Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fadderbarn og oppfølging?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 11:15   #1
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Fadderbarn og oppfølging?

Jeg lurer på hvordan folk følger opp fadderbarna sine? Jeg er fadder på ganske mange barn etter hvert, og lurer på hvordan jeg best bør følge opp? Noen har jeg bedre kontakt med enn andre, men vil jo ikke gjøre forskjell. Fra meg blir det bursdags- og julegaver, uansett hvor mye eller lite kontakt vi har. Men, i noen tilfeller kunne jeg vel tenkt meg å gjøre mer - men, vet ikke hva? Jeg har selv en del faddere til egne barn, men det er svært få av dem som gir noen oppmerksomhet på ungenes bursdager eller til jul (kun nærmeste familie). Jeg har til og med vært fistet til å kutte ut å gi gaver til de familiene hvor vi har vært faddere til hverandres barn, men bare vi gir gaver videre. Hva gjør dere andre?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:20   #2
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fadderbarn og oppfølging?

Jeg følger opp så godt jeg kan.
Gir bursdagsgave og julegave.
Det blir litt mere kontakt med nevøen min, enn datteren til ei venninne, men sånn er det jo ofte.
Jeg er ikke flink til å finne på andre ting.
Noen av fadderene til mine barn er flinke til å følge opp, og det blir som ofte julegave og bursdagsgave.
Men andre ikke følger opp i det hele tatt.
Gjør ikke så mye heller for min del.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:24   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn og oppfølging?

Jeg gir julegaver og bursdagsgaver. Ellers så sees vi ofte sånn generelt, men noen spesiell "oppfølging" får de ikke.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:27   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.101
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn og oppfølging?

Jeg gir en liten oppmerksomhet til jul og til bursdag, og så får fadderbarnet mitt en gave på dåpsdagen. Jeg er fadder på en liten jente og hun skal få bunadsølv på alle dåpsdagene frem mot konfirmasjonen. I år skal hun få 1 mansjettknapp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:58   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fadderbarn og oppfølging?

Jeg er fadder til to. Niesen min på 11 år får jule- og bursdagsgave. Blir sikkert noe mer til konfirmasjon når den tid kommer. Men hun får i grunnen ikke noe annet enn de to andre jeg er tante til. Og så bor hun på en annne kant av landet.

Jeg er også fadder til sønnen til ei gammel venninne. Han er nå ni år, men jeg har ingen kontakt med de lenger. Har prøvd å finne ut hvor de nå bor, og sende sms/julekort til de i flere år, men får aldri svar. Litt trist i grunnen, men føler ikke at jeg kan mase på de.

Skulle gjerne fulgt begge opp mer, men, men....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no