Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-11, 19:58   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan organiserer du sytrådene dine?

For tiden har jeg trådsnellene mine i en (fin hjemmesydd men rotete) pose. Det må da finnes lure, enkle løsninger?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:00   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Mine henger på et stativ på veggen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:00   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Organiserer og organiserer, hehe. Jeg har dem i en plastboks med lokk .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:01   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg har syskrin
- med et ganske passelig stort rom for snellene.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:02   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Hvilket type stativ? Hvilken type plastboks? Jeg må ha teskjeforklaringer, helst med bilde. Jeg har en vag formening av hva jeg vil ha, men bildet er ganske utydelig enda.

Syskrin har jeg også, der er alle svigermors sneller organisert. Jeg synes imidlertid det er upraktisk å måtte løfte dem opp for å se fargen. Løsningen jeg er ute etter må la fargen vises.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:02   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg har en minikiste.

Men, organisert lissom mæssom?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:04   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Dette. Plass til 60 sneller. Kan stå på bord eller henge på vegg.
http://www.mamut.net/controls/shop/s...onje&pid=14086

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:05   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Googlet litt "syskrin" - og da dukket dette bildet opp
- kanskje ikke så moderne og knæsht akkurat, men..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:09   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dette. Plass til 60 sneller. Kan stå på bord eller henge på vegg.
http://www.mamut.net/controls/shop/s...onje&pid=14086

Der ja, det var jo akkurat et sånt jeg så på ebay - men de sendte ikke til Norge. Kan det henges på vegg også ja? Blir det ikke stående langt ut fra veggen da? Jeg ser for meg noe mer "flatt" vegghengende. Kanskje jeg må snekre selv (igjen)?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:11   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Det har ikke falt ned ennå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:11   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvilket type stativ? Hvilken type plastboks? Jeg må ha teskjeforklaringer, helst med bilde. Jeg har en vag formening av hva jeg vil ha, men bildet er ganske utydelig enda.

Syskrin har jeg også, der er alle svigermors sneller organisert. Jeg synes imidlertid det er upraktisk å måtte løfte dem opp for å se fargen. Løsningen jeg er ute etter må la fargen vises.

Jeg finner ikke bilde av den - men den er i grunn ganske praktisk. Kjøpte den gjennom en hobbyklubb en gang i tiden, men har sett den på stoff og stil også. Man har et lokk med hank på, og under den kan man klikke på forskjellige gjennomsiktige bokser i ulik tykkelse. Jeg har vel fire bokser til "syskrinet" mitt - to av dem er fulle av strikkepinner, en er diverseboksen, og den siste er til sytråder . Det er liksom to "flaffer" som man bruker til å klikke boksene sammen med.

(veldig dårlig forklaring, sorry, hehe.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:25   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg bruker en isboks, som er aldeles for liten for alle trådene mine. Men, slik går det når jeg har en krok i stuen hvor jeg sitter, og må rydde alt bort etter hver gang jeg er ferdig.
En på sykroken har en rund metallboks, den så helt genial ut!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:26   #13
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

I et salig kaos i syskrinet.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:29   #14
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.346
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

I en gammel matboks med prinsessemotiv.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:31   #15
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg har en plastboks med lokk på begge sider, med mange smårom, kjøpt på Rema.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:40   #16
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg har mine i ei gammel konfekteske i metall. Svigermor som laget til for meg nå nylig, siden hun syns det var for galt at jeg ikke hadde et syskrin.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:59   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

I en liten (men akkurat passe stor til dette) kurv, i mer eller mindre salig blanding. Spolene til undertråd har jeg i en gjennomsiktig plasteske til formålet, fra Stoff og Stil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 21:10   #18
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Jeg har en gjennomsiktig boks fra S&S. En til trådsneller og en til undertrådspolene.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:36   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Ei jeg kjenner har en gammel settekasse på veggen, full av trådsneller. Oversiktlig og greit - dersom man har eget syrom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 20:11   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan organiserer du sytrådene dine?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg finner ikke bilde av den - men den er i grunn ganske praktisk. Kjøpte den gjennom en hobbyklubb en gang i tiden, men har sett den på stoff og stil også. Man har et lokk med hank på, og under den kan man klikke på forskjellige gjennomsiktige bokser i ulik tykkelse. Jeg har vel fire bokser til "syskrinet" mitt - to av dem er fulle av strikkepinner, en er diverseboksen, og den siste er til sytråder . Det er liksom to "flaffer" som man bruker til å klikke boksene sammen med.

(veldig dårlig forklaring, sorry, hehe.)

Den har jeg også, og den blir enkel å stue bort ved behov syns jeg.
Jeg har kjøpt noen ekstra bokser så jeg tror det er 7 rom jeg har nå, og det fungerer mye bedre enn syskrinet jeg endte opp med å la jentungen arve.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no