Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-19, 09:45   #21
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Jentene på 3 og 8 år liker Knerten i films form.

En regnværs søndag for litt siden så vi en moderne versjon av Mormor og de åtte ungene (den hvor mormor kommer til byen og lastebilen blir stjålet). I den moderne versjonen hadde mor sine barn, far barn fra før og nå ventet de felles barn, også hadde de ikke fortalt mormor at far hadde barn fra før...
Filmen ligger forresten på NRK appen.

Har Knerten samlede i bokhylla......men den har ikke blitt lest. Tror det går for «sakte» til at det fenger ungene.

Siden vi har små barn (baby og en 2015 modell) og vi ferierer i Vestfold så kommer vi nok til å ta en tur.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 09:56   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Mine unger har absolutt et forhold til Vestly. Jeg tipper vel at det mer er snakk om et trivelig sted å stoppe og bruke en formiddag enn en egentlig park. Noe ala Aukrustsenteret for de som kjenner det. Trivelig å ta en søndagstur. Det er ikke Tusenfryd, men fortsatt et trivelig sted.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:04   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

De har ikke noe forhold til det - usikker på om de har sett Knerten-filmene engang.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:07   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Lillesøster liker både Aurora og Guro. Vi har lest dem flere ganger, hun har lest selv også. Vi har også lest Mormor, Aleksander og Knerten. Storebror har aldri likt dem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 10:51   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Blir sikkert dyr merch.

Knerten i plast!




__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:19   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Jeg elsket Vestlibøkene som barn, og jeg forsøkte lese Knerten for Guttungen, det fallt på steingrunn.

Gjennom mine mange år, med et uttall unger i alder 1-6, i barnehage, har jeg aldri møtt en unge som har et forhold til Vestli, dog med unntak av den helt nymoderne Knerten fra filmene, han og Karoline ligger gjerne og slenger i sine plastfigurkropper, et eller annet sted i en krok, og ungene kan navngi dem, men ut over det, ingen ting.

Egner, derimot, har de aller fleste barna et forhold til. På karneval kommer de utkledt som diverse Egner-fugurer, gjerne Reven, Brumlemann eller Tante Sofie, de har et aktivt forhold til Karius og Baktus, de kan mange sanger fra Egners univers. Muligens, igjen, er dette kan hende godt hjulpet av en fantastisk Kardemommeby i Kristiansand og en aldeles steålende animert versjon av Hakkebakkeskogen, som kan sees igjen og igjen, og som er en populær overraskelse på storskjerm når det bøtter ned på n’te dagen og vi føler for å finne på noe hyggelig utenom det vanlige en helt ordinær onsdag.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 11:58   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Vi har hørt en bok om mormor og de åtte ungene pr sommer på lydbok de siste 2-3 årene, og ungene liker det jo, men det er ikke et som fenger aller mest, det er nok jeg som velger den for jeg synes de bør kjenne til referansene på en måte.

De har sett denne nye varianten av mormor og de 8 ungene med mine dine og den kommende vår ja. og relaterer seg sånnsett mer til den

Men de har nok et nærere forhold til Egner ja. Så det passer fint for både mor og barn at vi skal til Kardemommeby i år. Og se den nye hakkebakkeskogen der. (Ja, og alt det andre, og sabeltann og ikke minst alle dyrene, vi gleder oss til løvene, Kimani, Geparden som er skjermbakgrunnen min og mye annet)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:26   #28
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Jeg har lest mye av Anne Cath.Vestly for mine barn, og de likte bøkene veldig godt. Men, nå er min yngste 19, så ingen av mine er i målgruppen for en park etter henne. Jeg innbiller meg vel at Egner sine bøker fenger barn flest fortsatt, så det er vel flere som besøker Kardemomme by enn som vil besøke Anne Cath.Vestly sin park.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:51   #29
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da Lillebror måtte vente utenfor butikken mens mor jobbet, så ba snuppa pent om å få slippe for sånt tull gadd hun ikke å høre på.



Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gjennom mine mange år, med et uttall unger i alder 1-6, i barnehage, har jeg aldri møtt en unge som har et forhold til Vestli, dog med unntak av den helt nymoderne Knerten fra filmene, han og Karoline ligger gjerne og slenger i sine plastfigurkropper, et eller annet sted i en krok, og ungene kan navngi dem, men ut over det, ingen ting.

Egner, derimot, har de aller fleste barna et forhold til. På karneval kommer de utkledt som diverse Egner-fugurer, gjerne Reven, Brumlemann eller Tante Sofie, de har et aktivt forhold til Karius og Baktus, de kan mange sanger fra Egners univers. Muligens, igjen, er dette kan hende godt hjulpet av en fantastisk Kardemommeby i Kristiansand og en aldeles steålende animert versjon av Hakkebakkeskogen, som kan sees igjen og igjen, og som er en populær overraskelse på storskjerm når det bøtter ned på n’te dagen og vi føler for å finne på noe hyggelig utenom det vanlige en helt ordinær onsdag.

