Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Malehjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 09:51   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Malehjelp

I morgen overtar vi leiligheten vi har kjøpt. Alt er bare lykken her i heimen, forutenom at jeg snart blir sprø av malingskoder, og ikke minst glansgrad! Jeg har bestemt meg for Jotuns Letthet på de fleste vegger, og noen fondvegger i ulike lillatoner. Jeg skulle egentlig ha tapet, men finner ingen jeg liker..

Kjøkkeninnredninga skal males i aubergine på skapene nede, og i Letthet på skapene oppe. Skuffseksjonen nede skal males i hvitt.

Jeg har funnet fargekode til aubergine på www.vedum.se sine sider, og der står det at den er i glansgrad 15 (bilde under). På den hvite innredninga de har står det glansgrad 35.



Det jeg lurer på er om jeg skal male i glansgrad 15 nede (aubergine) og 35 oppe (hvitt)? Blir det bra?

Jeg mener å ha lest en annen plass at innredninga bør males i en glansgrad på 40.

Jeg er litt forvirra nå, og trenger hjelp!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 09:55   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Malehjelp

Jeg ville ikke brukt glansgrad 15 på en kjøkkeninnredning. Det er en veldig matt maling, og tilsvarende vanskelig å holde ren. Finn et annet malingsmerke, noen som har den glansgraden som trengs, og få dem til å brekke til fargen på fargehandelen. Har du NCS-s koden, er det ikke noe problem. Jeg ville brukt oljemaling på kjøkkeninnredning.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 10:35   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Malehjelp

Nydelig farge den aubergine! Blir helt sikkert veldig bra.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 13:54   #4
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Malehjelp

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg ville ikke brukt glansgrad 15 på en kjøkkeninnredning. Det er en veldig matt maling, og tilsvarende vanskelig å holde ren. Finn et annet malingsmerke, noen som har den glansgraden som trengs, og få dem til å brekke til fargen på fargehandelen. Har du NCS-s koden, er det ikke noe problem. Jeg ville brukt oljemaling på kjøkkeninnredning.

Hvilken glansgrad er anbefalt? Jeg har NCS koden, ja. Men kan ikke fargen bli en del mørkere med høyere glans?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Nydelig farge den aubergine! Blir helt sikkert veldig bra.

Ja, den er utrolig nydelig!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 13:56   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Malehjelp

Jeg ville brukt minst glansgrad 40 på kjøkkeninnredning. Jeg malte med 15 en gang ved en feil, og det ble ikke fint (heldigvis var det en midlertidig fix, så jeg klarte å leve med det).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 14:07   #6
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Malehjelp

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ville brukt minst glansgrad 40 på kjøkkeninnredning. Jeg malte med 15 en gang ved en feil, og det ble ikke fint (heldigvis var det en midlertidig fix, så jeg klarte å leve med det).

Kjekt å vite! Det blir 40. Jeg reagerte selv når jeg leste det sto glansgrad 15.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no