Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Kvinner drømmer om å bli voldtatt»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-12, 20:24   #41
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kvinner drømmer om å bli voldtatt»

Jeg blir kvalm av hele greia.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 21:41   #42
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Kvinner drømmer om å bli voldtatt»

Sukk... og så ønsker vi egentlig å vere kobla på ein løypestreng som går mellom senga og kjøkkenbenken. (and worldpeace!)

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 16:23   #43
David
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 32
David har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvinner drømmer om å bli voldtatt

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Sex er ikke lenger så tabu, og stadig flere "grupper" søker aksept i dagslyset. En av disse gruppene er de homofile, en annen er transkjønnede, en tredje de som nyter smerte og kontroll - også har vi grupper som også trenger seg på men som vi bør jobbe hardt for å "holde nede": nemlig fx pedofile, nekrofile og de som vil pule på dyr. La oss håpe at disse legningene aldri blir tatt av lista for sinnsykdom, slik som bl.a homofili og sadomasokisme ble.

Når sex, og annerledes sex, blir mer og mer akseptert og godtatt i samfunnet, så stiger slike ting som dette også til overflaten. Det er faktisk mange kvinner som fantaserer om å bli voldtatt. I mange ulike grader. Noen drømmer om at kjæresten skal holde dem fast mens de blir pult, mens andre drømmer om full pakke med fremmed mann, overraskende tidspunkt, frykt, forsøk på å unnslippe etc.

Selv om vi møter disse fantasiene med aksept, er det likevel et stykke derfra til å skrive en tabloid artikkel om det. Aksept for disse fantasiene er ikke det samme som å bifalle at kvinner lever i voldelige forhold, har sex mot sin vilje, blir antasta av fremmede menn på vei hjem fra byen etc. Jeg tror at sex har blitt så lite tabu (og veldig populærkulturelt) at media stadig må grave dypere ned i subkulturene for å kunne sjokkere - og selge mer.

For hundre år siden var vel det å ha sex med dyr mere "normalt" enn homofili, og også mer "akseptert". Jeg ser dine poeng, og er også enig med deg, men hvem er det som skal gå inn og bestemme dette? Hvem er den personen som sitter inne med den kompetansen? Tror hvertfall ikke jeg vil vite hvem vedkommende er.

Det at mange kvinner "drømmer om å bli voldtatt" er en litt feil måte å fremstille det på. Tror nok de drømmer om å bli det av kjæresten, eller en fremmed, når de selv har avtalt det og har litt kontroll på situasjonen.

Ellers er nettavisen norges mest useriøse avis, står mer fornuftige ting i se og hør eller lek.

David er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 16:57   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kvinner drømmer om å bli voldtatt»

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er faktisk mange kvinner som fantaserer om å bli voldtatt. I mange ulike grader. Noen drømmer om at kjæresten skal holde dem fast mens de blir pult, mens andre drømmer om full pakke med fremmed mann, overraskende tidspunkt, frykt, forsøk på å unnslippe etc.

Ja men hallo. Dette er da ikke voldtekt? Jeg trodde voldtekt var når man blir "tatt" mot sin vilje, mens det du beskriver er mere rollespill, er det ikke? Avtalt på forhånd, regner jeg med. Det blir feil å kalle det voldtekt, det vanner ut begrepet voldtekt, slik jeg ser det.

Ellers enig med David om nettavisen. Slutt å les den!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 17:14   #45
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Kvinner drømmer om å bli voldtatt»

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja men hallo. Dette er da ikke voldtekt? Jeg trodde voldtekt var når man blir "tatt" mot sin vilje, mens det du beskriver er mere rollespill, er det ikke? Avtalt på forhånd, regner jeg med. Det blir feil å kalle det voldtekt, det vanner ut begrepet voldtekt, slik jeg ser det.

Ellers enig med David om nettavisen. Slutt å les den!

Ja, enig. Ble feil å bruke det ordet. Playrape eller "lekevoldtekt" er et bedre ord når det kommer til fantasier av det slaget. Det jeg egentlig ville fram til, var de ulike gradene i slike fantasier. Noen fantaserer faktisk om en ekte voldtekt, men det betyr ikke at de ønsker å bli voldtatt ute på byen - det er kun en fantasi.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no