Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-19, 20:02   #341
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Vi fikk heldigvis gjort om bookingen vår og er nå back on track

Håper jeg kan si det samme i morgen

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 22:35   #342
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har vi blitt enig om dato. Her i byen har HEF konfirmasjoner kun de to første ukene i mai, så da ble det 2. Uka, for første uka skal vi på konfirmasjon. Har samkjørt kurstidspunkt med et par kompiser, så da får vi se. Det blir i tillegg på bursdagen min. Ikke at det skal markeres så særlig, altså....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 22:38   #343
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Håper du får tak i lokalet ditt og at det fremdeles er mange som lever i villfarelsen at det er 2. Mai som gjelder, slik at det er ledig den 9.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 22:41   #344
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her har datter bestemt seg, og det ser ut til å bli tidlig seremoni (kl. 10). Hvordan gjør man med selskap da? Inviterer til 16 eller noe og bare roter rundt i noen timer midt på dagen? Eller inviterer til "formiddagsselskap"?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 22:49   #345
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Her har datter bestemt seg, og det ser ut til å bli tidlig seremoni (kl. 10). Hvordan gjør man med selskap da? Inviterer til 16 eller noe og bare roter rundt i noen timer midt på dagen? Eller inviterer til "formiddagsselskap"?

Min mor og samboer var i seremoni i Oslo Rådhus kl 10. Selskapet startet kl 14 tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 23:07   #346
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Den opprinnelige datoen var på lillesøster sin 13-årsdag, noe som har vært helt helt uakseptabelt fra hennes side, men sånn har det nå bare vært.

Da jeg fortalte i dag at det var ny dato, hørte jeg bare et hyyyl, og hadde ei som hopppet rundt på kjøkkenet.

Da jeg prøvde å forklare at vi kanskje ikke hadde lokaler, og at vi da måtte leie telt og tallerkener å ha det hjemme, så hun på meg, og lurte: «Hæh?? Kan vi ikke bare spise av papptallerkener da?? Da slipper vi jo oppvasken og allting!!» (Den kommende konfirmanten er rystet enda )

Jeg tror jeg digger den ungen litt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 23:08   #347
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Her har datter bestemt seg, og det ser ut til å bli tidlig seremoni (kl. 10). Hvordan gjør man med selskap da? Inviterer til 16 eller noe og bare roter rundt i noen timer midt på dagen? Eller inviterer til "formiddagsselskap"?

Passer på å fotografere litt etter seremonien, og inviterer til selskap kl. 14?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 13-05-19, 23:11   #348
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Da jeg fortalte i dag at det var ny dato, hørte jeg bare et hyyyl, og hadde ei som hopppet rundt på kjøkkenet.

Da jeg prøvde å forklare at vi kanskje ikke hadde lokaler, og at vi da måtte leie telt og tallerkener å ha det hjemme, så hun på meg, og lurte: «Hæh?? Kan vi ikke bare spise av papptallerkener da?? Da slipper vi jo oppvasken og allting!!» (Den kommende konfirmanten er rystet enda )

Jeg tror jeg digger den ungen litt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 07:13   #349
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Lokale leide jeg for lenge siden, sikkert et år eller enda lengre siden. Jeg syns det var helt sykt, og var litt flau når jeg stakk innom kontoret til sekretæren vår for å høre om jeg fikk leie kantina, men hun bare; "nei det er på tide å gjøre det nå"

Ellers så har jeg spurt bestevenninna mi om å hjelpe med pynting, det skulle hun gjøre(da slipper hun kakebaking. ) også har jeg spurt om å låne noen små vaser som jeg skal ha en rose i hver, det blir bordpynt.

Konfirmanten har ytret ønske om mat fra farens hjemland, det skal han få dersom faren kommer tidlig nok for å kunne lage den. I tillegg blir det koldtbord som vi lager selv. Kaker ordner seg, bestemor baker, jeg baker, tante baker sikkert, veldig god venninne har sagt at hun lager 2, kollega lager en. Og da tror jeg det er nok altså. Og sikkert i overflod.


