Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 09:40   #41
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sa ikke at det ikke passet til ham, jeg sa meg enig i at man bør være ganske sikker på at det passer før man kjøper det.

Jeg ville selvsagt ikke tatt mot en hvilken som helst gave med noe annet enn et smil, og hadde jeg fått et epletre i gave, regner jeg med at noen på FP ville sagt seg villig til å gi det et godt hjem. (Men jeg ville likevel syntes det var ganske meningsløst å gi meg det - litt som å gi bilutstyr til noen som ikke har bil, liksom.)

Jeg tenker med motsatt fortegn. Hvis jeg skal unnlate å kjøpe en gave er det fordi jeg er sikker på at den ikke passer. Derfor kjøper jeg ikke epletrær til de jeg vet bor i blokk, eller bilutstyr til de jeg vet ikke har bil. Denne typen sommergaver er ment som oppmerksomheter og da gjør jeg ikke dypdykk i personens liv for å finne den perfekte gaven. Epletre har jeg aldri kjøpt til en privatperson, men har to ganger vært med på å spleise på det som avskjedsgave til barnehagen. Begge ganger ble treet mottatt veldig godt. (Når jeg skal kjøpe en gave til noen jeg kjenner personlig legger jeg meg mer i selen for å være sikker på at det passer.)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:52   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Denne typen sommergaver er ment som oppmerksomheter og da gjør jeg ikke dypdykk i personens liv for å finne den perfekte gaven.

Nei, der er jeg helt enig, og nettopp derfor synes jeg gavekort er en sånn kjekk gave i slike sammenhenger. Hvis jeg derimot skulle vurdere å kjøpe en gave som bare passer i spesielle tilfeller (nytt anker som bare passer til folk som har båt, flagg som bare passer til folk som har flaggstang, tre som bare passer til folk som har hage), så ville jeg først forsikret meg om at det spesielle tilfellet gjaldt i dette tilfellet. Og da ville man trenge, om ikke nødvendigvis et "dypdykk", så i alle fall litt kjennskap til personens liv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:00   #43
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, der er jeg helt enig, og nettopp derfor synes jeg gavekort er en sånn kjekk gave i slike sammenhenger. Hvis jeg derimot skulle vurdere å kjøpe en gave som bare passer i spesielle tilfeller (nytt anker som bare passer til folk som har båt, flagg som bare passer til folk som har flaggstang, tre som bare passer til folk som har hage), så ville jeg først forsikret meg om at det spesielle tilfellet gjaldt i dette tilfellet. Og da ville man trenge, om ikke nødvendigvis et "dypdykk", så i alle fall litt kjennskap til personens liv.

Da er jeg igjen tilbake til hvorfor jeg synes dere gjorde dere vanskelig ved å trekke frem at et tre ikke passet for alle. Potensiell kjøper hadde jo allerede sagt at minste kriterie for å ha glede av et epletre (nemlig hage) var tilstede hos mottaker. Det er mange andre grunner til at et epletre ikke trenger å være den optimale gaven, det er der "dypdykket" kommer inn. Sikker blir man aldri med mindre man kjenner vedkommende veldig godt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:14   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Da er jeg igjen tilbake til hvorfor jeg synes dere gjorde dere vanskelig ved å trekke frem at et tre ikke passet for alle.

Jeg synes ikke egentlig man "gjør seg vanskelig" om man kommer med en generell uttalelse som dette - selv om tråden er opprettet av én spesifikk person som ber om råd (og hun visste forsåvidt heller ikke at personen hadde hage, hun sa hun regnet med det, og da er det jo greit å sjekke det først), så synes jeg FP-tråder generelt har rom for at man kommer med meninger og evt. tips som kanskje er relevante for andre som er i tilsvarende situasjon. Dessuten synes jeg argumenter for eller mot de forslagene som har kommet er veldig relevante å poste i en slik tråd. ("Ja, vin er en fin idé, men da bør man huske på at det ikke passer så bra hvis vedkommende er avholds (eller alkoholiker, for den del)" og "Epletrær er en fin og original gave, men passer bare hvis man har hage, og passer dessuten best hvis har tenkt å bli boende på stedet en stund, og ønsker et nytt epletre i hagen".) Det at man kommer med argumenter og innspill og i det hele tatt setter i gang diskusjoner, er jo noe av det morsomste med forumet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:55   #45
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke egentlig man "gjør seg vanskelig" om man kommer med en generell uttalelse som dette - selv om tråden er opprettet av én spesifikk person som ber om råd (og hun visste forsåvidt heller ikke at personen hadde hage, hun sa hun regnet med det, og da er det jo greit å sjekke det først), så synes jeg FP-tråder generelt har rom for at man kommer med meninger og evt. tips som kanskje er relevante for andre som er i tilsvarende situasjon. Dessuten synes jeg argumenter for eller mot de forslagene som har kommet er veldig relevante å poste i en slik tråd. ("Ja, vin er en fin idé, men da bør man huske på at det ikke passer så bra hvis vedkommende er avholds (eller alkoholiker, for den del)" og "Epletrær er en fin og original gave, men passer bare hvis man har hage, og passer dessuten best hvis har tenkt å bli boende på stedet en stund, og ønsker et nytt epletre i hagen".) Det at man kommer med argumenter og innspill og i det hele tatt setter i gang diskusjoner, er jo noe av det morsomste med forumet.

Jeg knebler ingen og har heller ikke sagt at det ikke er lov til å komme med genrelle betraktninger i spesifikke tråder. Jeg synes allikevel den generelle betraktningen kom fram på en måte som fikk meg til å tenke at dette var å gjøre seg vanskelig. Hadde ikke jeg kommet med det innspillet hadde ikke du argumentert og forumet hadde være mindre morsomt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 15:12   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg knebler ingen og har heller ikke sagt at det ikke er lov til å komme med genrelle betraktninger i spesifikke tråder. Jeg synes allikevel den generelle betraktningen kom fram på en måte som fikk meg til å tenke at dette var å gjøre seg vanskelig. Hadde ikke jeg kommet med det innspillet hadde ikke du argumentert og forumet hadde være mindre morsomt.

Ja, det ligger vel i det jeg sa opm diskusjon at jeg ikke synes det gjør noe at du eller andre kommer med innspill til det jeg sier. Men når du sier at det jeg gjør er å "gjøre meg vanskelig", synes jeg ikke det høres ut som om du synes det jeg sa var hverken spesielt relevant eller hyggelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 18:34   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Det ble vellykket! Jeg kjøpte 1 tomatplante og 1 jordbrplante, og han ble kjempefornøyd, for han hadde allerede plantet det i hagen sin fra før. :blink:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
skålgreier


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no