Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dea Trier Mørck

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-07, 22:51   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det stusset jeg også litt over. Men det var jo sånn den gang. Virker temmelig fjernt fra hva jeg husker fra min tid på obs-post for gravide..

Det var jo ikke sånn på åttitallet da jeg var gravid første gang, heller. De var sikkert litt mer løsslupne i Danmark, og dette var jo på søttitallet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:58   #22
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Åjaaaaaaaaa!!! Jeg elsker Dea Trier Mørck! Særlig Vinterbarn, den leste jeg første gang da jeg var 12 elelr noe. Kan jo ikke ha skjønt bæret. Om igjen da jeg var gravid første gang. Og Kastanjealleen er også kjempebra!

Kanskje jeg ikke har lest så lite som jeg tror allikevel

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 23:00   #23
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Du må lese Morgengaven. Den handler om en av damene fra Vinterbarn.

Gjør ikke Kastanjealleen også det? (Lenge siden jeg leste dem skjønner jeg)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 23:34   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Kastanjealléen og Vinterbarn leste jeg engang før tenåra tror jeg. Jeg husker at jeg likte dem godt, men husker ingenting av hva de handlet om. Må lese dem igjen. Tresnittene hennes er også vakre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:05   #25
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har lett meg i hjel på biblioteket. Jeg trodde nemlig de sto på M og ikke på T.

Det er riktig det.

Det er siste etternavn det katalogiseres etter, med mindre navnet er skrevet med bindestrek. Jeg er ingen ekspert på dette, men mener bestemt at det er slik. I hvert fall her i norden.



Jeg har forøvrig bare lest Vinterbarn.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:07   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Jeg tror jeg har lest det meste hun har skrevet, men det er kjempelenge siden - tenker det var mens jeg gikk på videregående. Husker jeg likte alt, men det er bare Vinterbarn som har festa seg i hukommelsen. Den har jeg lest flere ganger, og den står i bokhylla hvis jeg får lyst til å lese den enda en gang.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:05   #27
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Jeg har lest både Vinterbarn, Morgengaven, Kastanjealleen og Aftenstjernen. Som flere andre leste jeg dem for første gang i svært ung alder. Og leste dem om igjen i voksen alder. Ulike opplevelser, men de har en spesiell plass i hjertet.

For Kærlighed, Skønhed og lykkelig Glød,
der findes ingen Forandring og Død:
men de gaar vore mørke Sanser forbi
med et Lys, som vi ikke kan blive i.

(fra Aftenstjernen, dansk oversettelse av Shelleys Den følende blomst)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 10:57   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, som sagt, jeg har lest Vinterbarn sikkert 10 ganger, og har også vært veldig glad i de andre bøkene hennes.

Jeg har også lest Vinterbarn mange ganger, første gang var jeg helt sikkert ikke mer enn 11-12. Det er en nydelig bok med nydelige illustrasjoner. Jeg har også likt veldig godt de andre jeg har lest - Kastanjealleen og Aftenstjernen, blant annet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 11:24   #29
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Jeg har lest fem bøker av henne, tror jeg, og er veldig glad i dem. Vinterbarn blir litt tøff kost for meg i svangerskap og barseltid, men ellers er den blant favorittene mine.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:42   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det er riktig det.

Det er siste etternavn det katalogiseres etter, med mindre navnet er skrevet med bindestrek. Jeg er ingen ekspert på dette, men mener bestemt at det er slik. I hvert fall her i norden.



Jeg har forøvrig bare lest Vinterbarn.

De sto i alle fall på T, og det syntes jeg var rart.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:36   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

At de sitter på avdeling for problemsvangerskap og røyker og drikker vin virker også litt annerledes idag. (Vinterbarn).

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, ganske festlig, men noe av det morsomme er jo at den gjenspeiler en helt annen tid.

... for ikke å snakke om et annet land.

Jeg leste mange av Trier Mørchs bøker tidlig i tenårne. Så jeg må jo ha likt dem, men jeg husker bsolutt ingenting av handlingen. Noe å ta frem på nytt, kanskje. Mamma har de fleste.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:43   #32
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hm. Har jeg gått glipp av noe her altså.
Jeg har aldri hørt navnet engang.
Hm. :notererbakøret:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:48   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

dette er fine bøker, jeg har i hvertfall lest de fire som Claire nevnre, men bare Vinterbarn om igjen flere ganger. Det er en nydelig stemning i bøkene og tresnittene er vakre.

Tror det er på tide med en gjenlesing snart.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:55   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Jeg har bare lest Vinterbarn, og den er veldig fin, selv om fnising over tidskoloritten fikk litt overtaket på meg noen ganger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:59   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dea Trier Mørck

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har bare lest Vinterbarn, og den er veldig fin, selv om fnising over tidskoloritten fikk litt overtaket på meg noen ganger.

Det er det som er litt rart med å lese den nå etterpå - da jeg leste den første gang på søttitallet så var jo verden sånn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no