Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 09:18   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/27/493381.html

"Ni av ti småbarn har en plass som tilsier at de kan være mer enn 33 timer i barnehagen, og de fleste har muligheten til å være mer enn 41 timer i uka i barnehagen. Det tilsvarer dager på åtte-ni timer, noe som bekymrer barneombudet, som mener de minste ikke bør ha en barnehagedag som er lengre enn sju-åtte timer."

Barneombudet


Vi må endre stillingsprosent om vi skal få dager på 7 timer til lillemor. Noe vi ikke har anledning til øknomisk. I dag er lillemor i barnehagen ca 8 timer.

Hvor lenge er deres barn i barnehagen?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:23   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Det varierer etter hvilken vakt mannen har. Ztjerna har barnehagedager som er mellom 5,5 og 8 timer lange. Sjelden ytterpunktene - som regel rundt 6/7 timer.

Dette får vi kun til fordi mannen jobber turnus, og jeg har fleksibel arbeidstid. I tillegg jobber jeg i samme bydel som vi bor i.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:23   #3
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

De er i barnehagen 8-8,5 timer. Det er for lenge syns jeg, men når vi begge jobber 8-16 så er det ikke så lett å få til kortere dager. 5-6 timer hadde vært ideelt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:25   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Lillegutt på 4 er i barnehagen ca 7 timer, men jeg har gått ned til 80% for å få det til. Det er en ordning som passer bra for vår familie.
Før det var han opp til 8 timer.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:31   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Mitt barn har full plass, men han er der fra 8.45 - 14.30-15.00. Altså ca 6 timer. Vi løser dette ved hjelp av fleksitid. Mannen pendler 3 dager i uka, da har jeg korte dager på jobb. De to dagene han har hjemmekontor har han korte dager, og jeg jobber lenge. Vi har full stilling begge to, og barnet er litt over 2 år.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:31   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

JC må selvfølgelig være på plass i barnehagen før mannen (og jeg når jeg jobber) skal være på jobb, og han må hentes etter at jobben er ferdig. Mannen har litt varierende arbeidstid, men ofte må JC være der fra ca 07.45 til 16.15-16.30.

Nå som jeg er hjemme har jeg JC hjemme hos meg en gang i mellom for kos, men oftest vil han i barnehagen, siden han har kompisene der. Gleder meg til det blir isfritt i skauen her. Da kan jeg ta babyen på magen og gå skauen for å hente JC litt tidligere på ettermiddagen. Runden rundt åsen er for lang for en fieråring å gå, så jeg får ikke hentet ham ofte nå om vinteren.

Sekstimersdager hadde vært greit. Uten det synes jeg barneombudets utspill er mest egnet til å lage frustrasjon og dårlig samvittighet over arbeidstider som vi kan gjøre lite og ingen ting med.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:33   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Storebror er i barnehagen drøye 7 timer. Jeg leverer han sent (har f.permisjon) og mannen henter etter jobb.

Jeg er forsåvidt enig med barneombudet, men det lar seg jo vanskelig gjennomføre. I tillegg til økonomi er det nok flere andre grunner til at folk felst føler seg tvunget til å jobbe 100%... i tillegg har man reisevei til og fra jobb. Dårlig samvittighet får man uansett hva man gjør.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:35   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Ungene er i barnehagen ca sju timer, i snitt fire dager i uka nå som jeg går hjemme. I sommer skal de være mye hjemme, og til høsten regner jeg med at de skal være i barnehagen rundt åtte timer, fem dager i uka.

Jeg begynner seint på jobb, og mannen slutter tidlig.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:41   #9
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Ca. 7 timer +/-, tre dager i uken mens jeg er på forelesning og faren på jobb.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:45   #10
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

8 timer

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:46   #11
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Jenta mi er i barnehagen 7 timer dagen. Vi løser det slik at jeg starter seint på jobb (leverer henne på vei til min jobb), men mannen min starter grytidlig og henter henne tidlig. Vi bor heldigvis slik til at vi begge kan gå mellom hjem, bhg og jobb. Det sparer vi mye tid på.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:53   #12
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Som regel leverer vi dem i barnehagen rundt kl 08.30, og henter dem klokka 16.
Vi er heldige som er selvstendig næringsdrivende, dermed har vi fleksible arbeidsdager. Hadde vi hatt fast arbeidstid og jobbet i byen begge to, skjønner jeg ikke hvordan vi skulle fått det til, sånn tidsmessig.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:55   #13
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

8 timer

Glemte å si: vi jobber 100% begge to. Det er bare fordi barnehagen ligger i gangavstand til både hjem og jobb, og at jeg og mann begynner og slutter 30-60 min forskjøvet i forhold til hverandre, at han ikke er der over 9 timer.

