Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-19, 14:41   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Jeg har strikket endel, men er ikke spesielt avansert, og jeg syntes magic loop var fryktelig knotete da jeg prøvde det. Ikke noe jeg ville anbefalt en nybegynner å prøve, men det kan jo hende jeg er en usedvanlig talentløs strikker.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-19, 14:42   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp. Med hvert sitt nøste på en laaaang rundpinne. Det høres litt knotete ut, men er lett når du er i gang.

Ok. Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-19, 14:42   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har strikket endel, men er ikke spesielt avansert, og jeg syntes magic loop var fryktelig knotete da jeg prøvde det. Ikke noe jeg ville anbefalt en nybegynner å prøve, men det kan jo hende jeg er en usedvanlig talentløs strikker.

Da tror jeg ikke jeg skal prøve det i første omgang.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 11:32   #24
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Mitt beste tips til ting som skal strikkes i par er å strikke begge samtidig. Men jeg liker ikke magic lopp, så jeg har dobbelt sett med strikkepinner. Legger opp til begge med en gang, så strikker jeg 10 omganger på den ene, så 10 omganger på den andre og så veksler jeg slik.
Fordelene er at jeg får samme strikkefasthet på begge og ikke minst at begge blir ferdig :-)

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 13:48   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Det får du til - klart det! Men er du sikker på at du vil?













Det kan være at du blir hekta!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 16:52   #26
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Mitt beste tips til ting som skal strikkes i par er å strikke begge samtidig. Men jeg liker ikke magic lopp, så jeg har dobbelt sett med strikkepinner. Legger opp til begge med en gang, så strikker jeg 10 omganger på den ene, så 10 omganger på den andre og så veksler jeg slik.
Fordelene er at jeg får samme strikkefasthet på begge og ikke minst at begge blir ferdig :-)

Jeg elsker magic loop, men tror også to sett pinner er enklere for en fersk strikker. Alternativet er hvis du har noen som kan legge opp for deg, og starte på strikketøyet, for det er det som er litt knotete første gangene med magic loop.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 16:57   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer jeg å strikke lange beinvarmere sjæl?

Jeg holder på med en genser, min første, og får ikke til å strikke ermene på strømpepinner. Damen i garnbutiktken anbefalte å strikke med to rundpinner, slik:
https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no
Men jeg får ikke til det heller så jeg fikk min mor til å overta. Det hadde nok vært enklere med ullgarn enn det tynne lingarnet jeg bruker så jeg skal prøve den metoden igjen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no