Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gaver til konfirmasjon

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-17, 17:24   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke bare, her samsnakker vi og blir enige med våre andre søsken,


Samme her. Vi og mannens søsken har blitt enige om sum i konfirmasjonsgave. Vi gjør ikke forskjell i forhold til om en av oss er faddere eller ikke, familieforholdet er det viktigste.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 17:28   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Eg trur me gav 1000 kroner og eit skrin til å oppbevare bunadssølv til niese.

Eg håpar virkelig ikkje at folk gir over evne berre fordi den andre tanta gir ein viss sum. Ein må jo tilpasse gåva etter kva økonomi ein har.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 17:44   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Jeg har en nevø som skal konfirmeres til våren og jeg har tenkt å gi ham 2000. Men det er kanskje unødvendig mye? Han er den første, så det han får setter standarden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 17:53   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har en nevø som skal konfirmeres til våren og jeg har tenkt å gi ham 2000. Men det er kanskje unødvendig mye? Han er den første, så det han får setter standarden.

Det kommer jo an på økonomien din.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 18:34   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Alle mine latesomtantebarn har fått helgetur til London sammen med meg og et av mine barn. Jeg hadde og har nært forhold til dem alle fire.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 23:15   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Ja, vi søsken snakket sammen om gave ved første konfen og ble enige om en sum. Nå var vi enige, men om økonomien var veldig ulik ville det for oss vært naturlig å regulere det til et beløp som begge ville hatt råd til ved konfirmasjonen. Så fikk den med best råd heller vente til en annen mulighet. Om man er fadder eller gudforeldre tenker jeg det ville vært mindre behov for å justere seg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 00:18   #27
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Vi har gitt skateboard til en og smykker til den andre, begge jenter. Jeg syntes det er så kjedelig å gi penger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 18:40   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke bare, her samsnakker vi og blir enige med våre andre søsken, slik at de ikke det ene tante- og onkelparet gir mye mer enn det andre, eller at det skal bli store forskjeller mellom søskenbarna. I alle fall på samme side. Så jeg ble enig med mine søstre om at vi gir 1500 kr til hverandres barn. Hvis noen av mine søstre syntes at det var for dyrt for dem ville jeg justert meg inn på det samme som de følte at de kunne gi. Men det var den summen vi ble enige om. Og jeg regner med at vi lander på samme summen til nieser og nevøer på mannens side, hvis ikke hans søsken har helt andre tanker. Der er førstemann ute nå i år, så vi har ikke diskutert det med hans søsken enda.

Men er man fadder blir det ofte litt mer spesielt. Særlig hvis det i tillegg er det eneste tantebarnet. Men her kommer neppe mannen til å gi mer til sin nevø som han er fadder på enn til fadderbarnets bror og søster.

Jeg er enig meg deg prinsipielt, men jeg har bare en søster, og jeg sa klart fra til henne etterpå at hun såklart ikke måtte føle at hun måtte gi det samme tilbake når min sønn konfirmeres. Å si fra på forhånd hvor mye jeg hadde tenkt å gi til gutten hennes ble helt feil. Det var helt i orden - hun var bare veldig glad for at sønnen fikk en så fin gave.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 20:24   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er enig meg deg prinsipielt, men jeg har bare en søster, og jeg sa klart fra til henne etterpå at hun såklart ikke måtte føle at hun måtte gi det samme tilbake når min sønn konfirmeres. Å si fra på forhånd hvor mye jeg hadde tenkt å gi til gutten hennes ble helt feil. Det var helt i orden - hun var bare veldig glad for at sønnen fikk en så fin gave.

Ja, her er vi tre søstre, så hver konfirmant har to tanter. Da blir det så tydelig hvis de får mye mer fra den ene tanta enn fra den andre.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no