Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Feittsyrer til baby?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 10:02   #41
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Det skal forandres på Eskimo-flaskene, de skal bli "godkjent" for babyer. Helsestasjonen her skal også begynne å anbefale denne fremfor Møllers.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:13   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det skal forandres på Eskimo-flaskene, de skal bli "godkjent" for babyer. Helsestasjonen her skal også begynne å anbefale denne fremfor Møllers.

Hvorfor det egentlig? Og har egentlig offentlige helseinsitusjoner lov til å anbefale et merkenavn remfor et annet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:16   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor det egentlig? Og har egentlig offentlige helseinsitusjoner lov til å anbefale et merkenavn remfor et annet?

De har jo delt ut prøver på Møllers til nå da. Og det er vel ikke bare merket som skiller de to produktene? Når jeg sier at vi fortsatt gir tran, mente jeg egentlig Eskimo3 *presisere*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:24   #44
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det skal forandres på Eskimo-flaskene, de skal bli "godkjent" for babyer. Helsestasjonen her skal også begynne å anbefale denne fremfor Møllers.

Fram til nå har de mast om hvor viktig det er med tran, og viftet med en møllersflaske som alle har fått på 6 ukers-kontrollen. Nå tror jeg de skal si litt om fettsyrer, og at de skulle dele ut en flaske eskimo i stedet.

Møllers smaker jo helt forferdelig, jeg vet at mange barn ikke liker den, og dermed ikke får noe. (Nå snakker jeg IRL på et lite tettsted, ikke Foreldreportalen. )

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:40   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Fram til nå har de mast om hvor viktig det er med tran, og viftet med en møllersflaske som alle har fått på 6 ukers-kontrollen. Nå tror jeg de skal si litt om fettsyrer, og at de skulle dele ut en flaske eskimo i stedet.

Møllers smaker jo helt forferdelig, jeg vet at mange barn ikke liker den, og dermed ikke får noe. (Nå snakker jeg IRL på et lite tettsted, ikke Foreldreportalen. )

Det var ikke ment som et forsvar av Møllers, men jeg syns det er ganske på kanten at helesteasjoner deler ut gratisprøver og anbefaler ett merke fremfor ett annet. Så vidt jeg kan se er både Eskimo og Møllers fiskeoljeprodukter, og skjønner ikke at det skal være enormt med forskjell.

Det er litt interessant at på barsel så har nybakte foreldre fått utdelt natusanprodukter i alle år. For et par år tilbake ble dette forandret på, siden Natusan kom kjempedårlig ut av det i tester, og det ble byttet til et merke som ikke inneholdt parabener. Natusan lagde et sant helvete og klagde inn hele praksisen fordi ett merke ble delt ut fremfor ett annet. Det egentlige problemet var selvsagt at ikke de var foretrukket lengre.
(fritt etter hukommelsen, altså)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 16:12   #46
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var ikke ment som et forsvar av Møllers, men jeg syns det er ganske på kanten at helesteasjoner deler ut gratisprøver og anbefaler ett merke fremfor ett annet. Så vidt jeg kan se er både Eskimo og Møllers fiskeoljeprodukter, og skjønner ikke at det skal være enormt med forskjell.

Det er litt interessant at på barsel så har nybakte foreldre fått utdelt natusanprodukter i alle år. For et par år tilbake ble dette forandret på, siden Natusan kom kjempedårlig ut av det i tester, og det ble byttet til et merke som ikke inneholdt parabener. Natusan lagde et sant helvete og klagde inn hele praksisen fordi ett merke ble delt ut fremfor ett annet. Det egentlige problemet var selvsagt at ikke de var foretrukket lengre.
(fritt etter hukommelsen, altså)

Helsestasjonen her deler ut Møllers tran nå (og da storebror var liten) og delte ut grøtprøver fra Nestle til storebror. Jeg har ikke sett noe til Nestle der nå. Jeg synes også at det er problematisk med den slags promotering på helsestasjonene. Om Møllers på død og liv vil dele ut gratis tran så kan de vel betale seg inn i slike pakkeløsninger som babypakken på apoteket, babyverden, liberoklibben e.l. Sykehus, helsestasjoner og andre offentlige tilbud bør ikke promotere enkeltmerker.

Jeg tror dessuten at hukommelsen din er helt fin, for min har en omtrent tilsvarende erindring.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:04   #47
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Me gir ei ts med Eskimo Kids til Lillebror no.

Synes også det er rart at helsestasjonen ikkje har satt ned foten for den type promotering. Smakte forøvrig sjølv på Møllers-flaska me fekk derfrå. Det var gyselig i forhold til både Eskimo Kids og EyeQ. Eg kasta flaska *utakknemmeleg*

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:13   #48
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det skal forandres på Eskimo-flaskene, de skal bli "godkjent" for babyer.

Er det den vanlige Eskimo eller Eskimo kids?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:37   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

æsj, slikt som dette liker jeg ikke å lese.

Vi har brukt eskimo kids siden prinsen var 6 mnd vi - men nå nekter han ta den - etter en runde med fæl medisin i sprøyte. - Alternativet ble da omega-3 kapsler. Men de er vel akkurat like discusting laget de også, sånn potensielt sett.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 09:26   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Bauche: prøv med Arctic tran (helsekost og noen apotek). Den smaker ren appelsinsaft, helt nydelig. Beste tranen jeg har smakt. Har et par sånne renhets-merker på seg (best i test og lignende).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no