Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Funker kjøkkenet uten overskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-20, 20:41   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Uten overskap både heime og på hytta og elsker det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 21:14   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Vi prøvde å planlegge uten overskap hjemme, men måtte ha overskap for å få nok plass. har ikke noen vegg som egner seg til høyskap, og oppvaskkum, stekeovn og oppvaskmaskin to for mye av plassen til at vi klarte oss med underskap.
Jeg har takhøyde overskap over den lengste kjøkkenbenken, alle med frostet glass og lys i, og er superfornøyd med det.

PÅ hytta har vi ikke overskap, men der har jeg to hyller hvor jeg kan stable diverse, uten den hadde vi hatt et plassproblem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 21:20   #23
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Jeg får installert nytt kjøkken nå i sommer; og jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle fått lagringsplass til alt jeg bruker uten overskap.

Om du har mye større rom å ta av enn meg kan du vel skippe overskap, om du ønsker.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 22:09   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Har man 5 høyskap skjønner jeg godt at man ikke trenger overskap. 5 høyskap hadde omtrentlig fyllt HELE kjøkkenet mitt.

Ser hva du sier. Vi har gjort om den største stuen til kjøkken, så vi hadde mulighet for å fylle en hel vegg med høyskap. Det tidligere kjøkkenet vårt var et lite rom på 10m2 med 2 dører på ulike vegger, et vindu samt en gedigen kjøkkenpeis. Der var det ikke plass til hverken høyskap eller alle kjøkkentingene våre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 23:10   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Vi fikk nytt kjøkken i høst, og selv om jeg syns det er finest uten overskap, så er jeg glad vi valgte det på en vegg. Både fordi det er mye ekstra plass, men mest fordi jeg sliter med ryggen og syns det er tungt å bøye meg ned i skuffene hver gang jeg skal ha noe. Det hadde jeg ikke tenkt på på forhånd en gang, men enkelte dager er ryggen helt ute, og da er det vondt å bøye seg igjen og igjen for å finne ting i skuffene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 08:09   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Skulle ønske jeg slapp å knalle hodet hver gang oppvasken skal tømmes :rabla:

Du må ha sånne gammeldagse overskap som skråner innover og har skyvedører. Da knaller du ikke hjernerystelse på deg, og har aldri dørene i veien.

Størrelsen på kjøkkenet, bruk og vaner (?) spiller vel en rolle for om du klarer deg uten overskap. Vi kommer ikke til å klare oss med den plassen vi vil bruke til kjøkken.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 10:44   #27
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Vi fikk nytt kjøkken i høst, og selv om jeg syns det er finest uten overskap, så er jeg glad vi valgte det på en vegg. Både fordi det er mye ekstra plass, men mest fordi jeg sliter med ryggen og syns det er tungt å bøye meg ned i skuffene hver gang jeg skal ha noe. Det hadde jeg ikke tenkt på på forhånd en gang, men enkelte dager er ryggen helt ute, og da er det vondt å bøye seg igjen og igjen for å finne ting i skuffene.

Jeg holdt på å komme med en lignende kommentar i går. Jeg har ikke ryggplager nå, men hadde syntes det var slitsomt å bøye meg ned hele tiden for å hente frem tallerkener og glass.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 11:39   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg holdt på å komme med en lignende kommentar i går. Jeg har ikke ryggplager nå, men hadde syntes det var slitsomt å bøye meg ned hele tiden for å hente frem tallerkener og glass.

Det er et poeng jeg skal ta med videre i detaljeringen av vårt nye kjøkken.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:11   #29
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Jeg planla for et kjøkken uten overskap, men selv med et relativt stort kjøkken forsvinner veldig mye skuffeplass i oppvaskmaskin, vask, søppelskuff og platetopp. Vi har derfor overskap på deler av kjøkkenet. Da får jeg den luftigheten jeg savnet da jeg hadde masse overskap, samtidig som jeg fortsatt har god plass.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:04   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Platetopp trenger ikke ta noe skuffeplass. Vi har en ti år gammel Siemens som ikke engang tar øverste skuff.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:34   #31
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Platetopp trenger ikke ta noe skuffeplass. Vi har en ti år gammel Siemens som ikke engang tar øverste skuff.

Nei, der burde jeg spesifisert. Vår har ventilator nedfelt i koketoppen og tar derfor opp en skuff.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:53   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Vi har overskapene på den ene veggen i en kontrastfarge. Det skaper litt mer luftig følelse i rommet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 15:41   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker kjøkkenet uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Nei, der burde jeg spesifisert. Vår har ventilator nedfelt i koketoppen og tar derfor opp en skuff.

Ja, men du har egentlig rett uansett, for veldig mange koketopper tar øverste skuff.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no