Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 10:10   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Hva skjer hvis man ikke møter opp til en av undervisningskveldene?

Situasjonen er at min ekstremt flyinteresserte fjortis har fått et tilbud (som han ikke vet om enda) om å bli med i cockpit på et rutefly t/r mellom to skandinaviske byer, på en dag som har konfirmasjonsundervisning. Et inngiftet utenlandsboende familiemedlem et godt stykke ute i familien er pilot og har denne dagen to t/r flyvinger til Oslo, hvilket betyr at poden kan blir med på den første "returen" og komme hjem igjen på andre "tur". Kanskje dukker muligheten opp igjen om noen år en gang, kanskje ikke - kanskje er det en engangsmulighet. Jeg er villig til å strekke meg nokså langt for at han skal få lov til det.

Sier Humanetisk Forbund bombastisk nei? Kan jeg gjøre noe?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 10:17   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Jeg hadde omfattende kontakt med leder av HEF her i regionen før og under kurset til poden og opplevde både forståelse, tilrettelegging og aksept. Min var ikke med på turen (som anses som obligatorisk, selvsagt), men vi møtte ingen problemer med å få bestått kurs og seremoni likevel.

Kan du ikke argumentere med at dette er en mulighet som kommer én gang? Og heller foreslå at fjortisen kan lese seg opp på emnet på egenhånd og løse oppgaver knyttet til emnet? (det gjorde min ved flere anledninger).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 10:20   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Frøkna mi fikk innvilget "fri" fra to helgesamlinger pga landslagsoppdrag. De var ikke så glade, og jeg skjønte det sånn at det ikke hadde vært aktuelt uten bekreftelse fra landslagstreneren. Hun måtte gjøre oppgaver for å ta igjen det tapte, og brukte i praksis mer tid på oppgavene enn de timene broren var på samlinger.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 11:15   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

De skriver "ekstraordinære hendelser (dødsfall/sykdom osv.) i mailen til oss om dette.

Kontakte dem og spørre, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 11:17   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Frøkna mi fikk innvilget "fri" fra to helgesamlinger pga landslagsoppdrag. De var ikke så glade, og jeg skjønte det sånn at det ikke hadde vært aktuelt uten bekreftelse fra landslagstreneren. Hun måtte gjøre oppgaver for å ta igjen det tapte, og brukte i praksis mer tid på oppgavene enn de timene broren var på samlinger.

Det må da være helt ok? Å yte litt ekstra for å vise at man tross alt er dedikert til opplegget?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 11:17   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Jeg vil tro at du ikke kan få et generelt svar på dette, og må kontakte det aktuelle fylkeslaget ditt, eller underviseren direkte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 11:20   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Kontakt koordinator i lokallaget ditt. Det blir tatt individuelle avgjørelser og vi har iallfall endt på at vi ikke har noe å vinne på å være kjipe og rigide, samtidig som vi ikke gir "slakk" for hva som helst.

Hos oss må konfirmantene gjøre en oppgave i etterkant av kurskvelden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 11:26   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Min var syk to kurskvelder og det fikk ingen konsekvens. Skulle vel egentlig gjort oppgaver for de to kveldene, men de så vi aldri noe til.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 12:35   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Jeg tok kontakt, og de sa ja med et smil. Jeg vet en som kommer til å gå helt bananas!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 12:38   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Så bra! Bananas banana-frø.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 12:41   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?



Jeg kommer til å ha vanskelig for å vente med å fortelle ham til pilotene har det helt endelige klarsignalet selv.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 13:23   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Jeg har ikke barn i den alderen ennå, men jeg blir så glad når jeg leser at det ordnet seg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 14:16   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Så utrolig kult! (Virker jo som om det er litt ulik praksis rundt forbi da).

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:50   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Så utrolig kult! (Virker jo som om det er litt ulik praksis rundt forbi da).

Kanskje, men en del av responsen var at dette jo var en fantastisk sjanse, og det virket som de ikke ønsket å stå i veien for det. Jeg er i allefall glad, og det blir fjortisen garantert også. Gleder meg utrolig til Mr. Pilot-helt ringer eller skriver og inviterer. I et bryllup i familien fikk poden sitte ved siden av denne helten (han ba på sine knær om å få lov til det) og jeg tror helten kjenner igjen seg sjøl som fjortis og synes det er utrolig kult med den nesegruse beundringen.


Sist redigert av banana : 16-02-17 kl 22:34.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:31   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Her kan de gå glipp av to kurskvelder og fortsatt få "bestått". Men jeg vet at det er en oppsamlingskveld også, og jeg mener de sa noe om at de var for de som ikke hadde vært med på alle kurskveldene. Hvor strengt de overholder disse reglene vet jeg ikke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:18   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Så moro for han, Banana!

Lite spørsmål, som kanskje burde vært egen tråd. Har dere noen gang hørt om noen, i nyere tid, som ikke fikk konfirmere seg av ulik årsak? Tenker på å ikke møte opp på samlinger og undervisning osv. Registrerer at det er et par på kullet til vår konfirmant som ikke deltar på noe som helst av undervisningen. Jeg vet overhodet ikke hvorfor, så det kan være fritak osv, så jeg skal ikke spekulerer i disse tilfellene. Men jeg har vanskelig å se for meg at noen skulle blitt nektet konfirmasjon (både humanetisk og i kirken) fordi de ikke har møtt til undervisning. Selv om det er en litt rar ting å gjøre selvsagt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 10:31   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Ja, det vet jeg om. En slektning av meg fikk ikke konfirmere seg i kirken fordi vedkommende hadde gått glipp av for mye av undervisningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 14:06   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Oj, det er så strengt altså! Da finnes det altså tilfeller av det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 14:11   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - noen som helst slækk for ekstraordinære hendelser?

Vi har en konfirmant (humanistisk) som tar brevkurs. Det er helt spesielle og legitime grunner til det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no