Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kino eller hjemmekino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 14:07   #1
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Kino eller hjemmekino?

Interessant diskusjon om hvordan og hvorvidt visningsforholdene påvirker filmopplevelsen fra The A.V. Club (som er den publikasjonen der jeg har funnet den beste og mest relevante omtalen av populærkultur de siste årene): Crosstalk: Do Movies Need To Be Seen On The Big Screen?.

Jeg elsker å gå på kino, men det blir stadig mindre mindre fristende å risikere å få filmopplevelsen ødelagt av idioter som ikke kan oppføre seg blant publikum eller av maskinister som ikke kan stille skarpt eller maskere riktig.

Husk å lære barna at på kino og teater skal man overhodet ikke prate eller kommentere noe som helst under forestillingen. Det er dessverre tydelig at svært mange har forsømt dette de siste årene. Bonuspoeng for å lære noen voksne det samme.

Ben "you just can't fit 70 mm into 42 inches" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 14:14   #2
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Å gå på kino er en opplevelse, mens å se film på hjemmekinoanlegget er å se film. Slik er det i alle fall for meg. Når det gjelder ungene, synes jeg godt de kan få være med ut av heimen og treffe folk og lære seg sosiale regler framfor å sitte trygt i sine egne stoler og bruke pauseknappen når det måtte passe. De få gangene ungene våre har fått se film på hjemmekinoanlegget, har vi kalt det kino og gitt dem popcorn og virkelig kjørt løpet.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:01   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Jeg synes kinoopplevelsen overgår hjemmeopplevelsen på de aller fleste filmer. Størrelsen på lerretet, lyden, mørket, alt gir en bedre opplevelse. Jeg kan for eksempel aldri tenke meg at en film som Walk the Line ville vært det samme hjemme. (Saksopplysning: Hjemme har vi en nokså kjip liten tv.) Dessuten synes jeg sjelden jeg møter på så veldig uoppdragne medpublikummere, men det har sikkert noe å gjøre med hvilke filmer jeg går og ser, jeg velger kanskje filmer som trekker forholdsvis siviliserte folk? Det verste jeg har vært ute for, var medpublikummerne mine på Crouching Tiger, Hidden Dragon, hvor minst halvparten var høylytt og lavpannet overrasket over at dette ikke var en brølende actionfilm fra ende til annen. Når det gjelder lyd og bilde, er jeg ikke så kresen, bare det BLIR lyd og bilde, er jeg glad.

Men altså, kino er best. Må gå mer på kino. Jeg liker planlegging og billetter og slikt også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:14   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Ja takk, begge deler?

Jeg elsker kino. Å fordype meg i mørket, leve meg helt inn i filme og bli overveldet av farger og lyd. Hero, Snikende Tiger eller Den siste Samurai gir en helt annen opplevelse på kino enn hjemme på mindre skjerm/lerret.

Men jeg begynner å kjenne meg igjen i mange av typene i Cinemania.

Jeg vil sitte på helt spesielle steder. Jeg vil ikke gå på kino hvis det bare er seter langt foran eller helt ute på flanken igjen. Jeg hater folk som sparker i setet. Jeg hater folk som spiser baconcrisp på kino (Hvem i ALLE DAGER fant ut at baconcrisp var bra å servere på kino!? Det mest bråkete man kan spise!?). Jeg hater folk som sender tekstmeldinger så jeg blir forstyrret av lyset. Jeg hater folk som snakker i telefonen på kino.

Allikevel elsker jeg opplevelsen, og går nok på forestillinger og kinoer hvor tenåringsfaktoren er lav. Jeg går f. eks. aldri på Eldo. :grøss:

Jeg syns godt man kan spise godis, knitre litt med godteposer, kommentere litt innimellom (men med hviskestemme og korte kommentarer), le høyt, hyle av skrekk og hoie på passende steder.
Skal man kline, sitt bakerst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:16   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Jeg elsker kino-opplevelsen, og kommer nok til å sette den høyere enn ”hjemmekino” frem til jeg eventuelt får råd til å anlegge min egen lille kinosal hjemme (dvs. aldri). Jeg har heller ingen sperrer på å be folk som skravler under filmen om å holde munn. (Jeg syns sjelden det holder med en ”hysj” og er vant til at man av og til må ta den helt ut.) Er filmen god pleier jeg å leve meg inn i den og gi skikkelig beng i alle andre (u)lyder i salen.

Jeg syns forrestens Oslo kinomatografers seneste holdningskampanje ”hold dine dårlige vaner for deg selv” er helt super, og sikkert en tankevekker. Da jeg så ”The Departed” for en snau uke siden var det så stille i salen som det kan bli med full sal.

