Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Favoritt-te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-23, 20:05   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Favoritt-te?

Jeg har oppdaget te igjen, men jeg er jo totalt ubevandret i te-verden.

Det bør helst være teposer, løsvekt virker som litt vel mye styr. Men, det er også et alternativ, hvis det er en supergod te.

Nå går det mest i Pukka-te, det er liksom det jeg kjenner til, bortsett fra de "vanlige" liksom.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 20:12   #2
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Favoritt-te?

Vet ikke om min favoritt er noe for deg, for jeg klarer ikke Pukka.
I tillegg er den også i løsvekt
Vinter-te fra Solberg og Hansen er min absolutte favoritt.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 20:14   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg er åpen for alt.
Også løsvekt. Selv om det må gjemmes for Storebror.

Han åpner alltid teposene og har innholdet liggende i koppen. Tør ikke tenke på hvilken gjørme han får lagd av løsvekt.. Og hvor fort løsvekt-posen går.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 20:17   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Svart te med melk, og chai latte er mine favoritter. Chai latte er aller best om man lager den selv, men Twinings og Celestial seasoning sine chai varianter er gode. Celestial seasoning har forøvrig te som virkelig smaker som den lukter. Søstrene Grene har ganske godt utvalg. Yogi tea har også mange gode teer, og små visdomsord på lappene. Det er litt koselig
Vil du prøve å lage chai latte kan jeg anbefale denne oppskriften:
https://livesimply.me/homemade-chai-tea-latte/#recipe

Min favoritt svart te
https://www.higherlivingherbs.com/pr...lish-breakfast
Chai
https://www.twinings.no/frukt_og_kry...-20-poser.aspx
Celestial seasoning
https://www.kinsarvik.no/merke/celes...d872557803e38e
Yogi tea choco
https://www.yogitea.com/en/products/yogi-tea/chocolate/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 06-09-23 kl 21:18.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 20:43   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Mexicansk mango og earl grey blå blomst fra Solberg&Hansen er to favoritter.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 20:48   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg liker ikke Pukka. Jeg drikker mest Twinings Lady Grey eller English breakfast med litt siton og noe sødme av noe slag.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:04   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Min favoritt er Clipper med sitron og ingefær. Drikker den hver eneste dag.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:09   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Favoritt-te?

Pukka med lakris og peppermynte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:19   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg elsker alt av frukt-te! Men det er vel nesten ikke ekte te. Jeg liker den fr London fruit and herb. Bedre enn pukka.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:25   #10
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Twinings Earl Grey er definitivt en favoritt.
Twinings Grønn Te er og god.

Begge med poser.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:37   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt-te?

Twinings Earl Grey - både pose og løsvekt, Twinings Lady Grey - kun pose, liker av en eller annen ikke den i løsvektvarianten, London te - alle de som inneholder sitrus og grønn gresshoppete.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 21:43   #12
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Favoritt-te?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Pukka med lakris og peppermynte.

Det er min favoritt også. Drikker ikke mye te, men det er stort sett den jeg velger når skal ha.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-23, 22:46   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg elsker te med kanel og eplesmak. Julete, adventste osv er en hit hos meg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 00:35   #14
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Favoritt-te?

Tetleys Earl Grey, men den må jeg bestille fra UK.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 06:02   #15
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Intense Mint fra Lipton og Ingefær & Sitron fra ulike merker. Kjøper ikke dyr te, men velger de jeg liker best fra det rimeligste sortimentet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 06:36   #16
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Favoritt-te?

Det går mye i te fra Whittard og Fortnum and Mason her i huset. Jeg er også glad i Yorkshire Gold, som er mindre sterk enn vanlig Yorkshire-te. Jeg drikker diverse svarte teer, og i desember synes jeg det er godt med Spice Imperial fra Whittard. De pleier å markedsføre det som julete og tar mer betalt, men jeg kjøper den før sesongen til normal pris.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 07:40   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

For tiden mest Lady Grey fra Twinings og ulike teer i variant med lakris, også Pukka lakris og peppermynte.

God te må være riktig oppbevart, enten det er løs vekt eller pose. Tett boks eller glass. Kjøpe te der det er god omsetning. Løsvekts-te i dagligvarebutikker ligger oftest så eksponert for luft at aromaen er i lufta - ikke i teen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 07:49   #18
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Favoritt-te?

Min favoritt er Lipton sin Blue fruit te.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 08:15   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg elsker teen fra A.C Perch. - Afternoon tea derfra er fantastisk! - Jeg liker alt av sorte teer best.

En annen te som er veldig god er tindved-te. Jeg har en venninne som får den sendt fra Finland, men vet vet at Søstrene grene tidligere hadde det. Nå har de en med tindved og sitron, den har jeg ikke smakt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 08:40   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg liker ikke te noe særlig, drikker heller kaffe i ymse varianter, men en chai latte kan være godt innimellom.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no