Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvordan går det an å like disse bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 18:20   #201
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Jeg har bare lest en kvart Ringenes Herre-bok (for veldig lenge siden), men det er nok til å vite at den sjangeren ikke er noe for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 18:21   #202
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"But it isn't kind to tell them so."

GRRRRR hakke lest den enda fordi jeg ikke har fått lånt den, og det er dårlig gjort (å hinte til den, altså) og nå er du domm domm domm domm (osv.)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 18:24   #203
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man kan ha en velfundert mening. :forutinntatt:

Joda... men enkelte er så bastant og sier at noe er dårlig uten å selv ha lest det (eller sett filmen). Man kan mene at man kanskje ikke liker den type sjanger, men samtidig - man vet jo aldri før man har prøvd?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 18:24   #204
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Har Wassmo mistet grepet?

Jeg er ikke helt sikker på hva du legger i "mistet grepet", men jeg forelsket meg i Wassmo da jeg leste Tora-trilogien som tolvåring, og Dina ble en liten skuffelse, da jeg syntes den ble litt for pompøs og klissete selv for en romantisk pre-teen som meg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 18:44   #205
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå banner jeg sikker i kjerka så det holder, men klarer bare ikke å skjønne at noen klarer å lese "Stolthet og Fordom" :løper og gjemmer meg:
Den ligger på nattbordet og jeg har forsøkt opptil flere ganger, men den virker på samme måte som Rohypnol.

Den har jeg lest mange ganger. Elsker den. Men den må leses på engelsk da...

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har ikke lest denne, men er ingen stor fan av sjangeren i sin helhet. Det blir fort for pompøst og klissete for meg. Men jeg skjønner at andre kan like dem.

Men det er jo akkurat pompøs og klissete den IKKE er. Tvert imot full av ironisk snert og understatement.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 18:47   #206
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Men det verste er nesten å måtte høre Wassmo prate om bøkene sine - der er det mye sjelfull tale og forsøk på dyp. Totalt mageplask spør du meg.

For ikke å snakke om når hun framfører diktene sine i domkirka i Bodø med svulstig stemme. Da var det like før jeg gikk, gitt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:03   #207
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er jo noe helt annet enn når tykkhodede idioter er forutintatte mot ens egne yndlingsbøker.

Jeg visste at du forstod meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:08   #208
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg slet meg gjennom Halvbroren og syns mesteparten av boka var dønn kjedelig.

Den har jeg lest flere ganger, og liker den veldig godt. Jeg synes det er fascinerende lesning. Nemlig.

Jeg har strevd meg gjennom ei bok om Harry Potter, og det holdt i massevis. Liker heller ikke noe særlig krim eller fantasylitteratur.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 11:05   #209
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men det er jo akkurat pompøs og klissete den IKKE er. Tvert imot full av ironisk snert og understatement.

Ja, den er visst det har jeg skjønt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 16:55   #210
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, den er visst det har jeg skjønt.

Det er virkelig helt sant altså. :lover:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no