Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Mine oppussingsprosjekter

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 22:29   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Mine oppussingsprosjekter

I sommer har jeg planer om å få malt/pusset opp litt, og nå vil jeg skrive litt om det for å bevisstgjøre meg selv... og kanskje kan jeg få noen tips på veien .

Først og fremst gjelder det kjøkkenet (Det skal bli egghvitt... et par små flater som gjenstår samt flisene) og entreen. Egentlig har jeg også lyst til å bytte ut knottene, men det er litt vanskelig. Jeg har stålhåndtak fra IKEA som gir to hull i dørene og vil egentlig ha knotter av hvit porselen eller glass.

I entreen skal jeg male vegger, trapp opp til 2. etg og garderobeskap egghvitt. Garderobeskapet er et sånt moderne ett i bøk fra IKEA. Det har jeg tenkt å male med ganske matt maling. Så tror jeg at jeg skal legge en litt gammeldags tapet i hvit og gull på fronten på dørene (var det ikke noen her inne som hadde adressen til en nettbutikk som selger masse forskjellig tapet?) og bygge lister utenpå dørene (slik at det blir en ramme på hver av dørene). På toppen av skapet skal jeg bygge en krone av lister. Til slutt skal jeg bytte ut knottene.

Arbeidslyst kom til meg!

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:38   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Det er veldig greit å ha noen planer/prosjekter

Mine er å bytte håndtakene på kjøkkeninnredningen
De er i antikk messing, men alt annet av stål på kjøkkenet er i stålfarge
Derfor skal de byttes for å få en helhet

Trappen har jeg begynt å male.Den er lutet, og har blitt skikkelig stygg (direkte skitten) Det er de tidligere eierene som gjorde det, og vi overtok her for ca et halvt år siden.Har begynt å male rekkverk og gelnder eggehvitt.trinnene skal beises mørkebrunt

Veggene på soverommet er malt i fargen Marrakesch (skrives ikke slik tro rjeg)
Har lyst på en fondvegg med en skikkelig stilig tapet.HAr sett noen rundt omkring som e rveldig fine

Det store prosjektet her er badet oppe
Vi skal eterhvert ta det ene soverommet (halvparten) å legge til badet.Den andre halvparten av soverommet blir mitt klesrom (blir ikke så svært da, men et rom med hyller)

.....litt å begynne på her også, og jeg savner veeeeldig arbeidslysten jeg med

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:39   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Jeg kan sende over all min arbeidslyst, så kan du stille med arbeidsevnen, så blir det så bra så.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:42   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Lykke til med prosjektet.
Det er gøy med prosjekter, desverre sliter jeg litt med arbeidslysten selv, skulle gjærne ha pusset opp litt "greier" selv.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:52   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Er det noen som har erfaringer med hvitmalt trapp? Jeg vet at det er skittensomt, men jeg synes det er så koselig. Ser for meg levende lys i trappa når vi skal gjøre det koselig på mørke høst og vinterkvelder. Burde jeg heller bruke en lys lys gråfarge?

Det er fint å beise i en mørk farge som du skal Angelique, men da blir det ikke helt den stilen jeg vil ha.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:07   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Er det noen som har erfaringer med hvitmalt trapp? Jeg vet at det er skittensomt, men jeg synes det er så koselig. Ser for meg levende lys i trappa når vi skal gjøre det koselig på mørke høst og vinterkvelder. Burde jeg heller bruke en lys lys gråfarge?

Det er fint å beise i en mørk farge som du skal Angelique, men da blir det ikke helt den stilen jeg vil ha.

Min mor eide en gård ,en stor bondegård,som ble solgt for fire år siden. (vi forpaktet bort den dyrkbare marken )
Der bodde jeg et par år , og jeg hadde da en hvitmalt trapp.Alt var hvitmalt, trinnene også
Var veldig fint, men det ble litt glatte trinn.Hadde jeg dengang hatt barn, ville jeg satt på gjennomsiktig sklisikring på trinnene.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:13   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Trappen har jeg begynt å male.Den er lutet, og har blitt skikkelig stygg (direkte skitten) Det er de tidligere eierene som gjorde det, og vi overtok her for ca et halvt år siden.Har begynt å male rekkverk og gelnder eggehvitt.trinnene skal beises mørkebrunt

Det har jeg også planer om å gjøre - men jeg vil beise i en varm bruntone jeg da - Enn så lenge bør jeg nok holde meg unna løsemidler, så jeg utsetter det av slike årsaker.

Å rydde i boden derimot - det kan jeg godt gjøre, og det bør jeg gjøre. Da bør jeg pakke ned siste års barneklær i merkede esker samt kaste ting jeg ikke har brukt eller savnet siden vi flyttet hit.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:37   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Vi har helhvit trapp, og jeg elsker det. Støv og skitt vises umiddelbart så det er lurt å støvsuge ofte, eller som meg, utvikle skylapper Det er ikke så ille altså, vi syns det holder å støvsuge 1x i uken. For noen med støv på hjernen ville nok støvsuget endel oftere. Og så er det noen som sier at den er litt glatt. Vi selv merker ikke det da vi bruker skotøy også innomhus.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 12:45   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Trappen vår er lakket som den er nå, og det er jo ganske glatt... blir den enda glattere?

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 18:55   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Nå er jeg i full gang med entreen . Det meste har blitt egghvitt allerede, men flere strøk gjenstår. Har sendt mann og barn på dør og jobber på spreng.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 23:53   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Bilder

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 00:04   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Ja jeg skal prøve å huske å ta bilder i morgen .

Nå er alt egghvitt, men veggene og listene skal få et siste strøk i morgen tidlig. Skapet og trappen er jeg ferdig med... dvs trinnene som skal få en lys lys grå farge har jeg ikke tatt i denne omgang... de tar jeg senere i sommer.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:10   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter


Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:23   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Så lyst og fint!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:43   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Nooria: Så classy det ble! Skikkelig innbydende!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:45   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Så fin en gang du har!

Jeg har brukt kvelden til å male rommet til minstemor. Hun har hatt en fondvegg i rosa (temmelig rosa!) og nå klarte jeg ikke mer av den fargen. De øvrige veggene var i Latte - greit nok, men når jeg først var i gang så malte jeg like godt hele rommet. Da fikk jeg samtidig testet en ny hvit-farge - Claro

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:50   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Åh, det blei flott! Lyst og fint! Og der er jo DU også

Vi er i gang med barnerommet. Det er strippa heilt ned og gipsplater/mur er sparkla, pussa og sparkla igjen. I dag har vi handla lister (ferdigmalt til golv) og masse møbler på IKEA. Vi har også kjøpt tynnparkett til golvet og miljøtapet (så godt som utan struktur i) til veggane. Maling har vi frå før. Eit lag lys toscana etterfulgt av ett lag Claro. Vi får sjå korleis det der blir då Skal male tak også, snekre saman to enkle senger til ei køyseng.

Brukte to dagar på å rydde opp i ledningar som vi fann i veggane. Må nesten lage eigen tråd på den biten der.

Artig å sjå kva andre held på med!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:32   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.091
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Ja det er artig dette! Det er tilfredsstillende å utveksle erfaringer og vise andre hvordan det har blitt.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:33   #19
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Veldig lekkert!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 14:39   #20
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Mine oppussingsprosjekter

Oj, så lyst og lekkert.

Hva gjorde du med trappen før du malte? Måtte du pusse ned hele trappen, eller holdt det med heftgrunn?

Jeg har også planer om å få malt trappen, skjønner du.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no