Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-19, 18:12   #541
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg spiser nok minst 14 biter, gjerne noe mer om det er. Men med dessert eller kake etter hadde sikkert 12-14 vært nok.

Jeg tipper at folk fikk maks 5-6 biter hver.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 19:17   #542
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tipper at folk fikk maks 5-6 biter hver.

Alt for lite, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 19:47   #543
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Om noen spurte meg om jeg hadde lyst på rå fisk, ihjelkokt ris og tang til middag, så ville svaret vært nei helt uavhengig av kontekst.

Ihjelkokt ris?! Hva er det du har smakt, egentlig?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 20:47   #544
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg tror jeg ville beregnet 12 biter pr voksen/ ungdom som man vet liker sushi. Jeg vet om en ungdom som har rekord på 38 biter da. Jente.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 26-05-19 kl 21:49.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 20:57   #545
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tror jeg ville beregnet 12 biter pr voksen/ ungdom som man vet liker sushi. Jeg vet om en ungsom som har rekord på 38 biter da. Jente.

Oi, det er mer enn jeg klarer å spise!

Tenker også 12 er fint, særlig når det er dessert og/eller kake etterpå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 22:10   #546
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har jo som sikkert nevnt ørten ganger 3 alternativer. Den ene serverer fancy tacobuffet ogen annen har mer «sharing-meny» og flere alternativer om vi ønsker det.

Prisforskjellen er ganske stor. Førstnevnte koster 195 PR pers bare...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 22:11   #547
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har beregnet 15 biter til hver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 22:39   #548
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.


Tenker dere at bestekompis også inviteres? Så sant de ikke har samme dag selvsagt.
Jeg var i bestevenninne mi sin og hun i min. Alle kusinene mener jeg også har hatt bestevenninne invitert.

Her skal begge bestevenninner bes, og datter av min bestevenninne. De er også mange fettere og kusiner, samt at fadderne har med sine ungdommer, så det blir mange unge. Men det er litt av greia vår da, vi har stor konfirmasjon med alt og alle av slekt og nære venner.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 22:43   #549
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er langt foran skjema vi.
Gjesteliste (40 stk +-) mat (koldtbord/taps)kaker,lokaler, bunad og idee om bordbynt er klart. Konfirmanten bestemmer det meste selv, men synes heldigvis brødrenes selskaper har vært topp og vil ha mest mulig likt.
Vi venter på brev fra kirken hun skal gå i som ikke er vår lokale og hun har ikke bunadsko. Ellers er vi i grunn så klare vi kan være ett år før

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 22:47   #550
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her ligger vi også godt an. Lokalet er på et hotell, de ordner bordoppsetning, duker, lys og den slags. De ordner også maten, når vi har bestemt hva vi vil ha. Jeg har lister over hva som ellers skal ordnes og forslag til bordplassering. Jeg må jo tenke på at det må være mulig for noen andre å overta, hvis jeg ikke kan selv...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 23:00   #551
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg VAR i god rute, med bestilt lokale for nesten 2 år siden og i det hele tatt. Så endrer de den **** datoen, og ingen lokale er ledig lenger

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 26-05-19, 23:09   #552
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er nesten så jeg synes de bør ha seremoni begge de datoene, i området deres.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 27-05-19, 00:15   #553
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg ville satt pris på beskjed om sushi hadde vært eneste maten. Hverken jeg eller minste spiser det.
Tenker det er annerledes med reinsdyrstek for da er det vel både poteter, grønnsaker og saus jeg kunne ha spist.
Jeg ville aldri i verden uttrykt misnøye eller sagt noe hvis vi hadde kommet til et rent sushimåltid. Hadde bare håpet det ikke var lenge til kakene.

Enig i at det er forskjell på å ikke like reinsdyrstek hvor det er tilbehør og å ikke like sushi, skjønt for min egen del prøver jeg å spise sushi selv om jeg ikke synes om det. Men store fiskebiter går bare ikke ned. Da er det ikke lenger snakk om å ikke like. Maki er greit nok (men ikke godt, akkurat)

Vi hadde menyen i invitasjonen, og ba om beskjed om matintoleranse. Det ble merket av i bordplanen til stedet hvor vi var, slik at servitørene visste hvem som skulle ha særskilt. De med små barn fikk tilbud om pølse og chips etter avtale med serveringsstedet, og det var også merket av i bordplanen.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 27-05-19, 13:36   #554
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Og nå har vi fått dato, det blir 9.mai.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 27-05-19, 13:49   #555
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi venter også på dato, men har booket ut fra når det pleier å være i de to ulike kirkene det er mulig å konfiremere seg i.

Avventer nå så vi kan avbestille den ene helgen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 27-05-19, 20:50   #556
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Føler vi er klare her og. Skal ha det hjemme, så trenger ikke booke lokale. Hun har bestemt seg for hvilken bunad hun vil ha. Jeg tror jeg har bestemt hvor maten bestilles fra. Bordkort og invitasjoner ønsker hun å lage selv, pynte bord også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-05-19, 22:39   #557
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg tror og at jeg har slått meg til ro med valg av lokale. Skal sjekke det ene lokalet i tillegg - men tenker at siden vi går for "low-key" feiring med fokus på sosialisering og ikke på høytideligheten direkte, så kan tacobuffet være en strålende deal(fancytaco, skal sies - kanskje FOR fancy for konfirmanten selv, så vi må ta en prøverunde....)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 29-05-19, 22:57   #558
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jei! Kidden vil konfirmere seg allikevel! Jeg tror jeg kan glemme lokaler, så vidt jeg kan se må vi ta første runden, kl 10, og datoen har vært kjent en stund. Alle våre er tilreisende, enten fra andre land eller ganske langt nord for Sinsenkrysset, så mulig vi kan ha det en annen helg (må sjekke når pinsen er til neste år). Men jei!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 29-05-19, 23:27   #559
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jei! Kidden vil konfirmere seg allikevel! Jeg tror jeg kan glemme lokaler, så vidt jeg kan se må vi ta første runden, kl 10, og datoen har vært kjent en stund. Alle våre er tilreisende, enten fra andre land eller ganske langt nord for Sinsenkrysset, så mulig vi kan ha det en annen helg (må sjekke når pinsen er til neste år). Men jei!

Pinsen er siste helg i mai, vi har konfirmant da

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 30-05-19, 00:02   #560
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Pinsen er siste helg i mai, vi har konfirmant da

Ja, fant det. Seremonien vår er 6.juni, så det er helgen etter, dessverre. Jaja, ikke jeg som skal reise denne gangen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no