Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Klatreroser fra løk

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 10:11   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

[Hage] Klatreroser fra løk

Jeg har endelig funnet Den Perfekte Rosen™ til hagen, og den skal plantes fra løk. Den heter Climbing Elfe, og ser slik ut:





Noen som vet hvor fort slike klatreroser vokser?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:13   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Det kommer nok veldig an på flere ting: lysforhold, næring, vanning, you name it. Men "fra løk"? Hva i alle verden menes med det? Roser er jo ikke løk-planter?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:14   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Tja, på siden der den kan bestilles står det i allefall "Løkomkrets 11-12 cm"? Betyr det noe helt annet?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:25   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Siden de også selger mange løkblomster har de nok bare glemt å fjerne denne fra denne siden. På fimraets engelske nettside er ikke løkomkrets nevnt.
Jeg regner med at dette er en barrotsrose.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:25   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Åja. Takk!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:27   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Men skal du bestille den _nå_?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:30   #7
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Det kan være at det er for sent å plante barrots-roser i Osloområdet nå på høsten. Tror at jeg hadde ventet til våren.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:30   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Vi har en klatrerose inntil huset og den vokser himla fort enda jeg har forsøkt å kverke den flere ganger. Har liketil spruta roundup på den.

Den er veldig fin altså, men ikke rett ved siden av soveromsvinduet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:40   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Den rosen var nydelig, kunne tenkt meg en slik!

Men etter rosetragedien i hagen min forrige vinter venter jeg til våren. -20 i ukesvis ble for mye for dem. Deretter en dårlig sommer, tror jeg rett og slett er hagedeprimert.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:43   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Den rosen var nydelig, kunne tenkt meg en slik!

Men etter rosetragedien i hagen min forrige vinter venter jeg til våren. -20 i ukesvis ble for mye for dem. Deretter en dårlig sommer, tror jeg rett og slett er hagedeprimert.

Du skulle nok ha fått rosene mine. Det var tonnevis med snø og ørten grader minus lenge, og de var kjempesvære da vi overtok huset i våres. Vi klippet de helt ned og jaggu kom de opp igjen, vi fjernet rota (trodde vi) og jaggu kom de opp igjen. 50 år gamle vettu.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:10   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har en klatrerose inntil huset og den vokser himla fort enda jeg har forsøkt å kverke den flere ganger. Har liketil spruta roundup på den.

Den er veldig fin altså, men ikke rett ved siden av soveromsvinduet.

også Roundup da!!!

Flytt den til våren da vel?! Det er gjort på en vips å grave den opp og sette den et annet sted. Del den opp hvis den er for scvhær.
Hvis du venter til rette tidspunktet, og litt avhengig av kan du klippe den ned først også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:12   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Det står på sidene deres at rosene er klare for utsending i 2. halvdel av september. Det er jo nå snart?

Sitat:

Mange artikler kan allerede leveres tidlig om høsten. Andre ikke. Det tillater ikke naturen! Vi har organisert det for deg. Fra første halvdel av september - alle blomsterløker og stueplanter, stauder i dyrkingspotter og busker med fast rotknoll, og altså også grantrær. Fra annen halvdel av september avhengig av når planten er klar* for leveranse - stauder, roser og busker uten rotknoll.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:14   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Vi har fremdeles rundt 23-25 grader i sola her nå, forresten.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:01   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Klatreroser fra løk

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

også Roundup da!!!

Flytt den til våren da vel?! Det er gjort på en vips å grave den opp og sette den et annet sted. Del den opp hvis den er for scvhær.
Hvis du venter til rette tidspunktet, og litt avhengig av kan du klippe den ned først også.

Ja, jeg var nok litt slem der. Den står han sikkert av, så får jeg flytte den etterhvert. Det er bare at vi skal grave ny drenering rundt hele huset så jeg har liksom ikke noe egnet sted å flytte den til foreløpig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no