Ja, det var dette jeg skulle skrive. Jeg har ikke så stort sammenligningsgrunnlag, men i småbarnsavdelingen til ungen er spesielt Hakkebakkeskogen veldig stort. De går rundt med revehaler som Mikkel Rev, synger pepperkakesangen når de baker, og diskuterer at man ikke må spise vennene sine med referanse til reven og Petter Pinnsvin.


Men, hvilken alder passer/passet egentlig Vestly-bøkene til?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:57   #30
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Min niåring liker ikke Harry Potter, men storkoser seg med Aurorabøkene. Men jeg tror ikke hun er helt representativ på dette.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 12:57   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Forskjellen på Vestly, Egner og Lindgren er at de to siste i stor grad foregår i et universelt fantasiunivers. Vestly er jo en form for sosialrealisme tilpasset barn. Bøkene hennes går jo derfor fortere ut på dato når verden endrer seg. De var superviktige da de kom, og på et vis syns jeg det er synd at de skal lage en fornøyelsespark ut av det. De vil jo ikke kunne formidle det som virkelig var bra med Vestly, både fordi det ikke egner seg i parkformat, og fordi det er en realitet som ikke treffer barn på samme måte i dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:02   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Jeg må innrømme at jeg tror ganske mange av dagens unge foreldregenerasjon (de med unger i målgruppa) ikke har noe forhold til ACV, til og med. De som blir 30 i år er født i 1989 ( ), og jeg tror hun var begynt å bli utdatert allerede på 90-tallet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:08   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Forskjellen på Vestly, Egner og Lindgren er at de to siste i stor grad foregår i et universelt fantasiunivers. Vestly er jo en form for sosialrealisme tilpasset barn. Bøkene hennes går jo derfor fortere ut på dato når verden endrer seg. De var superviktige da de kom, og på et vis syns jeg det er synd at de skal lage en fornøyelsespark ut av det. De vil jo ikke kunne formidle det som virkelig var bra med Vestly, både fordi det ikke egner seg i parkformat, og fordi det er en realitet som ikke treffer barn på samme måte i dag.

Akkurat det samme som jeg tenkte. Jeg synes egentlig ikke man kan sammenligne Egner og Vestly i det hele tatt, selv om de levde på noenlunde samme tid og begge er norske. Det er vidt forskjellig sjanger, epler og pærer.

Det er en del andre bøker som også er mer realistiske, skrevet for lenge siden, som fortsatt holder. Men disse er gjerne enda eldre, og beskriver en tid som er så fjern at det også framstår som eventyr (Tom Sawyer f.eks), eller så er det mer spenningsbøker. I dag er det jo ikke så spesielt å ha en mor som er vaktmester og alenemor, for eksempel, eller en mann som barnevakt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-06-19 kl 13:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:11   #34
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Ja, godt poeng, Tallulah og My.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:35   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Mener jeg leste Ole Aleksander og mormor og se åtte ungene for unga når se var små. Og så så vi filmene om Knekten. Spurte akkurat 07-barnet om han visste hvem Vestly er, men han har null peiling. Han kjenner til Knerten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:37   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Knøtteliten elsker mormor og de åtte ungene, både filmen (den nye, som er ganske festlig egentlig) og lydbøkene. Knerten har de sett og lest begge to.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:50   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Enig med dei over, egner sine bøker univealiserer "problemene" og temaene på en helt annen måte en vestly, som skriver inn i et syttitalsunviders i mange av bøkene.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:51   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Den gamle mormor og de åtte ungene så vi da de to yngste var såpass små at det ble for sterk kost for guttungen med en TYV som STJAL lastebilen. Og for ikke å snakke om unger som snek seg ut på natta og ga seg i vei på egenhånd for å lete etter den, uten å si ifra til de voksne. Han var en sart sjel.

Vi har vel sett den nye også (en musikal, er det ikke?), men den tror jeg ikke fenget noen i veldig stor grad.

Vi har sett den første Knerten-filmen, men der har de tatt seg så store kunstneriske friheter som i mine øyne er helt unødvendige, og tar fokus vekk fra hovedpoenget med boka og gjør den alt for tøysete. En ting at de kjøpte et gammelt, falleferdig hus, med større vedlikeholdskostnader enn beregnet, i stedet for at de bygde et nytt, som ble dyrere en de trodde, som det var i boka. Skjønner at det er enklere å lage film med gammel rønne enn med nybygg, og akkurat det hadde ikke så mye å si. Men gjorde det filmen bedre at butikksjefen ansatte mor fordi han hadde lyst på henne? Og ble det bedre av at far reiste rundt og solgte undertøy og strømper, i stedet for kåper og kjoler som i boka? Jeg ble bare irritert. Det virker som om noen tror at det må være masse hysterisk tøys og fjas hvis barn skal se på. Likte Storebror Philip da. Han var fin.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-06-19 kl 15:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 13:58   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Helt ærlig syns jeg Egner er temmelig døll. Det er ikke akkurat litteratur som utfordrer normene, slik Vestly gjorde. Men det er jo lettfordøyelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 14:09   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dagens barn og unge et forhold til Anne-Cath Vestly?

Veldig enig med My angående Knerten-filmene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no