Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 19:22   #1
norcan
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1
norcan har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Hei

Vi har hittil brukt drikkeklar Nan1, men denne har i det siste vært nærmest umulig å finne i butikker, det samme gjelder Småfolk for 0-4 måneder. Etter å ha sjekket litt på nettet har jeg sett folk snakke om produkter fra Collett og Hipp, men jeg har aldri sett disse. Hvilke butikker er det som fører disse merkene, og har de ferdigblandede/drikkeklare produkter for nyfødte?

Vet noen om noen internett-butikker som selger slike produkter?

Ungen er forøvrig snart 8 uker gammel

Mvh,
Frode

norcan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:29   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Ein stor Ica butikk vil nok ha dei fleste merker.
Eg veit at det til tider er vanskelig å få tak i dei forskjellige typane mme, fordi produsentane er tom.

Kan desverrre ikkje hjelpe deg så masse, sjølv henter eg ut mme på apoteket.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:48   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Det spørs hvor i landet dere bor. På østlandet fører Coop Mega, Ultra og mange Remabutikker flere MME-merker.

Også må jeg få tipse om www.flaskeposten.org - der dere kan finne mer informasjon om de ulike merkene

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:49   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

I Bergens-området er Safari en sikker vinner.

Ellers pleier vel de aller fleste Coop-butikker å føre Hipp, vel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:59   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Jeg har kjøpt Hipp på ICA Maxi.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:16   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Alle butikker som er i Coop kjeden har HIPP, men er ikke sikker på om de har drikkeklar. Vi har bestandig brukt HIPP pulver. Det er den som jeg har vært mest fornøyd med i forhold til lite gulping hos babyene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:22   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

*lese på nytt*

HIPP finnes, så vidt jeg vet, ikke i drikkeklare kartonger. Har ikke sett at Collett gjør det heller? Dersom barnet er 8 uker gammelt, friskt og fullbårent, ville jeg ikke nølt med å gå over til pulver-MME.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:25   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Det er vel bare NAN og Småfolk som er i kartonger?

Det er jo ikke mye hokus-pokus å blande pulver heller. Hipp finnes ihvertfall i alle Coop butikker, og på Safari og Meny (ihvertfall her)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:26   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Jeg vil bare si at jeg synes det er like kjekt med pulver som drikkeklar, hvis ikke enda kjekkere med pulver. Har bare liten termos med varmt vann og ferdig oppmålt pulver i en liten boks og evnt. vann som ikke er varmet for blanding om en ikke har tid til å vente at vannet i flaska blir litt kaldere. Lett å blande passe varmt på få sekunder uansett om en ikke har tilgang på noe varmekilde.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:28   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg vil bare si at jeg synes det er like kjekt med pulver som drikkeklar, hvis ikke enda kjekkere med pulver. Har bare liten termos med varmt vann og ferdig oppmålt pulver i en liten boks og evnt. vann som ikke er varmet for blanding om en ikke har tid til å vente at vannet i flaska blir litt kaldere. Lett å blande passe varmt på få sekunder uansett om en ikke har tilgang på noe varmekilde.

Minner om nye retningslinjer for tilberedning, WHO anbefaler nå at pulveret haes i vann som holder minimum 70 grader.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:42   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Jeg jobber på Kiwi, og der har de både Hipp og Collet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:53   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Her har min rema, altså den største rema i nordnorge, alle merkene, men bare nan1 og 2 og småfolk fra 4 mnd som ferdig bladet drikk.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:55   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Minner om nye retningslinjer for tilberedning, WHO anbefaler nå at pulveret haes i vann som holder minimum 70 grader.


Og så gjør man hva?
Sitter å venter i flere timer på at mme skal bli kald og full av bakterier?

Bakteriene formerer seg jo fort i ferdig mme som står til avkjølning

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:43   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Og så gjør man hva?
Sitter å venter i flere timer på at mme skal bli kald og full av bakterier?

Bakteriene formerer seg jo fort i ferdig mme som står til avkjølning

Det er forskjell på bakterier. Bakterien som er potensielt livsfarlig for spedbarn, og som kan finnes i pulveret til MME, heter E.Sakazakii og dør ved 70 grader. Dersom du leser brosjyren jeg linket til ser du hvordan du kan tilberede melken etter de nye anbefalingene. Det går foreksempel an å kjøle den i kaldt vann fra springen. Her finner du også tips til lettere tilberedning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:48   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Finner hipp overalt jeg.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:04   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Jeg finner hipp over alt unntatt Rimi som bare har collet.

Synet ferdigblandet er dyrt og unødvendig. Er dyrt nok som det er.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:08   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er forskjell på bakterier. Bakterien som er potensielt livsfarlig for spedbarn, og som kan finnes i pulveret til MME, heter E.Sakazakii og dør ved 70 grader. Dersom du leser brosjyren jeg linket til ser du hvordan du kan tilberede melken etter de nye anbefalingene. Det går foreksempel an å kjøle den i kaldt vann fra springen. Her finner du også tips til lettere tilberedning.

Joda for den som kunne engelsk så hadde det jo vært greit
Men hvordan vet man at vannet er 70 grader?

Menmen nå bruker vi ikke mye mme og snoopy vil bare ha den kald..

Isolde: joda det er dyrt men ferdig er utrolig praktisk om man eks er på shopping.
Bare ha med flaske, kjøpe pakke ,varme den og gi.
For da blir nå værtfall ikke melka øddelagt.
Den store nan2 pakken er ikke så dyr som eks små nan1 pakkene.
500 ml til20 kr på rema.
brukte den mye før når vi hadde barnevakt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:59   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Marianne: jeg har aldri fått oppleve den praktiske delen. Har hatt en pakke i reserve i bilen men angrer hver gang jeg bruker den. Siden gutten spyr av både NAN og Småfolk. Mer av nan enn Småfolk da.

På tur bruker jeg tommee teppee flaskene mine med pulverboks oppi. ferdig vann med nestragel oppi og hipp i boksen. men det stemmer jo ikke md de nye innvikla tilbrednings reglene. har av og til en liten boks på siden og når jeg bruker andre flasker.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:02   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får vi kjøpt Collett og Hipp morsmelkerstatning?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Marianne: jeg har aldri fått oppleve den praktiske delen. Har hatt en pakke i reserve i bilen men angrer hver gang jeg bruker den. Siden gutten spyr av både NAN og Småfolk. Mer av nan enn Småfolk da.

På tur bruker jeg tommee teppee flaskene mine med pulverboks oppi. ferdig vann med nestragel oppi og hipp i boksen. men det stemmer jo ikke md de nye innvikla tilbrednings reglene. har av og til en liten boks på siden og når jeg bruker andre flasker.

uff*klemmepå*

Snoopy tåler bare nan. gikk over til nan2 nå nettopp. Hun spydde av den og

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no