Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-19, 11:01   #121
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det er nok, dessverre, ikke helt samsvar med respekten vi har for en søt, ung innvandrerkvinne og respekten for en jovial, fremadstormende trønder. Hadia Tadjik får vesentlig mer tyn for de politiske konsekvensene enn vi ser i andre partier. Hvilke medier har hatt samme fokus på det politiske spillet rundt feks Lerstein og Tonning Riise? Eller Søviknes i sin tid?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 11:44   #122
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er nok, dessverre, ikke helt samsvar med respekten vi har for en søt, ung innvandrerkvinne og respekten for en jovial, fremadstormende trønder. Hadia Tadjik får vesentlig mer tyn for de politiske konsekvensene enn vi ser i andre partier. Hvilke medier har hatt samme fokus på det politiske spillet rundt feks Lerstein og Tonning Riise? Eller Søviknes i sin tid?

Eller saken der gutteklubben i Senterpartiet var på guttetur og sendte SMS til Liv Signe Navarsete.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 12:23   #123
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er nok, dessverre, ikke helt samsvar med respekten vi har for en søt, ung innvandrerkvinne

Det hjelper betraktelig bare å være hvit. Det er ingen som har kritisert Sandra Bruflot for å være maktsyk eller for å utnytte #metoo, enda hun tjente jo direkte på at Tonning Risse måtte gå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 19:36   #124
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg kan ikke helt se at ikke tilsvarende synspunkter om intern maktkamp i AP hadde blitt fremmet om HT hadde blitt byttet ut med Helga Pedersen f.eks. Du kommer ikke særlig langt i NOE politisk parti uten å spille kortene riktig, altså, og jeg ser ingen grunn til å undervurdere Hadija Tajik som en smart og dyktig politiker. Å anta at hun bare er søt og uselvisk og uten ambisjoner, DET er hvert fall å diskriminere.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 19:43   #125
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Selvfølgelig har hun politiske ambisjoner, og er smart, dyktig og god til å spille kortene sine. Men hun er også veldig real. Og mitt inntrykk er at hun helt oppriktig syns oppførselen til TG er hårreisende (noe jeg er helt enig med henne i).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 20:21   #126
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Å anta at hun bare er søt og uselvisk og uten ambisjoner, DET er hvert fall å diskriminere.

Du skal nok lete lenge etter noen som antar det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 23:24   #127
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men hvem er det du mener har «siklet» på jobben til TG?

Tajik.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå hadde Tajik samme posisjon som TG da hun støttet varslerne, så hun "siklet" jo ikke på jobben hans.

To nestlederverv må jo medføre ett lederverv. Jeg er klar over at de var lestledre begge to.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og him med flere som hinter til at Tajik ikke egentlig bryr seg om de som har blitt utsatt for trakassering. Hva faen. Hva baserer dere dette på?

Vel, siste varslet (Vulkan bar) var jo den som det ble varslet om uenig i varslet. Det jeg tenker er at dette med TG og seksuell trakassering er det jo mange som vet om (jeg har feks snakket med flere RL som har nevt at dette har vært problematisk), og dette ha vært kjent i partiet lenge - hvorfor er det ikke blitt tatt tak i tidligere?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg mener det må være helt innlysende at å hevde at TG-saken egentlig bare handlet om maktkamp og at #metoo-elementet i saken bare var et velkomment påskudd til å «ta» TG, er TGs spinn rundt denne saken.

Men det er ikke det jeg sier. Jeg sier at begge deler er sant - samtidig.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men da er det media hun bør kritisere, ikke varslerne.

Men hva er det hun har kritisert varslerene for? Sitatene i boken er kjent fra boken "Alle skal ned" og ellers - ut fra sitatene jeg har lest - har hun sagt helt greie ting?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 23:26   #128
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvilke medier har hatt samme fokus på det politiske spillet rundt feks Lerstein og Tonning Riise? Eller Søviknes i sin tid?

Akkurat dette synes jeg er så kvalmt at jeg ikke finner ord. Tonning Riise - at Høyre ikke har tatt tak i dette er grusomt. Når det er så ille at politiet vurderer etterforskning uten anmeldelse er det ille, altså. Ulf Lersten er også ille, men FrP - ja der overrasker ingenting.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 23:51   #129
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tajik.
To nestlederverv må jo medføre ett lederverv. Jeg er klar over at de var lestledre begge to.
Vel, siste varslet (Vulkan bar) var jo den som det ble varslet om uenig i varslet. Det jeg tenker er at dette med TG og seksuell trakassering er det jo mange som vet om (jeg har feks snakket med flere RL som har nevt at dette har vært problematisk), og dette ha vært kjent i partiet lenge - hvorfor er det ikke blitt tatt tak i tidligere?
Men det er ikke det jeg sier. Jeg sier at begge deler er sant - samtidig.
Men hva er det hun har kritisert varslerene for? Sitatene i boken er kjent fra boken "Alle skal ned" og ellers - ut fra sitatene jeg har lest - har hun sagt helt greie ting?