Nå skal det sies at jeg nok er ganske hardhudet på kinobråk – jeg var fast tilbehør i Babybio-salen mens Snupp var liten nok til at det bare var kos, ikke pes. Og der kan det ikke sies å være stille.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:57   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg kan for eksempel aldri tenke meg at en film som Walk the Line ville vært det samme hjemme. (Saksopplysning: Hjemme har vi en nokså kjip liten tv.)

Det spiller stor rolle, helt klart. Vi har etter hvert en ganske stor og fin TV, og surroundanlegg. Og på DVD slipper man teksting, det er en kjempefordel på engelskspråklig film (som er det vi for det aller meste ser).

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det verste jeg har vært ute for, var medpublikummerne mine på Crouching Tiger, Hidden Dragon, hvor minst halvparten var høylytt og lavpannet overrasket over at dette ikke var en brølende actionfilm fra ende til annen.

Høylytt og lavpannet er en klassisk og uslåelig kombinasjon.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men altså, kino er best. Må gå mer på kino. Jeg liker planlegging og billetter og slikt også.

Ja, det er et poeng. En kinotur er liksom en hel liten ekspedisjon. Det er litt stas det også.

Det går an avtale filmdater hjemme hos noen også, da. Vi gjorde det en del sammen med noen venner før vi fikk barn; tåpelig nok gjør vi det nesten aldri nå, når det virkelig kunne være et poeng. Vi har til og med popcornmaskin.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 16:00   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Jeg liker teksting, jeg. :faglig interessert:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 16:19   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Husk å lære barna at på kino og teater skal man overhodet ikke prate eller kommentere noe som helst under forestillingen.

Om man går på en barne film eller barne teater så må man nå forvente at noen unger blir ivrig og prater er nå helt normalt.


Noen filmer MÅ bare oppleves på kino. Blir ikke det samme hjemme.
Men er ikke alle filmer som må sees på kino første gang

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 16:30   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Når jeg tenker meg om, så liker jeg generelt publikumsaspektet ved kino også. Altså forutsatt at mesteparten av publikum er der av sånn noenlunde samme grunn som deg. Det blir litt ekstra sug i magen hvis 500 personer gisper i kor, eller brister i gråt akkurat samtidig. Og jeg synes jeg oftere har den opplevelsen enn gryntende-steinaldermann/mobilavhengig-fnisefjortis/voksne-folk-som-ikke-har-vært-på-kino-på-lenge-og-sukker-høylytt-og-lenge-over-at-alt-var-bedre-før-opplevelser.

Jeg vil at film skal være best på kino, merker jeg, uavhengig av om det faktisk er det. :romantisk:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 16:46   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg liker teksting, jeg. :faglig interessert:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 16:52   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Vi har skikkelig hjemmekinoanlegg hjemme og 109 tommers lerret. :skrytete: Vi ser bare film hjemme; har vi barnevakt finner vi på noe annet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:02   #12
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vi har skikkelig hjemmekinoanlegg hjemme og 109 tommers lerret. :skrytete: Vi ser bare film hjemme; har vi barnevakt finner vi på noe annet.

Det er akkurat den fremtidsutsikten som er mitt sterkeste argument MOT hjemmekinoanlegg.

Jeg VIL at film skal være best på kino. Jeg vil fortsatt bruke barnevaktskvelder til kinobesøk.

FILM ER BEST PÅ KINO!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:23   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Jeg elsker kino, og før vi fikk vesla gikk jeg og min mann på kino minst en gang i uka hele året. Nå er vi avhengig av barnevakt, så det blir ikke så ofte lenger, men enkelte filmer MÅ jeg se på kino, feks. Harry Potter og enkelte skrekkfilmer jeg har ventet lenge på. Det er en helt spesiell atmosfære i kinosalen, og jeg kan bare signere det Tinetoff sier om det.

Men det er ofte høylytte jævler i salen som jeg gjerne skulle skambankt etter forestillingen! Faens patetiske jævler, jeg irriterer meg sånn at det kan ødelegge hele filmen! Under King Kong satt det noen gutter på skrå bak oss som snakket under hele filmen, de HEVET faktisk stemmen når lyden ble høyere på filmen, og en gang ringte telefonen til han ene og han presterte å ta den og ha en høylytt samtale med den som ringte!

Jeg hysjet på dem flere ganger men gadd ikke mer til slutt, ingen andre sa noe. Pysete idioter, typisk Ola Nordmann-mentalitet. Tør aldri si fra.

