Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Påskerebusideer?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-14, 10:47   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Påskerebusideer?

Er det noen som har gode idéer på hvordan ungene skal finne årets påskeegg? Blir veldig takknemlig for svar.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 13:32   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Påskerebusideer?

Vi pleier å ha en slags lapperebus. De får en lapp med et hint, feks let under noe rødt. Der finner de neste lapp der det står "nei ikke her, du får lete i mikrobølgeovnen eller noe sånn. Og så videre til neste sted, ny lapp.... Ca 5-6 lapper. Jobben for meg er at jeg må lage lappene og legge de på gjemmestedene. Håper dette var forståelig forklart.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 14:46   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påskerebusideer?

I år hadde vi en enkel rebus:
- Jeg henger ute og postmannen hilser ofte på meg (postkassen).
-Dere setter meg på sjøen på sommeren (båten i hagen).
-Den nest eldste i fam sin joggesko (et av mine mange par).
-Marsvina blir glade når dere legger mat i meg (under matskålen til marsvinene).
-Holder maten fersk (kjøleskapet).
-Her blir du ren (dusjen).
-Her sover de yngste i fam (eggene lå under dynen dems).

Mannen kastet første ledetråden tapet rundt en kylling, ned til gutta i kjellerstua.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 10:20   #4
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påskerebusideer?

Jeg har en haug små egg. Jeg tenkte å ta en tynn papplate, lage et skattekart, klippe det opp i puslespill, gjemme en bit i hvert egg og gjemme eggene ute og inne. Når de har hele skattekartet, kan de lete etter godterieggene.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 19:09   #5
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskerebusideer?

Vi lager tradisjonelle rebuser. Først dukker det opp et brev med hyggelig hilsen fra Hr. Paasche Hare (statsautorisert påskehare) sammen med rebus nr. 1. Rebusen leder til ny rebus osv. Etter 5-6-7 rebuser (alt etter hvor mange vi gadd å lage) kommer de til eggene. Rebusene er av ulik vanskegrad siden det er ulik alder på ungene. Sminkeskuff ble f.eks. tegning av sminke og skuff, slik at minstemann skulle klare den, mens skittentøyskurven ble tegning av ski, 8 - å, N, tegning av en tekopp - e, tegning av øy, tegning av is - i, tegning av ku, tegning av rev - e, entall.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no