Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesesirkel: Påskekrim?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 13:59   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Svensk påskekrim? Er ikke påskekrimmen britisk by default?

Jo egentlig er det det!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:40   #22
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg kan også være med på denne: Dorothy Sayers' Gaudy Night, men jeg håper den er å få tak i på norsk (fant den bare på engelsk hos Bokkilden).

Ellers så har du:
- Robert Wilson: De skjulte mordene The Hidden assassines
- P.D. James: Det svarte tårnet The Black tower
- Dorothy Sayers: Dødsklokkene The nine taylors

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:04   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg vil også lese krim, og jeg stemmer også for en av klassikerne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:06   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

- Dorothy Sayers: Dødsklokkene The nine taylors

Som krim å regne, synes jeg The nine taylors er bedre enn Gaudy Night. (Altså: den er mer av en kriminalroman enn jeg synes GN er.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:08   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg er med på hva som helst av DS, altså. :skjemmende hull i samlingen:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 23-03-07 kl 08:38.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:14   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg er med på Dødsklokkene.

Flere?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:15   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Nine Tailors!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 16:10   #28
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg er også klar for å lese Dødsklokkene/The nine taylors (den virket spennende).

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 18:20   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?


Gleder meg !
Håper det blir den..
Noen som har innvendinger?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:53   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Da har jeg bestilt Dødsklokkene (The nine taylors) på bokkilden. Jeg vil ha den uansett hva som blir lesesirkelboken..Valgte b-post. Håper den kommer før påske. Vet aldri med posten mener jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:57   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jammen jeg leste Nine Tailors i julen jo! :innvender: Men samtidig innser jeg at jeg neppe har stemmerett. Jeg er fortsatt ikke ferdig med Pamuk.


Sist redigert av Pepper Lemon : 22-03-07 kl 20:58. Årsak: Flau skrivefeil
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:58   #32
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg jatter også med, siden jeg heller ikke er ferdig med Pamuk. Men tar gjerne et avbrudd med en påskekrim.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:07   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Kremt. Ja men det er ikke bestemt bok enda altså.
Var bare jeg som ville sikre meg boken uansett

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:08   #34
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg vil gjerne være med, men er det bestemt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nine Tailors!

Den byttet jeg jo bort i Thailand i høst... Gaudy Night har jeg derimot fremdeles (kan ikke kvitte meg med den).

Opprinnelig lagt inn av Gwaihir, her.

Jag kan rekommendera Camilla Läckbergs böcker: Isprinsessan, Predikanten, Stenhuggaren och Olycksfågeln.

Ja, den er jeg med på! Jeg leste Predikanten i fjor høst, og tenkte lete etter flere nå. Likte den veldig godt.


Sist redigert av mehmet : 23-03-07 kl 13:08. Årsak: En s for mye.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:13   #35
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Ja, den er jeg med på! Jeg leste Predikanten i fjor høst, og tenkte lete etter flere nå. Likte den veldig godt.


Ble vi ikke enige om at påskekrim var britisk?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:17   #36
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ble vi ikke enige om at påskekrim var britisk?


Men jeg er gjerne med på britisk også, altså ...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:18   #37
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg mente ikke å være streng altså.



Kan noen hjelpe oss??
Tinetoff!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:20   #38
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Gwaihir, her.

Jag kan rekommendera Camilla Läckbergs böcker: Isprinsessan, Predikanten, Stenhuggaren och Olycksfågeln.
http://www.camillalackberg.com/
Citat från denna sida:

Har lest Stenhuggeren, og den var veldig bra
Har de to andre på vent, samt Stig Larssons andre bok
Holder på med Menn som hater kvinner nå.Kjempebra

Trenger tips til flere i samme sjanger, skal på ferie snart og like rå ha mange bøker med meg

Kan forresten tipse om Liza Marklund, kjempespennende bøker, fire stykker
Krim som er så spenende at jeg nesten ikke fikk lagt de fra meg

Nobels Testamente (helt ny)
Sprengeren
Pradiset og
Studio Sex

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/so...d&innsnevre=ja

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:22   #39
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg mente ikke å være streng altså.



Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kan noen hjelpe oss??
Tinetoff!!

(kanskje hun hører nå?)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:25   #40
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Har lest Stenhuggeren, og den var veldig bra
Har de to andre på vent, samt Stig Larssons andre bok
Holder på med Menn som hater kvinner nå.Kjempebra

Trenger tips til flere i samme sjanger, skal på ferie snart og like rå ha mange bøker med meg

Kan forresten tipse om Liza Marklund, kjempespennende bøker, fire stykker
Krim som er så spenende at jeg nesten ikke fikk lagt de fra meg

Nobels Testamente (helt ny)
Sprengeren
Pradiset og
Studio Sex

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/so...d&innsnevre=ja

Minette Walters .. har du lest noen av hennes?
Jeg ble helt bitt en periode og leste nesten alle sammen på rad. Det kan ane meg at dette er noe du også vil like...

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no