Det skulle stått en vakt i salen under ALLE filmer og passet på at folk holdt kjeft.

Vi ser ofte film hjemme nå, har 42 " LCD og skikkelig flott dyrt lydanlegg, men vi bor i blokk og får jo aldri brukt det pga. naboene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:27   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Dersom man har like bra hjemmekino som Gorm, da hadde jeg nok foretrukket hjemmekino. Uten tvil.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 20:45   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg elsker å gå på kino, men det blir stadig mindre mindre fristende å risikere å få filmopplevelsen ødelagt av idioter som ikke kan oppføre seg blant publikum eller av maskinister som ikke kan stille skarpt eller maskere riktig.

Hva med å prøve en annen kino enn Eldorado?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 01-02-07 kl 21:14.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 20:49   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Jeg husker jeg så ghost world under Oslo Filmfestival for noen år siden, på Soria Moria før det ble pusset opp. Det var svinekaldt i salen, og så tynne vegger at vi hørte klapre-klapre-klapre når kinomaskinisten gikk fra sin post. For det gjorde han. Og plutselig hoppet bildet og vi hadde beina øverst og hodene nederst. I bortimot 20 minutter mens vi prøvde å rope på vedkommende. Til slutt kom han løpende. Klapre-klapre-klapre-klapre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 21:03   #17
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Egentlig synes jeg film er best på kino, men uheldigvis er kinoen i denne byen utstyrt med altfor høy lyd som skjærer i ørene. Det er rett og slett blitt en lidelse å gå på kino. Så nå koser jeg meg helst foran hjemmekinoanlegget vårt. :snerpete snobb:

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:15   #18
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hva med å prøve en annen kino enn Eldorado?

Eldorado er helt greit. Der vet jeg at det på enhver visning vil være minst en person som under filmen svarer i telefonen sin når den ringer, og sier noe sånt som "Hallo? Nei ikke no' spesielt. Og du?". Jeg justerer både forventningene og hvilke filmer jeg ser der ut fra dette.

Problemet i Oslo er størst i de mindre salene på Vika, Saga, Klingenberg og Colosseum. De har slett kvalitetskontroll på fokus og maskering (særlig på Saga), det er mange slitte og dårlige saler, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i Noel Murrays beskrivelse av å tilbringe minst den første halvtimen av filmen i frustrasjon over de mindre oppegående blant publikum inntil de skjønner at filmen faktisk har begynt og begynner å prøve å følge med. På filmer som er litt mer krevende enn Casino Royale, er man jo heldig om de blir stille og prøver å følge med i det hele tatt. Den siste filmen jeg så på kino var Pans Labyrint. Den første halvtimen var en prøvelse, da flere i salen følte seg kallet til å høylytt demonstrere sin manglende evne til å godta et filmuttrykk som skillte seg litt fra den mest konvensjonelle typen amerikansk underholdningsfilm (Jfr. Tinetoffs anekdote om Snikende tiger, skjult drage. Jeg har en som ligner om den filmen også).

Å gå på kino er noe av det jeg liker best, og jeg syns dette er en trist utvikling. Jeg mener, i likhet med Noel Murray, at dette er verre enn det var før (altså at det ikke først og fremst skyldes at jeg har blitt gammel). På Cinemateket er det jo bra, så det fins fortsatt både publikum med god oppførsel og kinomaskinister med kompetanse, men jeg tror nok holdningskampanjen "hold dine dårlige vaner for deg selv" må gjøres ganske mye mer tydelig dersom den skal treffe der den trengs.

Ben "If I want commentary I'll watch MST3K" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:17   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

De små salene i Oslo er forferdelige. Spesielt Vika. Og på Felix går jeg bare ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:21   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino eller hjemmekino?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Husk å lære barna at på kino og teater skal man overhodet ikke prate eller kommentere noe som helst under forestillingen.

Dagen før Storebror fant ut han skulle pluppe ut av magen, var min kjære og jeg på kino...
Jeg lurer på hvordan de hadde det i etterkant de to tuttene på 15-16, som etter filmen ble hudflettet av en overgravid, overhormonell Inagh...

"Neste gang dere har lyst til å gå på byen for å skravle, jenter - gå på cafe!"

Gubben trodde jeg hadde rabla, jentene så på meg som et rart dyr... og jeg hveste som en sint katt...

Men, bortsett fra folk som skravler - og idioter som leker med mobilen sin - syns jeg det er stort å gå på kino... Det er noe helt eget ved det!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no