Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 19:52   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Mulig jeg er på feil forum, men film- og musikkforumet var liksom ikke det rette, det heller, følte jeg.

Vi skal ha ny tv. Vil ha god kvalitet til lavest mulig pris. Vi har null peiling på flatskjermer. Enkelte venner av oss hevder at plasma desidert er best, andre sier det bare er tull. Noen sier ta vi MÅ ha full HD, andre sier det bare er tull. Vi er forvirret.


Vi vet at vi skal ha 32 tommer, det holder for oss. Vi har lang og smal stue. Vi ser lite på tv og sjelden på film, men det bør være noenlunde god bildekvalitet, selvsagt. En venn av oss sier at man aldri vil få god bildekvalitet med LCD, noe andre benekter.¨

I dag fant vi en Toshiba på salg, og den virket veldig ok. Det vil si, det var vel selgeren som var ok. Vi har ikke kjøpt, for vi vil sjekke litt ut. Det er en Toshiba 32 WL 68 som er satt ned fra 16000 tio 9999.

Noen med peiling? Godt eller dårlig kjøp?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:26   #2
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Har overhodet ikke peiling, men er ute i samme ærend og dermed spent på svarene.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:31   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Samsung. Det har vi. Den liker jeg godt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:34   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Ikke kjøp ny tv nå. Vent til digitaltunerene kommer i tvene i løpet av høsten.
Sa min bror som jobber med tv hele dagen lang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:33   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ikke kjøp ny tv nå. Vent til digitaltunerene kommer i tvene i løpet av høsten.


Mannen min (som IKKE har peiling) sier at det har vi allerede...???

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:36   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Til høsten kommer de innebygget i tvene, så du slipper den ekstra dingsen.
Det kommer uansett mye nytt til høsten, så det kan være verdt å vente.

Hvis dere likevel ikke vil vente, så kan jeg se om jeg får tak i brodern på msn i morgen, og spørre ham mer konkret om hva som er bra og ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Ikke at jeg aner, men mannen påstår igjen at vi får de signalene via kabel og at det ikke har noe å si for oss.

Men flott hvis du vil sjekke! Jeg er uansett interessert i de nye tv-ene, for jeg synes det var mye stygg design i butikkene.. Sølv er ut, sier de der, men jeg synes definitivt sølv er finest...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:27   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Jeg har nylig kjøpt denne: http://tinyurl.com/2earcl

Og her er tester av 42-tommers-utgaven, som er helt lik bortsett fra størrelsen:
http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1811123.ece
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/pla...c_th37px70.htm

Jeg var helt sikker på at jeg skulle ha LCD-skjerm, helt til jeg begynte å se på dem i butikkene. Du skal kjøpe en ganske så dyr LCD for å matche bildekvaliteten på denne.

Jeg har heller ikke så veldig stor stue, men 37 ble ganske passe.
Her kan du regne ut passe størrelse i forhold til stua: http://www.flatpanels.dk/fokusartike...=&start_from=&

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:36   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Hovedinnlegget kunne vært skrevet av meg. Abbonerer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:40   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hovedinnlegget kunne vært skrevet av meg. Abbonerer.

Meg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:06   #11
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Venter også spent på gode svar.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:18   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Ja, eg veit fint lite, men mannen min seier (og han er nå bortreist, men eg veit at han seier) at HD ready er ingenting liksom. Det er lureri i den forstand at det kan ikkje "kjøre" HD eller kva det nå heiter, men har ein slags liksom-verjson av det. Når HD-tv kjem altså.

hmm.... muligens det kom ut litt feil.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 07:37   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har nylig kjøpt denne: http://tinyurl.com/2earcl


Jøss, plasma til ni tusen! Det må jeg si. Er det god kvalitet da?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 07:54   #14
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, plasma til ni tusen! Det må jeg si. Er det god kvalitet da?

Ja, det vil jeg si. Les Aftenposten-testen som jeg linket til. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd.

(Prisen på Lefdal er bra - ser Expert prøver å ta 13 for den, og så at Obs ville ha 12 for den i forrige uke... men for den prisen får man 42-tommers-utgaven på f.eks. Komplett.no)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 08:14   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Vi hr kjøp (for et år siden) en 42" Panasonic plasma flatskjerm

Hørte at dersom man primært skal se TV eller film er plasma tingen, men skal du koble opp pc'en til skjermen er LCD tingen

Vi er ihvertfall svært fornøyd med vårt TV, lynskarpe bilder og god kvalitet
Vi har parabol da, dersom det spiler noen rolle

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 08:25   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Jeg venter nok på innebyge tunere. Å måtte stye med to fjernkontoller er pes og jeg vil ha integrert. Ikke for det jeg har to eksterne og 4 stykk TV i huset..... Eneste i verden uten flatskjerm.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:07   #17
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Vi kjøpte oss en Tatung til 4300 kr.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:51   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Jeg brukte flere mnd på akkurat det samme … lese alle mulige slags råd og var vel innom Expert minst 10 ganger før jeg endelig fikk bestemt meg.

Budsjettet mitt var på 10 000kr så det i seg selv satte jo sine begrensninger.

Til slutt endte jeg opp med dette:
http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=67093

Grunnen var jeg ville ha best mulig bildekvalitet og den nyeste teknologien som 10 000kr kunne gi meg. Jeg ville ikke bruke penger på fancy design eller motorisert stativ, kun på bilde. Problemet med mange av de flatskjermene som er på tilbud er at det er gammel tekonolgi. Ofte tilbyr de deg utstillingsmodeller til redusert pris også. Så sjekke alltid hvor gammelt tv er, du vil absolutt ikke kjøpe en 2 år gammel flatskjerm!

Husk også at motorisert stativ er veldig dyrt, du kan fint kjøpe en dreibar gjennomsiktig plate på IKEA til 139 kr som tv kan stå på i stedet for å bruke 4000 ekstra på dette.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:55   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

samsung. beste vi har vert borti.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:57   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Plasma var aldri noe alternativ for meg da rådet var på alle steder jeg gikk at det er kun hvis du skal ha stor skjerm (42 tommers og oppover) og det mest er gode filmopplevelser og ikke tv du er ute etter så velger du plasma. For å få gode plasma skjermer så må du også opp i en forholdsvis dyr prisklasse.
Dette tror jeg så aboslutt på da jeg kjenner flere som har valgt forholdsvis billige plasma skjermer og de er ikke fornøyde. På flere har f.eks logen på tv kanalen brent seg fast i skjermen osv.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no