Ønsker barneombudet at alle barn skal ha en mor i 60% stilling?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:01   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Vi jobber 100% begge to, så hun er i barnehagen 8-8,5 time daglig. Det er lange dager, og jeg hadde dårlig samvittighet for det da hun var mindre. Nå er hun 4,5 og hun blir ikke så sliten og trøtt som hun ble før. Vi er heldige og har en supermormor som henter tidlig ganske ofte, og som også har anledning til å ha Vesla hele dager hvis hun er litt småforkjøla og sliten. Derfor slipper hun barnehagen de dagene som kanskje er tyngst og mest slitsomme.

Heldigvis har Vesla alltid elsket å være i barnehagen og stortrives med å være der. Hvis ikke så ville jeg nok vurdert å redusere stillingssatsen min.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:08   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Fireåringen vår er omtrent 8 timer i barnehagen. Vi bytter på hvem som henter og leverer (altså: den ene leverer og den andre henter), og med fleksitid kunne vi sikkert fått til kortere dager hvis vi ønsket, men jeg ser ikke behovet for det. Han vil helst komme så tidlig at han kan leke en stund før de skal ut, og han er alltid blid og fornøyd når han blir hentet - og de gangene jeg kommer en time før, sitter de gjerne og spiser frukt og jeg må vente til han er klar uansett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:09   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Lille B er i barnehagen 6-7 timer. Vi er heldige som har fleksible dager og kan levere sent og hente tidlig.

Den artikkelen minnet meg på en jeg leste for litt siden, som gikk på det samme, at foreldrene lot barna være lenger og lenger i barnehagen og en eller annen var fryktelig opprørt fordi dette hovedsaklig var de minste barna. Problemet var at de hadde tatt utgangpunkt i hva slags plass barna hadde, ikke hvor mye de faktisk var der. Det hadde ingen undersøkt, for de regnet med at de utnyttet plassen til fulle siden de hade betalt for det. Hvis man hadde barna mindre i barnehagen ville man sikkert ha en mindre %. :klask:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:13   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

...Problemet var at de hadde tatt utgangpunkt i hva slags plass barna hadde, ikke hvor mye de faktisk var der. Det hadde ingen undersøkt, for de regnet med at de utnyttet plassen til fulle siden de hade betalt for det. Hvis man hadde barna mindre i barnehagen ville man sikkert ha en mindre %. :klask:

Det stemmer ikke, særlig ikke etter at barnehageplassene har blitt billigere. Styreren i barnehagen vår har gått på alle de mødrene som er i permisjon for å få dem til å redusere plassen, i håp om å kunne tilby plass til flere barn. Samtlige mødre har nektet. Alle barna i barnehagen vår har full plass, men langt fra alle bruker barnehagen 100%.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:37   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det stemmer ikke, særlig ikke etter at barnehageplassene har blitt billigere. Styreren i barnehagen vår har gått på alle de mødrene som er i permisjon for å få dem til å redusere plassen, i håp om å kunne tilby plass til flere barn. Samtlige mødre har nektet. Alle barna i barnehagen vår har full plass, men langt fra alle bruker barnehagen 100%.

Det er nettopp det jeg sier jo. Vi har også 100%, men det er uaktuelt for oss å gå ned til 80 %, for så vidt jeg vet kan vi ikke fordele det utover dagene, men må ta fri en hel dag hver uke. Så det blir helt tåpelig å basere en undersøkelse på hvor lange dager små barn har i barnehagen kun på stillingsprosent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:49   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er nettopp det jeg sier jo. Vi har også 100%, men det er uaktuelt for oss å gå ned til 80 %, for så vidt jeg vet kan vi ikke fordele det utover dagene, men må ta fri en hel dag hver uke. Så det blir helt tåpelig å basere en undersøkelse på hvor lange dager små barn har i barnehagen kun på stillingsprosent.

Absolutt! Vi har alltid hatt fulle plasser til ungene, men jeg kan telle på en hånd hvor mange dager i løpet av et år ungene virkelig har hatt lange dager, da mener jeg over åtte timer.

Vi gjør bruk av fleksitid og i tillegg har jeg 20% permisjon sånn at jeg har sekstimers dag. Ungene er stort sett i barnehagen fra 7.45 til 14.45. Hadde vin kunnet betale for bare det hadde det selvfølgeli vært fint, men vi må betale for full plass.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 11:35   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Vi har full bhg plass til storesøster, og til lillebror fra høsten, 50 timer på hver, har vel aldri brukt så lange dager, men det er greit å ha det om det skulle bli krise en gang.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no