Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-20, 12:41   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg er en storforbruker av slike. Jeg bruker dem på tur hele året, og er dermed avhengig av at de er tynne, samtidig som de er elastiske nok til å kunne trekkes opp på ermene. Jeg har en fra Dæhlie som til nå har vært min favoritt, men til min store sorg er den utslitt, og modellen finnes ikke lenger. Jeg har også flere eldre Devold duo-trøyer, men jeg foretrekker egentlig å ha ull helt innerst også. Jeg har hatt Kari Traa Roseull, men heller ikke den blir jeg helt fortrolig med.

Hvilken er din favoritt?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 12:44   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg har Kari Traa roseull, med glidelås. Har også en tykkere genser fra lannulva også med glidelås, som kan brukes over eller over noe annet.

Jeg skjønner hva du jakter på, så henger her for andres tips! Selv merker jeg at det skal utrolig lite kald luft på halsen til, før jeg ender opp snufsete og forkjøla, så jeg bruker buff hvis jeg ikke bruker en av de to med glidelås.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 12:45   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg skulle også inn å svare Kari Traa roseull med glidelås. Snuppa har stjålet min så jeg synes det er en god anledning til å kjøpe meg en ny.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 12:45   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Denne er god https://www.magasinet.no/aclima-doub...zip-w-til-dame

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 12:58   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Fornøyd med Devold sin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 13:40   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

For tynne trøyer liker jeg veldig godt Devold sin running utgave;
Ellers er jeg også glad i Kari Traa sin rose ull, samt en annen fra Kari Traa som er tynnere og bedre egnet til høy aktivitet. Det ser ikke ut til at den lages lengre

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 13:55   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har Kari Traa roseull, med glidelås. Har også en tykkere genser fra lannulva også med glidelås, som kan brukes over eller over noe annet.

Jeg skjønner hva du jakter på, så henger her for andres tips! Selv merker jeg at det skal utrolig lite kald luft på halsen til, før jeg ender opp snufsete og forkjøla, så jeg bruker buff hvis jeg ikke bruker en av de to med glidelås.

Jeg vet jeg er sær som ikke digger roseull. Endte opp med å selge et nesten ubrukt sett i sommer ... Ellers er jeg helt enig i det med høy hals. Jeg sliter med stiv nakke, og er avhengig av å ha det lunt. I tillegg har jeg oppfaget at det er deilig å kunne ha glidelås og mulighet til god lufting når jeg blir varm.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skulle også inn å svare Kari Traa roseull med glidelås. Snuppa har stjålet min så jeg synes det er en god anledning til å kjøpe meg en ny.

Det overrasker meg ikke at det er flere som tipser om disse. Datteren min elsker sin også.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Denne er god https://www.magasinet.no/aclima-doub...zip-w-til-dame

Den ser god, men kanskje litt varm på sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fornøyd med Devold sin.

Hvilken av dem?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

For tynne trøyer liker jeg veldig godt Devold sin running utgave;
Ellers er jeg også glad i Kari Traa sin rose ull, samt en annen fra Kari Traa som er tynnere og bedre egnet til høy aktivitet. Det ser ikke ut til at den lages lengre

Takk for tips! Den running-utgaven til Devold ser fin ut.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 13:55   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg liker godt den nye serien fra Pierre Robert fra Jenne Skavlan, og den grønne med rund hals bruker jeg til hverdags. Den er veldig tynn. De finne vel i piké og polo også, men ikke halvpolo, så vidt jeg kan se.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:04   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg liker godt den nye serien fra Pierre Robert fra Jenne Skavlan, og den grønne med rund hals bruker jeg til hverdags. Den er veldig tynn. De finne vel i piké og polo også, men ikke halvpolo, så vidt jeg kan se.

Jeg har en slik i svart som jeg bruker masse, men ikke så mye på tur.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:12   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Sjekk Helly Hansen Lifa, mange ulike farger og mønstre der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:13   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Men jeg har vurdert denne fra Pierre Robert. Den ser grei ut og har en snill pris, men jeg er usikker på kvaliteten. Er det noen her som har prøvd den?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:14   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sjekk Helly Hansen Lifa, mange ulike farger og mønstre der.

Will do!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:41   #13
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Men jeg har vurdert denne fra Pierre Robert. Den ser grei ut og har en snill pris, men jeg er usikker på kvaliteten. Er det noen her som har prøvd den?

Har noen av de og d3m er ok men nupper litt lett.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 14:46   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sjekk Helly Hansen Lifa, mange ulike farger og mønstre der.

Disse er favorittene hos oss, vi liker heller ikke Kari Traa sine rosegull plagg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 15:09   #15
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg har noen tynne deilige ulltrøyer i Soleie-serien fra Bergans, men nå finner jeg dem ikke på nettsiden deres.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 15:38   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Jeg liker Janus. Ullplaggene deres varer nærmest evig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 15:39   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Men jeg har vurdert denne fra Pierre Robert. Den ser grei ut og har en snill pris, men jeg er usikker på kvaliteten. Er det noen her som har prøvd den?

PR er ok, men blir fortere slitt enn dyrere merker synes jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 16:05   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Har noen av de og d3m er ok men nupper litt lett.

Nupper vil vi ikke ha!

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Disse er favorittene hos oss, vi liker heller ikke Kari Traa sine rosegull plagg.

Skal sjekkes!

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har noen tynne deilige ulltrøyer i Soleie-serien fra Bergans, men nå finner jeg dem ikke på nettsiden deres.

De kjenner jeg ikke til.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg liker Janus. Ullplaggene deres varer nærmest evig.

Noteres. Jnus brukte jeg jo i gamle dager.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

PR er ok, men blir fortere slitt enn dyrere merker synes jeg.

Ja, jeg vil ha noe som varer lenge uten å bli stygt. Jeg har også varierende erfaring med andre PR-plagg, men akkurat den ullgenseren fra Jenny Skavlan-kolleksjonen har jeg brukt veldig mye, og den er like fin.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 17:11   #19
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Har du prøvd johaug da?
Jeg bruker endel derfra, lithe techn ulla er tynn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 17:27   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ulltrøye med halvhøy "turtle neck" er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Har du prøvd johaug da?
Jeg bruker endel derfra, lithe techn ulla er tynn.

Nei, ikke prøvd. Skal sjekke. Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no