Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Se resultatene: Spiser barnehagebarnet frokost i barnehagen på hverdager?
Ja, mer eller mindre alle dager 76 31,54%
Ja, ganske ofte 19 7,88%
Ja, men sjelden 27 11,20%
Nei, mer eller mindre aldri 67 27,80%
H*n hadde gjort det hvis det var "lov". 0 0%
Annet 6 2,49%
Både hjemme og i barnehagen 46 19,09%
Deltakere: 241. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 19:55   #41
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Lillemor bestemmer sjøl. Noen ganger vil hun spise før vi drar hjemmefra, mens hun andre ganger ikke har så veldig matlyst og heller ser sitt snitt til å vente litt før frokosten inntas.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:59   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Ingen av jentene vil spise frokost i barnehagen, så vi står opp og spiser sammen alle fire. Jeg synes det er koselig og veldig greit.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:03   #43
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spiser de frokost i barnehagen hver dag. Skulle mellomste spist frokost hjemme så måtte han enten stått opp en time før, eller så hadde vi kommet for seint på jobb hver da. For han kan bruke timesvis på en skive til frokost. Da er det mer kos for ham å spise sammen med de andre barna i barnehagen. Minsten spiser ofte to frokoster han, en sammen meg mannen eller meg dersom han er tidlig oppe og en i barnehagen.
Felles frokost har vi bare i helgene, da mannen og meg også står opp til ulike tider på morgenen.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:34   #44
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Propellen er utsultet når han våkner og maser om brødskive med en gang. HAn spiser frokost hjemme og når pappan leverer litt tidlig spiser han i bhg også, går ikke glipp av et eneste måltid den gutten Når jeg leverer så blir det litt seinere og da spiser han en froskost til sammenmed meg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:35   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Ungen min spiser i barnehagen. Hun er småspist og bruker så lang tid at skulle hun spist hjemme måtte vi enten vekke henne tidligere for å putte i henne mat (og så tidlig vil hun ikke ha noe), eller så måtte jeg begynne en time senere på jobb.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:37   #46
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mine spiser alltid frokost i barnehagen(De har to og tre dager i uka), fordi vi begynner på jobb før den tid.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:47   #47
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mine minste spiser frokost i barnehagen når jeg skal tidlig på jobb ca 1 dag i uka, da leverer jeg dem 7.30 og de spiser medbragt frokost. I dagene ellers har vi det ikke så travelt om morgenen og da synes jeg det er koselig at vi spiser sammen hjemme.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:50   #48
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

I og med at jeg går vakter og mannen min jobber turnus varierer det veldig hvorvidt poden spiser frokost i bhg eller ikke. De dagene vi må avgårde tidlig spiser han frokosten sin der (den er kl. 08.00), og om vi har godt med tid spiser han frokost hjemme.

Det varierer veldig. En uke kan han spise hjemme nesten hele uken, andre uker spiser han mest i barnehagen, men normalen er vel et par dager det ene og et par dager det andre i løpet av en uke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:54   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Gutta mine spiser stort sett frokost hjemme - men noen unntak.
Er Lillemann og jeg på sykehus, må mannen min levere, så da må Storebror spise frokost i barnehagen.
Det hender også at jeg ikke klarer å få i Lillemann mat om morgenen - og da blir det barnehagen som må forsøke så godt de kan.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:00   #50
Linda
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 49
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Jørgen spiser frokost hjemme, leverer han i barnehagen ca halv ti

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:17   #51
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Minstemor spiser både hjemme og i barnehagen. Frokost hjemme i syv-tiden og barnehagefrokost ca 8.30

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:18   #52
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Ingen felles frokost her. Jeg har som regel reist på jobb når de to andre står opp, og min mann er ikke et frokostmenneske. Snuppa får litt frokost her, og litt til i barnehagen dersom hun har lyst på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:22   #53
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi begynner ikke på jobb før kl 8.15, så vi spiser frokost hjemme ja. Nå er en av oss hjemme på dagtid da, jeg jobber bare 30%.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:38   #54
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vesla her spiser hjemme, fordi jeg har permisjon.
Når jeg begynner å jobbe blir det nok anderledes.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:52   #55
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

De dagene de står opp tidlig spiser de i barnehagen. De dagene de sover lenge eller jeg er dårlig og ikke får levert tidlig spiser de hjemme Det er vel ca. 50-50 tror jeg.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:47   #56
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mine spiser frokost i barnehagen hver dag. Det er en personalbarnehage for sykehusansatte så de fleste kommer kl 07 og spiser frokost kl 08.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:48   #57
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Er så utrolig treige om morgenen at vi rekker frokosten i barnehagen vi Begynner ikke på jobb før ni da, så vi KAN jo treige litt da :bortforklarer:

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:57   #58
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Nå når jeg er hjemme i permisjon spiser storebror stort sett frokost hjemme. Når jeg er på jobb spiser han i barnehagen. Jeg synes det virker som om han har bedre apetitt i barnehagen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:58   #59
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Snuppa spiser litt til frokost hjemme når vi andre spiser, og så spiser hun frokostmatpakken klokken 8.30 i barnehagen.

Hun har ikke noen stor matlyst når hun akkurat har stått opp, så det er en fin løsning for oss.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:09   #60
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi er tidlig oppe og rekker fint frokost her hjemme. Barna spiser en skive og noe frukt her hjemme, før vi drar i bhg. Begge liker imidlertid den rolige og koselige stunden i bhg om morningen der de andre spiser frokost, så vi smører niste også. Tulla spiser ikke mye, men med to frokoster får hun i alle fall litt mer i seg. Spiser som regel frukt eller knekkebrød som frokost i bhg. Lillegutt er veldig glad i mat. Han spiser som regel en skive og noe frukt her hjemme, og er veldig glad i å spise i bhg også. Spiser som regel en skive eller to med en gang han kommer i bhg også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, frokost


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no