Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ville dere reist til California?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-19, 01:16   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg ville ikke reist til USA på ferie nå, men ikke på grunn av frykt for å bli skutt. Jeg vil ikke dit så lenge Trump styrer (eller hva han nå gjør). En stat som setter folk i bur på grensene er ikke noe jeg ønsker å støtte.

Nøyaktig hva jeg ville si.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 07:51   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nøyaktig hva jeg ville si.

Og jeg.

Nå er California uansett langt nede på lista over potensielle reisemål i USA, men et utvalg av statene på Østkysten kunne vært interessante. Pluss fotturer i fjellstatene. Men ikke i den grad at jeg ønsker å støtte et slikt regime.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 10:05   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Fir noen år siden var jeg på kurs med tre baltiske kollegaer fra hvert sitt baltisk land. De ville veldig gjerne vise Skandinavia for sine familier, men turte ikke. Jeg skjønte ikke als hvorfor de ikke turte det. Jo, det hadde jo skjedd fryktelige ting både i Oslo, Stockholm og Køpenhavn de ville ikke risikere å ta familiene med dit.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 10:15   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Hvis dere skal på en hyggelig familietur er det jo et poeng at dere havner på et sted alle har lyst til å reise til. USAer fantastisk, men jeg skjønner mannen din litt også. Trump har forsterket polariseringen i landet veldig.
Har dere vurdert Canada?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 11:43   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

En kan jo argumentere både hit og dit - men selv hadde jeg ikke hatt lyst tilby dra et sted én av familiemedlemmene var redd for å dra til. Hele poenget med ferie er jo at alle skal slappe av og kose seg - og glede seg til på forhånd.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 12:25   #26
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Her i huset drar vi nok ikke til USA før de har fått ny president.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 14:01   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Fir noen år siden var jeg på kurs med tre baltiske kollegaer fra hvert sitt baltisk land. De ville veldig gjerne vise Skandinavia for sine familier, men turte ikke. Jeg skjønte ikke als hvorfor de ikke turte det. Jo, det hadde jo skjedd fryktelige ting både i Oslo, Stockholm og Køpenhavn de ville ikke risikere å ta familiene med dit.

Dette er tankevekkende.

Skal vi la frykt styre livene våre?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 14:11   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Dette er tankevekkende.

Skal vi la frykt styre livene våre?

Som et eksistensielt spørsmål synes jeg definitivt at svaret er "Nei!" Hvis frykten styrer livene våre, så er vi jo ikke frie - og ikke lykkelige.

Men - folk er forskjellige. Noen er mer engstelige av natur. Og vi kan ikke pålegge de mer engstelige å overvinne frykt for å gå foran som gode eksempler og ambassadører for å leve ikke-fryktstyrte liv, heller, synes jeg. Og jeg synes ikke at en felles familieferie man har spart til lenge, skal være arenaen for prinsipper av en slik art.

Og det er bare uendelig trist at man skal være redd for terror og vold.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-19, 23:14   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Takk for alle gode svar. Jeg vet ikke om jeg blir så mye klokere i noen retning. Må prøve å diskutere det litt mer.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-19, 23:27   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Skal man på ferie er det er poeng at alle som skal med ønsker seg samme feriemål. Vi vil nok dra til USA flere ganger, hele Heltens familie bor der. I sørstatene og i gettoer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 16:53   #31
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Vi ble enige og turen er bestilt.��

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 17:05   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Vi falt ned på motsatt konklusjon.

Årets sommerferie var tema i helgen, og selv om alle egentlig vil til USA så drar vi ikke slik den politiske situasjonen er nå. Særlig jeg har problemer med å legge igjen mye feriepenger i et land som har en så ravende gal statsleder.

Men jeg kaster sten i glasshus, for sønnen min tilbragte 4 uker i USA i sommer og det var hans 4. USA-tur i hans da 11-årige liv. Dog synes jeg det har blitt verre og verre med årene. Og knerten var på CISV-leir, så når vi meldte ham på ante vi ikke hvor i verden han skulle dra.

Ungene mine får dra på utveksling til USA hvis de ønsker det. Eller et annet sted i verden hvis det er det de ønsker. Selv om det er mange skoleskytinger, så er det farligere i trafikken og det er en fare vi utsetter oss for hver dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no