Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den positive kuldetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 10:02   #41
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

  • Man kan lage varm kakao og ostesmørbrød hver kveld.
  • Hunden kan springe løs i marka, det finnes ikke en sjel ute på kveldstid.
  • Det er kjempefin knitrelyd fra skoene når man går tur.
  • Besteforeldre henter barna fra skolen slik at de kommer til et "varmt hjem".

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:03   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Det er pent ute. Det hjelper på humøret - tåke og regn er verre uansett.

Det er minimal fare for lynnedslag. Det er det jo uansett, men nå enda mindre enn ellers.

Man kan bidra litt ekstra for å ¨få palmer på Jæren ved å insistere på å fyre til det er varmt samme søren.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:04   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Det er vakkert ute

Det er ikke slaps og regn (som allerede nevnt)

Jeg har fått ny oversikt over beholdningen av vinterklær- og -sko på loftet. Hey! Pelsforede plattform-støvletter fra begynnelsen av 2000-tallet! Ekstra høy såle gir ekstra isolasjon mot bakken, sant?

Vi kan "fyre" med PC-er, TV og tørketrommel med "god" samvittighet. (Vi har fortsatt ikke følt behov for å skru på varmeovner i nede-etasjen! )

Den morsomme lyden av en flokk morgentrøtte på vei til jobb fra T-banen i potetmel-snø!

Jeg har i alle fall èn grunn til å være "glad" for at jeg må være hjemme med sykt barn i dag.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:06   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

  • Man kan bruke så lang tid man vil på å av-ise fryseren.
  • Man kan bli kvitt alle ekle småkryp i dyner, madrasser og puter.
  • Man kan suse rundt på skøyter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:13   #45
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Også så flink man føler seg når man faktisk går seg en treningstur i dette været! Mannen har gått på ski de siste kveldene og kan melde om mange som ikke lar seg skremme av kulda i området.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:15   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Glem det jeg sa om at det ikke snødde. :ser ut på snøstormen:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:17   #47
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Åh men snøstorm er jo også skikkelig koselig å komme inn fra!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:17   #48
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Glem det jeg sa om at det ikke snødde. :ser ut på snøstormen:

Vi har et aldeles nydelig snø-kule-snøvær utenfor i dag!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:17   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Jeg klarer desverre ikke å bidra i denne tråden, ikke engang ironisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:20   #50
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Åh men snøstorm er jo også skikkelig koselig å komme inn fra!

Jo, men jeg tok bil i dag. :gruer meg til å kjøre hjem: Kanskje jeg bare skal overnatte på kontoret? Positiv vending: Jeg får jobbet mer?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:23   #51
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Positiv vending: Jeg får jobbet mer?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:24   #52
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Avising av fryseren var jo et kjempebra tips! Det skal jeg jammen gjøre i dag, det er jo egentlig ikke så lett å få til ellers uten å ødelegge en haug med mat.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:56   #53
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Avising av fryseren var jo et kjempebra tips! Det skal jeg jammen gjøre i dag, det er jo egentlig ikke så lett å få til ellers uten å ødelegge en haug med mat.

Takk for påminnelsen

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:09   #54
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Barnehagen er inne hele dagen, så minstemann kan være i barnehagen med litt hoste/snørr uten at jeg engster meg for hvordan det går med han ute om vinteren.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:37   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og når det er så kaldt som nå så snør det ikke heller, så man slipper å måke.

Det er i alle fall fullt mulig at det snør i 19 minus, viste det seg i morges.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:38   #56
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg får gått masse på ski.
Vi er ute og aker hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Barna får akt og lekt ute.
Jeg kan ta frem snowboardet.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Man kan gå på ski eller ake.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Man kan suse rundt på skøyter.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mannen har gått på ski de siste kveldene

Hvor bor dere som synes at ski, skøyter og aking er moro i KULDEN? Er dere drevne polfarere?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:39   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Den må jo være kaldt for å gå på skøyter! Ingenting er verre enn å gå på en våt og glatt bane.

Vi gikk på skøyter forrige helg, da var det minus 18 tror jeg?

Man kler seg jo bare godt. Ullundertøy innerst, fleecebukse, boblebukse, et par ulljakker og dunparkas. Så gjør det ikke så vondt å falle heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:49   #58
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Over 20 - viser den Nordnorske vinteren på sitt vakreste. Det er snøkrystaller, klar himmel, knitresnø og fjorden er så dekket av røyk at vi ikke kan se over til andre siden. Vi koser oss inne med brettspill, pledd, levende lys og kakao.
Idag er poden hjemme fra skolen, så da får vi kose oss litt ekstra.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:51   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg klarer desverre ikke å bidra i denne tråden, ikke engang ironisk.

Ikke jeg heller. Takke meg til vår og sommer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:53   #60
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvor bor dere som synes at ski, skøyter og aking er moro i KULDEN? Er dere drevne polfarere?

Jeg ser ikke problemet i å være ute i tjue minus. Virkelig ikke. Vi har lassevis med ulltøy og vindtett skalltøy, vi har ikke astma, og vi har skjerf/hals vi kan puste i dersom det blir ubehagelig med iskald luft rett i lungene. Det blir selvfølgelig ikke de lengste turene, men å ha det morsomt ute i en liten time gjør mye for stemningen inne etterpå. Årstider er flott. Ekstremvær er facinerende.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no