Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 14:39   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Kosttilskudd er farlig (side2.no)

http://www.side2.no/helse/article915962.ece

Det øker dødeligheten.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:42   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Så den tidligere i dag men takker for link.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:44   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

En tidligere kollega av med tok 23 forkjellige produkter daglig. Hun var alltid syk. Jeg tror hun forgiftet kroppen til slutt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:57   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Jeg tenkte denne kom til å dukke opp ja. Jeg synes hele greia er tragisk, og helt sikkert sponset av et eller annet legemiddelfirma, som vanlig. Man skal ikke være for kritisk, men gang på gang har det kommet frem at de vitaminene og mineralene som brukes er syntetiske (jeg er svært skeptisk til syntetiske tilskudd!), og de bruker feks. A-, E-, og C-vitaminer i en pille (syntetisk, selvsagt) og kaller det "multivitamin", selv om det er vist at feks. SYNTETISK betakaroten har en helt annen og dårligere effekt enn organisk betakaroten.

Jeg tror denne undersøkelsen er i noenlunde samme gate som den media kalte for "null effekt av vitaminpiller" som dukket opp sommeren 2002, og her kan dere lese et godt motsvar til denne tragiske undersøkelsen:

http://www.helseportalen.no/arkiv/ne...sp?showID=1568

Les tilsvaret av Frede Damsgaard.

Jeg har mailet linken i hovedinnlegget til Dag Viljen Polezsynski og venter spent på svar. Uansett om folk liker ham eller ikke så har han enorme kunnskaper om kosttilskudd, så jeg er nysgjerrig på hvilke fakta han kommer med til denne undersøkelsen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:02   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Jeg kjenner en familie som spiste masse vitaminpiller hver dag.
Moren i familien døde tidlig av kreft.
Er ikke sikkert det er noen sammnheng, men jeg kom til å tenke på det nå.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:04   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Alt med måte, heter det jo. Jeg har tro på multivitaminer og spiser selv Spektro. Når jeg går tom, merke jeg det på energien.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:04   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg kjenner en familie som spiste masse vitaminpiller hver dag.
Moren i familien døde tidlig av kreft.
Er ikke sikkert det er noen sammnheng, men jeg kom til å tenke på det nå.

Jeg kjenner en familie som ikke spiste noen form for tilskudd, der to av medlemmene døde tidlig. Det nytter ikke med slike historier, for man kan aldri vite hva som er årsaken uansett. At ORGANISKE tilskudd skal redusere livslengden tviler jeg sterkt på, i så fall er det fordi de stapper i seg på syntetiske Rema-vitaminer uten å tenke på balansen, og jeg tviler på at de lever så sunt ved siden av.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:30   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Jeg tar kun Omega-3 og en pille med rødalger (antioksidantbombe)

Så langt jeg har fått med meg så er antioksidanter bra.

Det forskes også på lactobasiller (melkebakterier). De skal visst styrke immunforsvaret. Jeg tar ikke det, men dersom jeg har gått på antibiotika så har jeg tatt det. Jeg tåler antibiotika dårlig. Da får jeg lactoseintoleranse etter kuren. Lactobasiller kan hjelpe å forebygge dette.

Man må uansett leve sunt i forhold til kosthold og fysisk aktivitet. Hjelper ikke å bare ta tabletter. Samtidig er arvelighet og miljø viktigere for hvor lenge vi lever. Men litt kan vi påvirke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:32   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Nå synes jeg du er tøysete, Iset.

Hvorfor skulle et legemiddelfirma (som vanlig) ønske å fabrikere noe data om dette? Vet du hvor vanskelig det er å få ting utgitt i seriøse tidsskrift?

Jeg er skeptisk til undersøkelsen fordi det åpenbart er en metaanalyse, og det kan gi veldig feil utslag, men det har vært vist tidligere at både vitamin A og vitamin E i kontrollerte, randomiserte studier i hvert fall ikke senker dødeligheten, slik studien var designet for å finne.

