skummelt og ekkelt som hører til i mørket, i skyggene, om natten.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 16:01   #97
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fordi jeg strengt tatt kan tenke på 100 andre ting jeg heller vil gjøre på bursdagen min enn å sminke og kle ut unger og tråkke rundt i nabolaget og følge dem på trick-or-treat?

Har du bursdag i dag!?

:fokuserer på hva som er viktig:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 16:06   #98
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Grattis Polyanna!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 16:06   #99
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er lov.

Jeg mislikte Halloween til vi flyttet til USA. Nå elsker jeg det. Inkludert blod og gørr. Men ikke den delen det unger tror at de kan kaste egg og andre teite "knep". Det gjorde de nemlig ikke i USA, så der har nordmenn misforstått. Kraftig.

Da tror jeg du var heldig med nabolaget. Var mye egg der jeg bodde.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 16:08   #100
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg skjønner heller ikke hva det er med Halloween som gjør at så mange bare må være høylytte motstandere av det. Jeg synes faktisk juleoppstyret er verre, men ingen ser ut til å plages av det.
Jeg har ikke noe spesielt forhold til Halloween og vi gjør heller ingenting spesielt ut av det, men det kan godt hende det blir mer når barna blir større og har klare ønsker om feiring. Det er da ikke verre enn at man lar være å delta hvis det er så fælt, jeg synes det er unødvendig å være sur for noe som bare er ment som moro og hygge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no