Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkenovisespørsmål

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-19, 11:06   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Strikkenovisespørsmål

Når det står i oppskriften at man skal strikke 3 rette, første maske på pinnen skal tas av. Skal den første masken da telle som en av de 3, eller tar jeg av en maske, og så strikker 3 rett?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 11:21   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Sannsynligvis ta første maske av og så strikke tre rette, men det er ikke alltid det fremkommer i oppskriften. Kan du telle deg fram til om den første masken er talt med eller ikke?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 11:29   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Sannsynligvis ta første maske av og så strikke tre rette, men det er ikke alltid det fremkommer i oppskriften. Kan du telle deg fram til om den første masken er talt med eller ikke?

Nei, dette er et teppe, så resten av pinnen skal strikkes rett.
Så egentlig spiller det sikkert ikke så stor rolle, så lenge det gjøres konsekvent likt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 12:16   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Jeg tenker at den ikke teller. På tepper o.l. er det ganske vanlig at første maske på pinnen tas av fordi kanten gjerne blir penere da. Mange gjør det derfor uansett om det står i oppskriften eller ikke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 16:07   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tenker at den ikke teller. På tepper o.l. er det ganske vanlig at første maske på pinnen tas av fordi kanten gjerne blir penere da. Mange gjør det derfor uansett om det står i oppskriften eller ikke.

Takk! Jeg har ikke begynt på det enda, men jeg tror jeg skal sette igang. Det er nøsteteppet. Sofaversjonen av nøstebarnteppet «alle» hadde til babyene en gang i tiden. Jeg lurer på om jeg skal bestille garnet som hører til, eller om jeg kan bruke noe annet litt rimeligere. Teppet skal strikkes med pinne nr 10, og dobbel tråd. Er det noen som vet om et ok garn som kunne passet?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 23:43   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Hvis du skal strikke dobbelt så stort teppe ville jeg hatt 5 eller 7 masker før hullraden. Jeg har strikket to slike tepper med dobbelt så mye garn som babyteppet, og 3 masker ble litt underdimensjonert. 5 masker var mer passe.

Jeg strikket mine i Pickles pure wool. Pinne 6. Enkel tråd. Husk å begynne fellinga litt før du har halvparten av garnet igjen - det går litt mer garn på fellingssida.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:23   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvis du skal strikke dobbelt så stort teppe ville jeg hatt 5 eller 7 masker før hullraden. Jeg har strikket to slike tepper med dobbelt så mye garn som babyteppet, og 3 masker ble litt underdimensjonert. 5 masker var mer passe.

Jeg strikket mine i Pickles pure wool. Pinne 6. Enkel tråd. Husk å begynne fellinga litt før du har halvparten av garnet igjen - det går litt mer garn på fellingssida.

Takk for tips om å begynne felling litt før halvparten av garnet er brukt. Det hadde jeg aldri kommet på selv.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-19, 12:19   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenovisespørsmål

Jeg ville spandert på meg nøstebarngarnet. Jeg har strikket det både i originalgarnet og i andre garn og det blir finest i original. Dersom du velger noe annet bør du prøve å finne noe som er veldig tynt, i andre garntyper blir det lett for tykt synes jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no