Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-20, 00:49   #141
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med vardegenser til meg selv. Holder på med garntopia babyteppe, samt ballongenser fra petitknit.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:45   #142
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skal i gang med en Camilla Pihl-genser til Snuppa. Garnet kostet en formue, så hun må bare BO i den genseren. (Den så ekstremt henne ut, så det var derfor jeg var villig til å betale så mye for garn.)

Ha, ha. Å strikke med pinne 15 var en ny opplevelse. Fremsiden var ferdig i løpet av en kveld, og det uten at jeg strikket under de to episodene av "the Crown".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:48   #143
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ha, ha. Å strikke med pinne 15 var en ny opplevelse. Fremsiden var ferdig i løpet av en kveld, og det uten at jeg strikket under de to episodene av "the Crown".

Hvilken genser strikker du?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 21:39   #144
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå har jeg strikket to petiteknit-gensere på rappen og jeg sliter litt med størrelsesmalen i oppskriftene hennes rett og slett. Fikk vite av en venninne at hun selv (altså petiteknit-damen som jeg ikke husker hva heter) har kort rygg og baserer størrelsene på seg selv.

Jeg har lagt på en del cm i både ermer og bol, men det blir fortsatt både litt for vidt og litt for kort, så neste genser jeg strikker til meg selv tror jeg at jeg skal justere ned en del før jeg begynner å strikke.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 11:39   #145
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg sliter også med størrelsene til Petitknit. Hun er liten og slank, noe jeg ikke er, og av og til virker det som om hun lager de større størrelsene ut fra en slank figur, bare gangen med en faktor i alle retninger. Og det fungerer dårlig for meg. Jeg må alltid legge på i lengden, minst fem cm, ofte mer. Ankers trøye laget jeg i en størrelse over brystet og en annen størrelse på resten av bolen, for passet det over puppene var det for trangt over magen. Supergøy å rekke opp hele bolen etter at jeg fant ut det.

Jeg så bildet du la ut av Caramel Sweater, og det virker som om du kunne gått ned i størrelse i bredden, og strikket den enda litt lenger, men hatt ermene i den størrelsen som oppgitt. Halsen var nydelig og fargen helt utrolig lekker på deg, da.

Selv holder jeg på med en tilpasset variant av Novice cardigan. Annet garn, tykkere pinner og regneark for å holde orden på strikkefastet, antall masker, økninger etc. Satser på at det blir bra. Jeg har kun lov til å bruke restegarn fremover, dermed blir det litt lokale løsninger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 12:28   #146
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker ofte lenger enn oppskriftene til PK jeg også, men jeg syns størrelsene passer ganske greit i bredden. Jeg velger den størrelsen som har den overvidden jeg vil ha og kjøper gjerne litt ekstra garn for å få lengden jeg ønsker meg.

Kom på nå at jeg har en sort novice cardigan på lista mi. Tror jeg skal strikke to tråder Sunday og bruke mohairoppskriften. Jeg kommer aldri til å komme til å bruke opp restegarn, å kjøpe garn er min eneste luksus for tiden, føles det som.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 12:44   #147
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg sliter også med størrelsene til Petitknit. Hun er liten og slank, noe jeg ikke er, og av og til virker det som om hun lager de større størrelsene ut fra en slank figur, bare gangen med en faktor i alle retninger. Og det fungerer dårlig for meg. Jeg må alltid legge på i lengden, minst fem cm, ofte mer. Ankers trøye laget jeg i en størrelse over brystet og en annen størrelse på resten av bolen, for passet det over puppene var det for trangt over magen. Supergøy å rekke opp hele bolen etter at jeg fant ut det.

Jeg så bildet du la ut av Caramel Sweater, og det virker som om du kunne gått ned i størrelse i bredden, og strikket den enda litt lenger, men hatt ermene i den størrelsen som oppgitt. Halsen var nydelig og fargen helt utrolig lekker på deg, da.

Selv holder jeg på med en tilpasset variant av Novice cardigan. Annet garn, tykkere pinner og regneark for å holde orden på strikkefastet, antall masker, økninger etc. Satser på at det blir bra. Jeg har kun lov til å bruke restegarn fremover, dermed blir det litt lokale løsninger.


Det er ikke bare meg! Bra! Den Caramel Sweater strikket jeg allerede i den minste størrelsen, og har allerede lagt på fem cm i både lengde og ermer, så det forundret meg litt at den ble såpass vid. (Og det oppdaget jeg ikke før jeg hadde strikket så langt på bolen at det ikke var snakk om å rekke opp igjen for å strikke på nytt nei. Louisiana Sweater forlenget jeg også både i bol og ermer, men den passet bedre i bredden. (Også XS)






Synes det er vanskelig å smale dem inn når raglan-en er så vid som den er.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 12:50   #148
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Hvilken genser strikker du?