Og at kroppen kan merke forskjell på syntetiske og andre vitaminer i seg selv, er bare tull. Et molekyl er et molekyl, hvis det er likt, responderer kroppen likt. Det som jeg har sett vist, er at en av stereoisomerene, altså hvordan molekylet "bygger" i rommet, er mer effektiv enn den andre, og hvis dette ikke er tatt hensyn til i syntesen kan det ende i mindre effektive midler. Men magi er det ikke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:35   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Forskjellen på denne undersøkelsen og den andre undersøkelsen du refererer til, Iset, er at denne undersøkelsen er en systematisk gjennomgang av 68 randomiserte humane studier med totalt 232606 individer fordelt på 385 vitenskapelige publikasjoner. Den tabolide konklusjonen "kosttilskudd er farlig" er formulert på følgende måte i artikkelen: "...may increase mortality".

Jeg har en kopi av artikkelen hvis du vil fordype deg mer.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:37   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den tabolide konklusjonen "kosttilskudd er farlig" er formulert på følgende måte i artikkelen: "...may increase mortality".

... hvilket jo er en ikke ubetydelig forskjell for de fleste ikke-journalister.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:49   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det øker dødeligheten.

Hmmm... jeg trodde den var 100% allerede.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:19   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hmmm... jeg trodde den var 100% allerede.

Ja, du sier noe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:04   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hmmm... jeg trodde den var 100% allerede.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:01   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå synes jeg du er tøysete, Iset.

Hvorfor skulle et legemiddelfirma (som vanlig) ønske å fabrikere noe data om dette? Vet du hvor vanskelig det er å få ting utgitt i seriøse tidsskrift?

Hvorfor? Skulle tro det var meget innlysende. Jeg er så paranoid at jeg tror legemiddelfirmaer meget godt kan stå bak slike undersøkelser. Har hørt nok av historier, og ja - jeg tror på det.

At kroppen ikke merker forskjell på syntetiske og organiske vitaminer er det såpass mye uenighet om at jeg velger å tro at den faktisk gjør det.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:34   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det som jeg har sett vist, er at en av stereoisomerene, altså hvordan molekylet "bygger" i rommet, er mer effektiv enn den andre


Hva betyr det?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:35   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Nei, Iset, det er nok ikke innlysende. Du må stave det for meg. Til informasjon finnes det flere legemiddelfirma som lever godt av vitaminer, Nycomed er ett eksempel.

Og hvis ikke, hva skulle motivet være? At man faktisk blir frisk av det, og legemiddelindustrien vil at du skal være syk?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:38   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva betyr det?

Sorry, det var nok litt svevende. To stereoisomerer vil f.eks. kunne være speilbildeformer av hverandre, som høyre og venstre hånd. Hvis reseptoren i kroppen er som en høyrehanske, vil et molekyl som ser ut som en venstrehånd passe mye dårligere enn et som ser ut som en høyrehånd. Selv om de har samme antall fingre og ellers ser helt like ut.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:39   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Det er mange firmaer som tjener godt på kosttilskudd. Folk vil kjøpe seg helse, men det er samtidig gitt beskjed flere ganger om at disse tilskuddene ikke har noen virkning. Tar man for mye av det, er det direkte farlig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:40   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

.

Og hvis ikke, hva skulle motivet være? At man faktisk blir frisk av det, og legemiddelindustrien vil at du skal være syk?

Selvfølgelig vil de det? Er du klar over hvor mye penger legemiddelindustrien tjener? Det er helt vanvittig. Dessuten; naturmidler kan ikke patenteres, så det er jo ikke rart de ikke vil ha slikt på markedet. Legemiddelindustrien har jo også blitt anklaget for å smøre leger ved å lokke dem med ferieturer, bonuser osv. for å få dem til å anbefale spesielle merker til pasientene. Jeg stoler ikke på at de har rent mel i posen. *paranoid*

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no