Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-11, 18:39   #561
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Egentlig hadde jeg virkelig ikke lyst på flere barn, eller tid til flere barn, eller min kjære hadde lyst på et nytt kull, eller i det hele tatt. Men så var det jo noe med at jeg virkelig, virkelig hadde lyst til at en sønn skulle hete Michael, så da måtte vi jo bare. Litt uventet at det kom tre jenter først, men Mikkeline, Michaela og Mikelettie var jo selvfølgelig hjertelig velkomne når de først kom. Eh."

... fra kommende intervju i "Mamma".

Det der kunne nesten vært oss. Men vi har avskrevet Det Fineste Jentenavnet™ nå, det hadde blitt for rart.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:49   #562
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Her på VESTlandet vil jeg forresten si at Cristopher er litt sminket. Kristoffer er vanlig her. Eller Christoffer. Kristoffer er veldig fint synes jeg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:55   #563
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mitt navn funker dårlig på engelsk, men det har aldri vært noe problem.


Noen engelske navn funker dårlig på norsk. Steve Pick for eksempel.

Mamma gikk på high school i USA med en som het Kenneth Knull.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:00   #564
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Haha, ikke siter meg for jeg skal fjerne, men min onkel som er vokst opp i USA med norske foreldre som aldri skulle flytte tilbake til Norge men gjorde det likevel, har mellomnavnet BRENT.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 12:34   #565
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi var mer sånn «GJERNE æ, ø, og å! Pilutta utlandet!»

Vi også. Et slags underlig anfall av nasjonalisme eller noe. Eldstejenta fant allerede ut som 6-åring ut at hun måtte ha et annet navn i utlandet og ordnet det fint selv. Jeg har alltid hett Susan i forbindelse med utenlands korrespondanse.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:00   #566
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

For oss var det viktig at navnene kunne uttales på engelsk uten for mye tungekrølling på grunn av familiemedlemmer som i hovedsak snakker engelsk. Begge ungene er også oppkalt etter familiemedlemmer fra Trinidad (Malin (Yasmin) etter svigermor, Leon etter mannens morfar). At Leon plutselig steg på navnelistene var en ren tilfeldighet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:35   #567
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Vi har med vilje valgt et navn som er internasjonalt, kjent og brukt i hele verden. Mitt navn har inge særnorske vokaler, men er et veldig nordisk navn som blir uttalt som et annet, mer internasjonalt, i engelsktalende land. Siden vi reiser mye, og i USA spesielt, var det et poeng for oss. Det er ganske morsomt med navnetradisjoner. Høvdingens navn er det omtrent bare svarte amerikanere som har, og Hiawata sitt er blant de mest brukte blant amerikanske, hvite akademikere.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Avsporing: Jeg jobbet en stund for at min helnorske pode skulle hete Mehmet ( tyrkisk) Rett og slett fordi det hadde vært morsomt, og fordi folk ville blitt forvirret. Sambo syns ikke det var lov til å ha det gøy med slike saker.

Men hvor kult hadde ikke det vært, egentlig? Poden er hvitere en hvit og med knallrødt hår. Vi bor, og blir mest sannsynlig boende, i det området i Trondheim med flest nasjonaliteter samlet på ett sted. Jeg hadde syntes det var helt fantastisk om noen valgte å gjøre slikt. Like herlig om det tyrkiske paret ved sidenav kalte ungen sin Åse eller Håkon.
Jeg syns virkelig det er smart, altså. Utfordrer liksom fordommene på en veldig hyggelig måte.

Veldig mange navn har jo gått den veien og blitt vanlige. Mange av de bibelske f.eks, som er vanlige navn fra midtøsten. Hiawata har et slikt, og alle fra midtøsten påstår at det er "deres" navn, uansett om de er jøder, msulimer eller kristne.

Omar er også et navn som heilnorske gutter har fått i, tja, hvertfall 100 år, selv om det selvsagt ikke er vanlig-vanlig.



Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har unger med et særnorsk etternavn som inkluderer en og annen særnorsk vokal. For meg blir det helt meningsløst å skulle forsøke å unngå særnorske vokaler som en greie i seg selv. De kan få hotchickbutterfly2008@hotmail.com som epostadresse hvis det skulle være et enormt problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:42   #568
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg reiste på interrail med Åse og Kari, og alle vi møtte trakk et lettelsens sukk da vi kom til mitt navn. Captain har også et nordisk navn som ingen skjønner. Vi har valgt klassiske internasjonale navn som kan uttales uproblematisk på engelsk, tysk, fransk og spansk til våre barn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:49   #569
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Pilutta

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no