Den lyder det klingende navnet CP-07-18-Kari. Altså en med 4 farger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 12:54   #149
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kan den av dere som har stukket av med min strøpepinne i nr 5 i rosewood vennligst rekke opp en hånd så jeg får kommet videre på armene på Mary genseren til jentungen.

Og imens jeg lurer på ting, hvorfor oppfører samme type garn seg ulikt etter hvilken farge det er?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 14:48   #150
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes det er vanskelig å smale dem inn når raglan-en er så vid som den er.

Jeg la opp flere masker under armene når jeg skulle gå opp en halv størrelse. Kanskje litt verre når man skal gå ned en størrelse. Kanskje felle noen masker under armene de første omgangen på bolen?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 19:23   #151
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Om du vil ha genseren like lang i overkroppen, men smalere, legg ut hver tredje omgang noen ganger, Mave!

Eller så kan man gå ned en halv pinnestørrelse. Jeg strikker XS til døtrene mine og syns ikke det blir stort, men jeg er nok på den faste siden av strikkefasthet. Strikker man bare litt løst, blir det MYE videre enn der skal.

Forøvrig; nydelige gensere.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 21:08   #152
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den lyder det klingende navnet CP-07-18-Kari. Altså en med 4 farger.

Fin!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 27-11-20, 01:45   #153
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke bare meg! Bra! Den Caramel Sweater strikket jeg allerede i den minste størrelsen, og har allerede lagt på fem cm i både lengde og ermer, så det forundret meg litt at den ble såpass vid. (Og det oppdaget jeg ikke før jeg hadde strikket så langt på bolen at det ikke var snakk om å rekke opp igjen for å strikke på nytt nei. Louisiana Sweater forlenget jeg også både i bol og ermer, men den passet bedre i bredden. (Også XS)






Synes det er vanskelig å smale dem inn når raglan-en er så vid som den er.

Jeg pleier å justere med å gå opp eller ned i pinnestørrelse. Strikker vanligvis veldig stramt, så går opp 0,5 til 1 pinne. Men med store pinner strikker jeg mye løsere, så kunne sikkert gått ned en pinne der. Strikket Louisiana i S til meg selv, og den er ekstremt vid. Men jeg strikket den ganske kort, så jeg syns den "kler" vidden.


Nå holder jeg på med enda en Holiday slipover. Har nettopp strikket en til minste niese, og holder på med en til søsteren hennes. Har i tillegg begynt med Sweater no 8 fra My favourite things - knitwear. Den tar sin tid å strikke gitt.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 27-11-20, 11:21   #154
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder akkurat nå på med hemmelig nisse-gave til noen her på forumet.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 28-11-20, 22:14   #155
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Holder akkurat nå på med hemmelig nisse-gave til noen her på forumet.

Det gjør jeg og...
Jeg gjorde akkurat ferdig tova hyttetøfler til 20 åringen.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-20, 02:36   #156
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Min erfaring med Petitknit er at jeg må strikke XXL (normalt er jeg en L) også legger jeg på 15-20 cm i lengden, jeg er 172 cm.

Når jeg holdt på med 1. vesten gikk det opp for meg hvorfor hun kaller seg Petitknit.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 29-11-20, 22:59   #157
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Min erfaring med Petitknit er at jeg må strikke XXL (normalt er jeg en L) også legger jeg på 15-20 cm i lengden, jeg er 172 cm.

Når jeg holdt på med 1. vesten gikk det opp for meg hvorfor hun kaller seg Petitknit.

Det står jo anbefalt strikkefasthet i oppskriftene, og følger du de skal du få rett størrelse. Jeg er nærmere 170 høy, bruker str S, strikker S i Petiteknit. Strikker stramt og må alltid opp i pinnestørrelse for å matche anbefalt strikkefasthet.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 29-11-20, 23:12   #158
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

På tide å gjøre ferdig genseren til mellomste: https://dustorealpakka.no/oppskrift/...-herre-genser/

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-11-20, 21:44   #159
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble ferdig med Sweater no9 forrige helg og har vel nesten bodd i den siden...
Nå er det Strikkezilla Konstanseskjørt på pinnene.

Tjorven: Så fin genseren til Snuppa ble.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 01-12-20, 00:44   #160
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med all julegavestrikken, og det i november! Så nå trenger jeg noe nytt, men hva?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no