Det siste varslet på Vulkan syntes altså den unge jenta var greit. Hvis jeg hadde vært Haddy, hadde jeg likevel blitt drit forbannet på TG for det opptrinnet der. Han er tydelig beruset på den videoen - og å ha SÅ dårlig dømmekraft etter alle de andre sakene, er jo bare helt fullstendig sjokkerende. Trond Giske burde IKKE gå på byen å drikke seg dritings. Og HVIS han likevel skulle gjøre det, burde han virkelig la være å elge seg inn på damene. Bra for henne han elget med at hun syntes det var greit. Men fullstendig respektløst overfor kona som har stått med ham gjennom hele saken, synes jeg. Virkelig.
Og når det gjelder sitatene i boken, så er det god skikk å spørre folk om det er greit å gjengi - selv om det er gjengitt før. Forøvrig går Haddy ganske langt i å antyde at fire av fem varslere lyver.

Og min (litt perifere, men dog) kjennskap til AP gjør at jeg tror helt på at denne saken oppsto FORDI TG har oppført seg slik i alle år - og da det kom varsler om dette fra unge kvinner i partiet, måtte det tas tak i. Selvsagt forrykket saken maktbalansen, men jeg er rimelig sikker på at saken ikke ble satt igang for å forrykke maktbalansen, men fordi TG i alle år har vært beryktet for å oppføre seg akkurat slik som varslerne beskriver. Selv om både han, støttespillerne hans - og nå også Kona, går veldig langt i å spinne en sannhet der han blir uriktig beskyldt for dette - for å kunne skyves ut av ledelsen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 23:52   #130
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, siste varslet (Vulkan bar) var jo den som det ble varslet om uenig i varslet.

Men hva har det med Tajik å gjøre? Hun var jo ikke der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 00:43   #131
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Selvsagt burde mye av dette ha blitt tatt tak i før, og det har sikkert vært diskutert internt. Meld det er ikke til å komme bort i fra at me too vekket mange, og skapte en annen dialog og rusket opp i mye «sånn er det nå bare med ham, pass deg litt for ham». Og heldigvis for det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 00:48   #132
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hva har det med Tajik å gjøre? Hun var jo ikke der.

Det lurte jeg også på. Såvidt jeg husker var ikke HT innblandet i det varslet i det hele tatt.

I boka så beskylder HN (sånn jeg har lest sitatene fra artiklene jeg har lest, at hun legger skylden på dem for det hun og TG må gjennomgå og mener at de varsler bagatellmessige saker. Dette er vel ikke gjengs, men noe som hun må stå for?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 08:34   #133
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det siste varslet på Vulkan syntes altså den unge jenta var greit. Hvis jeg hadde vært Haddy, hadde jeg likevel blitt drit forbannet på TG for det opptrinnet der. Han er tydelig beruset på den videoen - og å ha SÅ dårlig dømmekraft etter alle de andre sakene, er jo bare helt fullstendig sjokkerende. Trond Giske burde IKKE gå på byen å drikke seg dritings. Og HVIS han likevel skulle gjøre det, burde han virkelig la være å elge seg inn på damene. Bra for henne han elget med at hun syntes det var greit. Men fullstendig respektløst overfor kona som har stått med ham gjennom hele saken, synes jeg. Virkelig.
Og når det gjelder sitatene i boken, så er det god skikk å spørre folk om det er greit å gjengi - selv om det er gjengitt før. Forøvrig går Haddy ganske langt i å antyde at fire av fem varslere lyver.

Og min (litt perifere, men dog) kjennskap til AP gjør at jeg tror helt på at denne saken oppsto FORDI TG har oppført seg slik i alle år - og da det kom varsler om dette fra unge kvinner i partiet, måtte det tas tak i. Selvsagt forrykket saken maktbalansen, men jeg er rimelig sikker på at saken ikke ble satt igang for å forrykke maktbalansen, men fordi TG i alle år har vært beryktet for å oppføre seg akkurat slik som varslerne beskriver. Selv om både han, støttespillerne hans - og nå også Kona, går veldig langt i å spinne en sannhet der han blir uriktig beskyldt for dette - for å kunne skyves ut av ledelsen.

