Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 15:01   #41
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Hvis det var litt sent 80-tallet, så kan det være at han var en av "nerdene" som var pionerer på nett. Tenk om han var en av de superhackerne som var innom og snoket på serverne til ymse bedrifter og organisasjoner

Og så ble han bortført av CIA eller KGB !

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 15:35   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Fortrinnsvis GRU, ikke KGB. KGB var vel mer innenfor grensene, type FBI, mens GRU var det sovjetiske alternativet til CIA?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 15:46   #43
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)


Så spennende da!
Jeg hadde fisket litt, og for all del nektet å godta en "danseband" teori.
Mer superhacker og CIA og slikt.
*nyskjerrig*

Jeg skjønner på en måte perfeksjonismen i alt, jeg er en liten perfeksjonist selv også, men dog

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 16:39   #44
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Det er vel mulig å se på kablene hva slags type det er? Om de er for lyd, lys eller om det er strømkabler?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:12   #45
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Joda Pastill Dei er til lyd og telefon. Mange telefonkablar, opp til fem parallelle. Så er det diverse til lyd, samt antennekabel. Ein ledning kan vere mikronfonledning, men vi veit ikkje sikkert.

Ingen til straum.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:17   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ingen til straum.

Der forsvant Kifs robotteori.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:22   #47
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Husbonden er opprinneleg elektrikar, og han tykte ikkje det såg spesielt ekstremt ut.

Denne huseigaren har truleg installert alt av kablar skjult i veggen tilbake på 80-talet, og har han både musikkanlegg, antenner, data, telefon, strøm etc.etc, vil det gjerne sjå sånn ut.

Kanskje han har hatt lydstudio?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:23   #48
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Men det er klart; konspirasjonsteoriar er jo langt meir spennande!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:33   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

LOST! (Dette er utvilsomt det samme, et hemmelig kontrollsenter )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 18:43   #50
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Wow! Aliens? Utrolig er det uansett! Fascinerende.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:53   #51
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Morsomt! Ville fått noen med greie på lyd og elektrisitet til å se på dette.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:55   #52
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

HAHAHAHAAAAAAAAAAA! For en skrue!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:03   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Han må ha vært spion, eller omvendt, blitt avlyttet
Glasnost

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:11   #54
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Morsomt! Ville fått noen med greie på lyd og elektrisitet til å se på dette.

Var så ivrig med å vise bildene til mannen, at jeg trodde jeg hadde lest alle innleggene... Ser jo at ting ble litt mer oppklart senere i tråden.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:13   #55
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Guri malla.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:52   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

avsporing:
Teofelia: minner dette deg litt om hin dager, eller hva?

Litt!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:29   #57
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Litt!

altså.. Esme... Teofelia.. nå lurer eg veldig!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:34   #58
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Husbonden er opprinneleg elektrikar, og han tykte ikkje det såg spesielt ekstremt ut.

Denne huseigaren har truleg installert alt av kablar skjult i veggen tilbake på 80-talet, og har han både musikkanlegg, antenner, data, telefon, strøm etc.etc, vil det gjerne sjå sånn ut.

Virkelig? For en ikke-elkyndig ser det voldsomt ut i alle fall.
Men uansett, la oss drøfte litt mer spennende muligheter, da.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:36   #59
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Han må ha vært spion, eller omvendt, blitt avlyttet
Glasnost

Hvis han har vært avlyttet med alt der der utstyret, så må den som spionerte på han spandert på han en jordomseilig, for å få tid til å tilrettelegge alt avlyttingsutstyret.

Mulig det er en sentralborddame med fritidsproblemer som har bodd der?

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:43   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kva dette er? (kva eg fant i veggen)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Dette er fra øverst til nederst:

  • Fempins DIN-kontakt. (Brukes til lydsignal (linjesignal). Stereo inn og ut)
  • Jack-plugg. (Brukes til lydsignal(linjesignal). Mono eller stereo inn)
  • DIN høyttalerplugg. (Signal fra forsterker til høyttaler)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

altså.. Esme... Teofelia.. nå lurer eg veldig!

Vi har en felles fortid i lydteknikerbransjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no