Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 23:48   #61
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Og der så jeg at Leomannen allerede hadde svart på dette, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:48   #62
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Helten ble helt fascinert, han syns det var helt fantastisk! Akkurat sånn vil han også ha det!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 01:03   #63
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Min mann, svoger og svigerar så disse bildene og de reagerte ikke annet med å si at det ikke var så spesielt, kanskje på 80 tallet men ikke pr idag.

Gubben ønsker skjult anlegg i det huset vi skal bygge i fremtiden, ALT skal skjules.
Min eks har bygget hus med skjult anlegg og gubben sa at det ikke ser så veldig annerledes ut som det der. (min mann hjalp han å trekke kabler og rør over hele huset i alle rom.

Kan ikke si jeg reagerte jeg heller, men nå er jeg vant med en "kabel og datanerd" her hjemme og da.

Og min svoger som er hobby snekker sier at det er vanlige å ha skruene etter mål, sparkle og male etterpå, skulle bare mangle, hehehe..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 01:28   #64
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Jammen, synes de ikke at det var litt spesielt med flere telefonuttak på hvert rom?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 01:48   #65
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jammen, synes de ikke at det var litt spesielt med flere telefonuttak på hvert rom?

Neh, faktisk ikke.. hehe


Tenker på min egen tante, de har en telefon i hvert eneste rom i hele huset, til og med boden.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 08:44   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jammen, synes de ikke at det var litt spesielt med flere telefonuttak på hvert rom?

Ikke på 80-tallet, da telefon var ensbetydende med å ha telefonuttak. I dag ville man selvsagt ikke gjort noe slikt, fordi man ville brukt trådløs telefon i stedet.

Poenget er at det koster det samme å legge opp ett som å legge opp flere uttak, og hvis man ønsker å helgardere seg for alle fremtidige behov (modemforbindelse i alle rom, samt telefon, for eksempel), så gjør man det slik – hvis man er en ekte nerd, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 09:06   #67
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Noen vil ha kabler i alle rom fordi det går an. Før trådløstelefonene kom var det faktisk noen som ville ha telefonkontakt på badet, og gjerne i alle andre rom også.
Har også vært borti en som hadde lagt opp høyttalerledning inn i et kjøkkenskap, i ei bittelita 2roms på 35 kvm med kjøkken uten dør.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 10:03   #68
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Telefonforbindelse på do kan være praktisk: "Kan du komme med en ny dorull, kjære?" :erfaren:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:00   #69
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Han har nok vært ekstremt tidlig ute med smarthus og automatisering. Jeg kan se for meg at han har brukt telefon og telefonsentraldeler til kommunikasjon for å fjernstyre, automatisere og programmere lyd, lys, varme og modelljernbane fra datamaskinene sine.

Det så iallefall veldig kult ut.

Ben "home alien invasion detection array hobby kit builder" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:32   #70
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Takk for alle forslag! Eg trur nok vi har løyst "mysteriet". Han har nok vore ein tidlig nerd ja.

Syns nesten det er litt trist eg; han budde der aleine, og dei som budde der før oss kjøpte det som dødsbo etter han (nerden). Kan vel ikkje vore så gammal tenker eg? Mulig at 70-åringar også var opptatt av sånne ting, men eg syns det høyres meir realistisk ut at han var yngre.

Jaja, nå er nå opplegget hans gonners. Var ikkje så mykje vi kunne bruke det til. Vi har både trådlaus nettverk og telefon. Og musikkanlegg har vi rett og slett ikkje.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:47   #71
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Kjenner jeg er litt skuffet. Denne tråden begynte så bra og ente opp med at det var en helt vanlig nerd som hadde bodd der

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 14:57   #72
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Kult opplegg!

Kan han ha vært radionerd? Som gammel speider kom jeg til å tenke på at han kanskje hadde radioanlegg som man kan kommunisere via? En tanke i alle fall.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no