Så et år før har jeg full kontroll, men spør meg om et år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 07:38   #350
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Her har datter bestemt seg, og det ser ut til å bli tidlig seremoni (kl. 10). Hvordan gjør man med selskap da? Inviterer til 16 eller noe og bare roter rundt i noen timer midt på dagen? Eller inviterer til "formiddagsselskap"?

Inviterer til formiddagsselskap. Særlig hvis dere har tilreisende gjester.

Vi ble invitert i en slik konfirmasjon, og det var mange og lange timer å slå ihjel for oss som ikke hadde noen tilknytning til byen og bare måtte «henge» ikledd pentøy.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 08:36   #351
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Inviterer til formiddagsselskap. Særlig hvis dere har tilreisende gjester.

Vi ble invitert i en slik konfirmasjon, og det var mange og lange timer å slå ihjel for oss som ikke hadde noen tilknytning til byen og bare måtte «henge» ikledd pentøy.

Selskap klokka 12!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 08:36   #352
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Konfirmant 2020 har bestemt seg for å avstå fra konfirmasjon. Veldig enkel planlegging.

Darth er aktiv nå  
Gammel 14-05-19, 10:10   #353
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Her har datter bestemt seg, og det ser ut til å bli tidlig seremoni (kl. 10). Hvordan gjør man med selskap da? Inviterer til 16 eller noe og bare roter rundt i noen timer midt på dagen? Eller inviterer til "formiddagsselskap"?

Starter rett etter seremonien.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 10:20   #354
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Går ikke ut fra at vi kan ha med så mange på seremonien, så jeg hadde ikke tenkt å ha med noen tilreisende dit.

Jentungen er ikke akkurat lett å kommunisere med om dagen, så detaljer med klokkeslett, meny og så videre tror jeg vi får ta når hun har kommet seg litt lenger gjennom den fasen hun er i nå, hva nå enn det er.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 14-05-19, 10:22   #355
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er garantert å kunne ha med 17. Så kan vi søke om å ha med flere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 15-05-19, 09:51   #356
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg vet ikke helt om det er lov til å juble .... MEN; svigermor har regnet på det og skrekkslagen funnet ut at hun slett ikke har økonomisk mulighet til å gå av med pensjon i høst. (Hun var hjemme i mange år da hun hadde barn.) Så vi får mulighet til å låne jobben hennes.

Snuppa vakler fremdeles veldig i forhold til om hun vil konfirmeres eller ikke, men jeg gjetter at hun ender på at hun vil gjøre det. Og med den type kurs hun ser ut til å ønske seg, så gjetter jeg at hun konfirmeres den 25. april. Jeg synes det er supert om vi kan bli ferdige med det tidlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 15-05-19, 09:56   #357
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har fått landa et lokale den første av de to alternative datoene, og reservert det foreløpig. Så får jeg høre med familien til han hun ønsker å gå på kurs sammen med, om de vil være med på å ta sikte på samme dato, når påmelding åpner.

Mannen har i tillegg diverse forretningsforbindelser i hotellnæringen, så han sjekker opp muligheter for spesialpris på et par av hotellene, blant annet ett som er rett over gata for seremonilokalet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-05-19 kl 12:19.
My er ikke aktiv  
Gammel 15-05-19, 12:18   #358
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi kan velge mellom 24. og 31. mai neste år, så nå har jeg sendt mail for å dobbeltsjekke når det passer best i forhold til lokalet.
Det blir informasjonsmøte i kirken den 13.juni i år.

Vi tenker på å kjøpe brukt bunad via Finn, men jeg syns det er så skummelt!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 15-05-19, 14:58   #359
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har jeg fått bekreftet at selskapslokalene var ledige helgen etter også, så da kan jeg senke skuldrene litt.

Bunad er bestilt, og hun skal inn til måling og prøving etter 17 mai. Dette er det svigermor som ordner med.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 15-05-19, 15:03   #360
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Så bra Gerbera! Vi sjekket datoene 1. mai og da sto det 2.mai 2020, så det må ha blitt endret i mai.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no