Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hermer du etter andres dialekt?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 07:39   #101
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Skål = det man setter koppen på
Asjett = det man har kake/brødskive på
Tallerken =stor utgave av asjett som man spiser middag/varmmat på
Fat= Stoor tallerken som man legger maten/kaken på som folk kan forsyne seg av
Dyp tallerken - tallerken med fordypning i midten som man spiser grøt/suppe av
Bolle= liten bolleformet dings man spiser grøt og suppe (og salat) av.
Bakebolle = stor bolleformet dings man baker/blander ingredienser i
Salatbolle= stor bolleformet dings man serverer salat fra.



:fasit:

Helt enig.
Selv om mannen min sier "fat" om tallerken og jeg jobber hardt med å plukke det av ungene også, så virker det som jeg taper den kampen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 07:45   #102
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

koppeskål= det man setter koppen på
Skål=liten bolle til f.eks syltetøy
Asjett = det man har kake/brødskive på
Tallerken =stor utgave av asjett som man spiser middag/varmmat på
Fat= Stoor tallerken som man legger maten/kaken på som folk kan forsyne seg av
Dyp tallerken - tallerken med fordypning i midten som man spiser grøt/suppe av
Bolle= liten bolleformet dings man spiser grøt og suppe (og salat) av.
Bakebolle = stor bolleformet dings man baker/blander ingredienser i
Salatbolle= stor bolleformet dings man serverer salat fra.



:fasit:

Enig med noen endringer.

I det daglige må jeg forholde meg til at tallerken og asjett knapt eksisterer som begrep og at man bare vasker koppene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:18   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Ja, og alt som er dypt og man spiser is eller grøt eller suppe av, er en skål.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:59   #104
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Skål = det man setter koppen på, men kan også være en skål til sukker, syktetøy eller lignende tilbehør. (Kopp og skål, syltetøyskål.)
Asjett = det man har kake/brødskive på, hører sammen med kopp og skål i en såkalt kaffekuvert. Legger du til en frokosttallerken, så har du en frokostkuvert.
Tallerken =stor utgave av asjett som man spiser middag/varmmat på, finnes i frokosttallerken/forretstallerkenstørrelse og middagstallerkenstørrelse.
(serverings-)fat= Stoor rund eller avlang tallerken som man legger maten/kaken på som folk kan forsyne seg av.
Dyp tallerken - tallerken med fordypning i midten som man spiser grøt/suppe av. Dette kan også kalles suppeskål.
Bolle= liten bolleformet dings man spiser grøt og suppe (og salat) av.
Serveringsbolle - mellomstor bolle til grønnsaker, poteter osv.
Bakebolle = stor bolleformet dings man baker/blander ingredienser i
Salatbolle= stor bolleformet dings man serverer salat fra.
Terrin = dyp bolle med lokk til suppe eller lignende.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 09:21   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skål = det man setter koppen på, men kan også være en skål til sukker, syktetøy eller lignende tilbehør. (Kopp og skål, syltetøyskål.)
Asjett = det man har kake/brødskive på, hører sammen med kopp og skål i en såkalt kaffekuvert. Legger du til en frokosttallerken, så har du en frokostkuvert.
Tallerken =stor utgave av asjett som man spiser middag/varmmat på, finnes i frokosttallerken/forretstallerkenstørrelse og middagstallerkenstørrelse.
(serverings-)fat= Stoor rund eller avlang tallerken som man legger maten/kaken på som folk kan forsyne seg av.
Dyp tallerken - tallerken med fordypning i midten som man spiser grøt/suppe av. Dette kan også kalles suppeskål.
Bolle= liten bolleformet dings man spiser grøt og suppe (og salat) av.
Serveringsbolle - mellomstor bolle til grønnsaker, poteter osv.
Bakebolle = stor bolleformet dings man baker/blander ingredienser i
Salatbolle= stor bolleformet dings man serverer salat fra.
Terrin = dyp bolle med lokk til suppe eller lignende.

Denne er jeg på lag med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 09:38   #106
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skål = det man setter koppen på, men kan også være en skål til sukker, syktetøy eller lignende tilbehør. (Kopp og skål, syltetøyskål.)
Asjett = det man har kake/brødskive på, hører sammen med kopp og skål i en såkalt kaffekuvert. Legger du til en frokosttallerken, så har du en frokostkuvert.
Tallerken =stor utgave av asjett som man spiser middag/varmmat på, finnes i frokosttallerken/forretstallerkenstørrelse og middagstallerkenstørrelse.
(serverings-)fat= Stoor rund eller avlang tallerken som man legger maten/kaken på som folk kan forsyne seg av.
Dyp tallerken - tallerken med fordypning i midten som man spiser grøt/suppe av. Dette kan også kalles suppeskål.
Bolle= liten bolleformet dings man spiser grøt og suppe (og salat) av.
Serveringsbolle - mellomstor bolle til grønnsaker, poteter osv.
Bakebolle = stor bolleformet dings man baker/blander ingredienser i
Salatbolle= stor bolleformet dings man serverer salat fra.
Terrin = dyp bolle med lokk til suppe eller lignende.

