Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 19:23   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Idag (4 minusgrader) sto en bil og gikk på tomgang etter at jeg hadde levert ungene. Bilen var tom - og har jeg vært litt tøffere og litt mindre stresset på vei til en avtale, så har jeg skulle stoppet bilen.

Nå er forøvrig vår parkeringsplass et godt stykke fra barnehagen, men likevel.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:30   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Vi har ikke bilen stående på tomgang, selv ikke når en av oss leverer og den andre sitter igjen i bilen, heller ikke når vi "bare" flyr inn. Ikke hadde jeg turt det heller.

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nå er det vel strengt tatt forbudt å la bilen stå å gå på tomgang. Synd det er en regel som ikke blir håndhevet.

Det trodde jeg og. Tror det er maks 3 minutter. Eller er det bare 1? Hm.. Lurer.

Iset: Du er gal. Kan jeg sende deg en eksosforgiftet sydvest du kan sniffe på? :humrer:

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:33   #23
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Hadde jeg sett en bil stå på tomgang utenfor en barnehage og det uten folk inne i hadde jeg pinadø stoppet billen, tatt ut nøkkelen og kastet den i nærmeste innsjø. Eller noe slikt. Faren for at en liten nysgjerrig unge setter seg inn og får bilen til å kjøre er absolutt tilstede, og eier av bilen kunne i værset fall bli siktet for uaktsomt drap.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:44   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.


Iset: Du er gal. Kan jeg sende deg en eksosforgiftet sydvest du kan sniffe på? :humrer:


Jaa. Så kan klorflaska få litt pause, stakkars.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:50   #25
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg har reagert på det i vår barnehage noen ganger, og gitt beskjed til styrer om å foreta seg noe. Sette opp en lapp eller lignende. Flere ganger har det vært store biler også. Sånne som en del folk på landet ynder å breie seg på landeveiene med.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:56   #26
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Ikke bra. For en frekkas. De som gjør det burde få høre det. Men jeg vet ikke om jeg hadde sagt fra. Som regel har jeg så mye annet å tenke på at jeg ikke har verken tid eller overskudd til å bry meg nevneverdig over hva andre gjør.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:20   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg pleier ikke å la bilen stå på tomgang, men jeg må innrømme at det er litt fristende å starte den litt før jeg er ferdig på jobb de dagene det har vært veldig kaldt og den må skrapes, men jeg gjør det ikke.
I vår barnehage har jeg faktisk ikke opplevd at bilder har stått på tomgang, det har sikkert skjedd, men det er ikke et stort problem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:20   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst?
Jeg hadde blitt flyforbannet om noen hadde skrudd av bilen den gangen vi hadde en bil som stoppet og ikke startet igjen om den ble kald. Jeg bruker forørvig lang tid ved levering.
Nå lar jeg aldri bilen stå å gå lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:34   #29
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst?
Jeg hadde blitt flyforbannet om noen hadde skrudd av bilen den gangen vi hadde en bil som stoppet og ikke startet igjen om den ble kald. Jeg bruker forørvig lang tid ved levering.
Nå lar jeg aldri bilen stå å gå lenger.

Jeg kjenner jeg jeg blir både fly forbannet og mer til med tanke på mennesker som utsetter barn (og andre) for en slik fare som en bil som står åpen, i gang og klar for å kjøres er. Da har jeg ikke nevnt miljøaspekteret ved det en gang.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:40   #30
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg får faktisk lyst til å røske nøklene ut av tenningen, låse dørene, og kitte nøkkelen til skogs. Hvis jeg først skulle gjort det?
Jeg hadde i k k e lagt dem pent i baksetet.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:43   #31
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst?
Jeg hadde blitt flyforbannet om noen hadde skrudd av bilen den gangen vi hadde en bil som stoppet og ikke startet igjen om den ble kald. Jeg bruker forørvig lang tid ved levering.
Nå lar jeg aldri bilen stå å gå lenger.


VI hadde en gang en slik bil (rest in peace, Rusthaugen), og jeg har faktisk forståelse for de som lar slike biler stå på tomgang. Det er ikke moro å komme for sent på jobb annenhver dag, eller verre, å ikke rekke barnehagen på ettermiddagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:45   #32
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Det er heller ikke moro å risikere andres liv og helse. Vil jeg tro.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:48   #33
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg kjenner faktisk at jeg blir ufattelig usakelig provosert av at noen tenker at det er greit å la bilen stå å gå på tomgang.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:52   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

VI hadde en gang en slik bil (rest in peace, Rusthaugen), og jeg har faktisk forståelse for de som lar slike biler stå på tomgang. Det er ikke moro å komme for sent på jobb annenhver dag, eller verre, å ikke rekke barnehagen på ettermiddagen.

Men lot du bilen stå på tomgang hele dagen på jobb da? Jeg kan ikke helt skjønne at bilen skal bli så kald de minuttene man er inne i barnehagen at den ikke starter igjen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:56   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst?
Jeg hadde blitt flyforbannet om noen hadde skrudd av bilen den gangen vi hadde en bil som stoppet og ikke startet igjen om den ble kald. Jeg bruker forørvig lang tid ved levering.
Nå lar jeg aldri bilen stå å gå lenger.

OK, så ikke bare syns du det er greit å la bilen stå på tomgang, du gjør det gjerne lenge også?
Hadde jeg hatt en slik bil hadde jeg nok ringt barnehagen på forhånd og bedt dem stå klare, slik at jeg kunne bruke så kort tid som mulig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:59   #36
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Dere som har bil som gå på tomgang, hvorfor har dere ikke motorvarmer?

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:08   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, så ikke bare syns du det er greit å la bilen stå på tomgang, du gjør det gjerne lenge også?
Hadde jeg hatt en slik bil hadde jeg nok ringt barnehagen på forhånd og bedt dem stå klare, slik at jeg kunne bruke så kort tid som mulig.


Nå hadde jeg ikke barn i barnehagen den tiden vi hadde den bilen. Jeg hadde muligens satt bilen ett langt stykke unna barnehagen om den måtte gått på tomgang.

Å vel jeg tror ikke personalet er interesert i å komme ut og ta i mot barnet av den grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:09   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Dere som har bil som gå på tomgang, hvorfor har dere ikke motorvarmer?


Nå er det 8 år siden vi hadde den bilen da å vel det skjedde kanskje 3 ganger før vi fikk time på verksted.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:10   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner faktisk at jeg blir ufattelig usakelig provosert av at noen tenker at det er greit å la bilen stå å gå på tomgang.


Jeg blir like provosert over at noen tror det er greit å ta seg til rette i andres bil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:12   #40
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg hadde muligens satt bilen ett langt stykke unna barnehagen om den måtte gått på tomgang.

På den måte forurenset du ikke? Når du satte den langt vekk fra barnehagen, liksom. Da ville sikkert heller ikke noen kunne sette seg inn i bilen og fyke avgårde med den. Lurt!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no