Jeg signerer dette. Det er nokså uvesentlig for alt annet enn VGs håndtering av saken at damen ikke opplevde Giskes oppførsel som problematisk på Vulkan. På alle andre vis er den det: som gift mann, som voksen mann, som fremtredende politiker, som tidligere seksuell trakasserer, osv. Oppførselen gir ingen grunn til å tro at han har modnes eller vokst på disse årene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 11:17   #134
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

For det første - det er ikke gitt at det er en av nestlederne som blir leder, så Tajik siklet IKKE på stillingen til TG. De var nestledere sammen, dvs. likestilt i organisasjonen, og det er faktisk den aller beste funksjonen å varsle fra. At TGs leir har spunnet det til at dette er ren maktkamp fra hennes side viser jo med all tydelighet at de ikke skjønner hvor alvorlig og ubehagelig oppførselen han har vært i MANGE år. Jeg har alt for mange eksempler på seriøst ugrei oppførsel fra den mannen, som aldri kommer til å komme frem i media, fordi de som opplevde den i førstehånd ikke orker belastningen med den drittkampanjen det fører til fra hans tilhengere. For hvis det er en ting som er sikker, så er det at TG-leiren spiller skittent og gjør alt de kan for å ta folk som sier i fra om ugrei oppførsel på en måte som de mener kan skade solkongen deres.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 12:45   #135
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Heia Gaia, du har 110 % rett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 12:49   #136
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 12:54   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Jepp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:00   #138
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Nemlig.

Jeg anbefaler også å lese Rossaviks biografi over Einar Førde, den beskriver veldig fint Gutteklubben "Grei" som TG er vokst opp i. Fyttigrisen for en gjeng!

Når en del av oss har intens motvilje mot TG, så er det fordi han har vært en av disse som kvinner har tatt ansvar for å advare andre kvinner mot i årevis. Jeg jobbet i kulturbransjen da han var kulturminister og har til dags dato til gode å se ham på en bransjetilstelning hvor han ikke har vært beruset og slibrig. Mens han har vært på jobb, altså, og som den personen som sitter på pengesekken i en bransje med notorisk usikker finansiering og mange løsarbeidere. :spy:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:09   #139
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det siste varslet på Vulkan syntes altså den unge jenta var greit. Hvis jeg hadde vært Haddy, hadde jeg likevel blitt drit forbannet på TG for det opptrinnet der. Han er tydelig beruset på den videoen - og å ha SÅ dårlig dømmekraft etter alle de andre sakene, er jo bare helt fullstendig sjokkerende. Trond Giske burde IKKE gå på byen å drikke seg dritings. Og HVIS han likevel skulle gjøre det, burde han virkelig la være å elge seg inn på damene. Bra for henne han elget med at hun syntes det var greit. Men fullstendig respektløst overfor kona som har stått med ham gjennom hele saken, synes jeg. Virkelig.

Grunnen til jeg tar den frem er kvaliteten på varslene, ikke for å snakke om hva Haddy måtte mene, hva jeg mener om TG sin oppførsel eller om jeg ville ha vært gift med ham. Det er helt legitimt å diskutere og tenke det.

Men grunnen til jeg tok det opp var for å si noe om kvaliteten på varslene og da får vi en "God dag, mann" - "Økseskaft" samtale. Hva tenker du om kvaliteten på varslet fra Vulkan?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis

Og når det gjelder sitatene i boken, så er det god skikk å spørre folk om det er greit å gjengi - selv om det er gjengitt før. Forøvrig går Haddy ganske langt i å antyde at fire av fem varslere lyver.

Som jeg startet med å si: Jeg har ikke lest boka (vi diskuterer nå) og jeg har heller ikke lest "Alle skal ned". Så når du sier at "Haddy går ganske langt i å antyde at fire av fem varslere lyver" så har jeg ikke noen formening om hverken hva hun sier eller mener.

Angående sitatene: Jeg vet ikke hva som er "god skikk" når man gir ut bøker, men jeg skjønner i alle fall at det er forskjell på å publisere noe som aldri har stått ett sted og noe som er hentet fra noe som er offentlig publisert. Jeg gjør det jo i denne diskusjonen feks?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis

Og min (litt perifere, men dog) kjennskap til AP gjør at jeg tror helt på at denne saken oppsto FORDI TG har oppført seg slik i alle år - og da det kom varsler om dette fra unge kvinner i partiet, måtte det tas tak i. Selvsagt forrykket saken maktbalansen, men jeg er rimelig sikker på at saken ikke ble satt igang for å forrykke maktbalansen, men fordi TG i alle år har vært beryktet for å oppføre seg akkurat slik som varslerne beskriver. Selv om både han, støttespillerne hans - og nå også Kona, går veldig langt i å spinne en sannhet der han blir uriktig beskyldt for dette - for å kunne skyves ut av ledelsen.

Men jeg har ikke sagt TG ikke har trakassert folk. Det jeg sier er at helt reelle varsler OGSÅ er brukt i en maktkamp. Jeg sier også at jeg tror at ikke alle varslene har vært reelle (ref. Vulkan). Dette gjør det jo etter min mening mye verre for d

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hva har det med Tajik å gjøre? Hun var jo ikke der.

Det er fordi vi (eller i alle fall jeg) diskuterer flere ting samtidig. Grunnen til jeg nevner T går på lekkasjene som kom fra AP når varslene ble behandlet, at hun postet på FB.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:12   #140
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Takk, dette har jeg tenkt, men ikke klart å formulere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no