Brukes i mer møblerte hjem enn mitt. :manglerterrin:

Bra oversikt som jeg kan si meg enig i - jeg sier også skål om slike små man serverer småtterier fra.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:26   #107
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Vi bodde i Tronheim i 3 år fra jeg var ca 5 til jeg var ca 8, og var jo da som mest påvirkelig dialektmessig, så jeg gikk fra å være nordlending til å bli kav trøndersk i løpet av de årene selvsagt. Det tok en stund etter vi kom tilbake til Bodø før jeg var blitt nordlending igjen også kan man si.

Greia er at trønderdialekten henger igjen litt enda, og hvis jeg snakker med trøndere så får jeg en trøndersleng når jeg snakker. Fremdeles. Jeg er ikke en gang bevisst på det selv, men vet at det skjer fordi jeg får en del kommentarer på det. Spesielt på den jobben jeg har nå. Før jeg gikk ut i permisjon hadde vi ikke mindre enn 4 trøndere som jobbet der, og jeg ble altså sterkt påvirket, og snakket en fæl trønder/nordlending-hybrid på jobb innimellom. Er jeg redd...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:32   #108
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Har du ikke terrin, Pøblis?

Du har kanskje ikke croc en bouche-hammer eller druesaks, heller?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:33   #109
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Croquembouchehammer!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:37   #110
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Jeg tenker at en det kanskje ikke kan forsvares med en slik hammer inn før man har laget croc en bouche? croquembouche minst ti ganger. men da kan den til gjengjeld være i sølv.

Jeg har fiskespade, da. I sølv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:53   #111
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Jeg kjører utpreget bruk av "fat":
te-fat=det man setter koppen på
fat=det man har brødskive på. Kan også bety middagsfat, hvis man ikke gidder å si middag.
kakefat=store serveringsfat til kaker.
serveringsfat=store serveringsfat til middagslignende ting eller smørbrød.

Og så er det service med fordypning, her går jeg for skål:
suppeskål/djup skål=dyp tallerken
Potetskål/salatskål/liten skål/stor skål/glass-skål, etc. alt etter formål og størrelse.
Og helt til sist, så sier vi faktisk suppeterrin. Sikkert fordi det er så sjelden å ha det at vi ikke har funnet et egnet skål-ord for den.

På samme måten sier vi bord:
storbordet=spisebordet i stua
lillebordet=sofabordet i stua
kjøkkenbordet - sier seg selv hvor det er

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:09   #112
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Hva er forskjellen på asjett og frokosttallerken?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:10   #113
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva er forskjellen på asjett og frokosttallerken?

I vår familie er forskjellen: "Skal jeg dekke på med de små eller store fatene?"

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:13   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva er forskjellen på asjett og frokosttallerken?

Kakeasjett og frokosttallerken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:36   #115
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva er forskjellen på asjett og frokosttallerken?

Noen cm i diameter.

En asjett er typ 15- 20 cm, en frokosttallerken er 18 - 23 cm og en middagstallerken er 25 - 30 cm i diameter. Gamle serviser er mindre enn nyere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 12:36   #116
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Pøbel, du skuffer. Tilogmed jeg har terrin, assa. Men du slår meg på møbler, da. For øvrig enig i fasiten.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 12:51   #117
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er det så forferdelig? Vi er en jentegjeng som har som stammespråk å bytte mellom svært karikert finnmarksdialekt, snobbete heisannforpokker, nasalbergensk, stureplansvensk og lillelørdagærndalsk - selvsagt preget av hvor vi er fra og felles opplevelser. Det betyr jo ikke at vi gjør narr av dialektene eller dem som har dem?

Heisannforpokker!

:adopterer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 16:38   #118
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Noen flere som er språkhermegåser?

Husker du første gang vi møttes på strikketreff? Vi var hos Acsa. Acsa kom og tok imot meg i gangen, og da hun gikk inn igjen, sa hun:
"Det er Enhjørning!"
Og du svarte: "Enhjørning?? Det høres nu ikke ut som nokka finnmarking det der!?"


Så, ja. Jeg er helt håpløs. Etter noen timer med to av kusinene mine, er jeg kav bergenser.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 20:32   #119
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Jeg tror Enhjørning og jeg kunne hatt det riktig morsomt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 20:44   #120
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Jeg har ikke språkøre til å ta etter andres dialekt, jeg har nok med min egen.

På servisefronten opererer jeg med tallikk (tallerken, brukes om alt som er flatt), komme (alt som er dypt og serveres av) og kopp (alt som kan knuses og skal vaskes). :enkel:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no