Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor kan man levere brukte bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-19, 17:45   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor kan man levere brukte bøker?

Begge bruktbutikkene har inntaksstopp. Det er få loppemarked her.

Hvem andre vil ta i mot bøker?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 17:48   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Fretex?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 17:49   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Har samme problemet her. Fretex tar bare imot bøker mot betaling. Jeg gir barnebøker til skolebiblioteket. Og så har jeg funnet ut at et kjøpesenter i byen har et minibibliotek der man kan sette fra seg og ta med seg bøker så andre bøker havner der. Hadde det ikke vært for det hadde det vil blitt å kaste de.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 18:38   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Lions tar imot her. De har bruktsalg en gang i året.
Hør med seniorsentre, sykehjem, sykehus? Opptreningssteder?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 19:00   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Skolen har fått noen barnebøker. Ellers kaster jeg halvdårlige bøker med hard hånd. Det er mange bøker som ikke er verd å ta vare på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 19:01   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Jeg fikk gitt bort litt, men ga opp til slutt. Endte med å ta av permene av de innbundne bøkene og kastet resten i papirsøpla.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 19:07   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Det er forresten minibibliotek i Horten. https://horten.vestfoldbibliotekene....otek-i-horten/
Og det skal være flere i Vestfold, men jeg fant ikke ut hvor. https://www.nrk.no/vestfold/setter-u...tek-1.14176287

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 19:09   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Lions tar imot her. De har bruktsalg en gang i året.
Hør med seniorsentre, sykehjem, sykehus? Opptreningssteder?

Lions tar selvfølgelig ikke imot bøker her hvor jeg bor.
http://www.lions.no/Medlemssenter/Ma...og-bokmarkeder

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 20:41   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Bøker går ut på dato, i hvert fall de fleste. 10 år sier bruktbutikken i nærområdet, 15 år sier loppemarkedene. Noen klassikere kan gis bort også etter det. De jeg må kaste behandler jeg som zinatara gjør, av med eventuell perm og så i papirsøpla.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 20:56   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fretex?

De skal legge ned butikken her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 20:58   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Skolen har fått noen barnebøker. Ellers kaster jeg halvdårlige bøker med hard hånd. Det er mange bøker som ikke er verd å ta vare på.

Har også gitt til skolen tidligere.

Tenker jeg forsøker fb og finn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 21:23   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Bøker går ut på dato, i hvert fall de fleste. 10 år sier bruktbutikken i nærområdet, 15 år sier loppemarkedene. Noen klassikere kan gis bort også etter det. De jeg må kaste behandler jeg som zinatara gjør, av med eventuell perm og så i papirsøpla.

Eg blir så sur når eg høyrer at bøker går ut på dato! Dei gjer jo ikkje det!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 21:31   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg blir så sur når eg høyrer at bøker går ut på dato! Dei gjer jo ikkje det!

Noen bøker tåler ikke tidens tann, eller de har aldri vært spesielt gode. Dem ser jeg ingen grunn til å beholde.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 21:53   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg blir så sur når eg høyrer at bøker går ut på dato! Dei gjer jo ikkje det!

Det kommer veldig an på. Jeg hadde mange bøker om graviditet og småbarn som ble kjøpt når jeg skulle bli mor for 15 år siden. De fleste av dem hadde ikke holdt seg bra, noe av informasjonen var utdatert allerede når minste ble født for 10 år siden. Vi hadde også en del oppslagsbøker som vi nå heller ville brukt internett for å finne informasjonen.

Jeg hadde også en del lettere litteratur i pocketformat. Mye på engelsk kjøpt på ferie bare for å ha noe å lese i. Kostet ikke mer enn et glanset magasin ville gjort og gjorde vel omtrent samme nytten. Disse hadde jeg lite dårlig samvittighet over å la gå i papirsøpla.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 22:11   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg blir så sur når eg høyrer at bøker går ut på dato! Dei gjer jo ikkje det!

Jeg forstår deg godt, det tok meg ti år eller deromkring å innse at brorparten av bøker som gis ut er verken gode eller holdbare. Og at jeg hadde mange elendige eksemplarer i min samling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 22:31   #16
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Jeg har gitt bort lassevis på Finn. I Oslo, riktignok, men du bor vel også relativt sentralt?


Ene gangen kom en bitteliten, gammel dame bussende fra Majorstuen til Carl Berner for å hente fem (!) fulle IKEA-poser. Hun tok dem i to vender.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 22:50   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det kommer veldig an på. Jeg hadde mange bøker om graviditet og småbarn som ble kjøpt når jeg skulle bli mor for 15 år siden. De fleste av dem hadde ikke holdt seg bra, noe av informasjonen var utdatert allerede når minste ble født for 10 år siden. Vi hadde også en del oppslagsbøker som vi nå heller ville brukt internett for å finne informasjonen.

Jeg hadde også en del lettere litteratur i pocketformat. Mye på engelsk kjøpt på ferie bare for å ha noe å lese i. Kostet ikke mer enn et glanset magasin ville gjort og gjorde vel omtrent samme nytten. Disse hadde jeg lite dårlig samvittighet over å la gå i papirsøpla.

Jeg har begynt å legge igjen bøker på ferie så kan andre få glede av dem. I Spania var det mye å velge mellom i hyllene der vi leide.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 22:58   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har begynt å legge igjen bøker på ferie så kan andre få glede av dem. I Spania var det mye å velge mellom i hyllene der vi leide.

Det var ikke dumt. Jeg har brukt kindle de siste årene, så kjøper ikke lenger bøker på ferie.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 11:08   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Det går også an å levere til lokale loppemarked.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 11:15   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan man levere brukte bøker?

Lions tar i mot her (hvertfall gjorde de det tidligere, de hentet også).

På fyllinga her har de en egen del der man kan legge brukbare ting, kommunen henter det til gjenbruksbutikken sin. Hvis du ikke finner noen andre som vil ha det kan du jo sjekke om dere har det samme?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no