Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Webasto? Ville du ha hatt det?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 10:43   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Webasto? Ville du ha hatt det?

....


Sist redigert av gnuri : 03-12-12 kl 15:52.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:47   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi har det på vår, og jeg synes det er veldig greit iallefall.
Vi har ikke garasje, så det er greit å ha bilen varm til jeg skal ut å kjøre, og det sparer meg ofte for en del is/snøskraping.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:48   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Hvis du ikke har garasje, så ja, ja, ja! Vi bruker vår hver eneste dag om vinteren. Når jeg tenker meg om, så ville jeg hatt det selv med garasje. Jeg har motor- og kupévarmer på "min" bil og savner den intenst når jeg står et sted jeg ikke kan få brukt den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:48   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi hadde det på den forrige bilen vår.
Det var gull verdt da vi ikke hadde garasje. Da satte vi den på om morgenen en halv time før vi skulle dra og kom ut til oppvarmet bil. Ulempen er at man må kjøre minst 30 minutter med bilen for at batteriet skulle lade seg skikkelig opp igjen. Vi var da tydeligvis ikke alltid flink nok til å kjøre langt nok og endte opp med at bilbatteriet døde og vi måtte kjøpe nytt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:50   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Mannen har, jeg har ikke. Jeg er misunnelig på han hver eneste vinter når jeg står og skraper stålis.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:54   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Jeg tror det viktigste er å finne ut om du kjører langt nok til å ta den i bruk. Etter at vi skiftet batteri, så måtte vi rett og slett slutte å bruke den de morgenene vi bare skulle til jobben, for 15 minutters kjøring i -20 grader var ikke nok til å lade batteriet.
.. og det er fryktelig kaldt, og kjipt å stå der med en bil som ikke vil starte.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:55   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi har hatt, og jeg savner det!

Vi har garasje, men med tre biler i hus så måtte den ene stå ute endel, og da foretrakk jeg at det var min. Finnes jo ikke noe bedre enn å komme ut til ferdig oppvarmet bil

Minuset med dieselvarmere er at de fort kan sote ned, og dermed avgi endel eksos. De krever rett og slett å bli brukt en del.

På den Volvoen vi hadde, så opplevde vi at den fylte kupeen med eksos. Mye vits i å varme opp bilen når den måtte luftes ut før vi kjørte

På Tiguanen vi har nå, så er det også dieselvarmer, men da uten denne funksjonen til å forvarme bil.

Det vi opplever på denne er at den ryker endel. Jeg kjører et stykke, og så når jeg stopper i et kryss eller noe, så velter røyken ut. Ser nesten ut som bilen står i brann.

Dette er fordi at bilen er brukt til mye småkjøring, så anlegget soter ned. Burde hatt en langtur på den, eller en service på systemet.

Men ja...jeg anbefaler dieselvarmer på det varmeste.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:00   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hm- iom at jeg omtrent KUN kjører kortere turer på 10-15 minutter til jobb så tror jeg at jeg lar det bli med drømmen

Altså...det på vår bil nå er ikke noe problem i så måte, og ved at du bruker den til å faktisk forvarme bil, så bruker du den jo, og unngår dermed soting.

jeg ville tatt det med jeg, spesielt om du ikke har garasje. (den skal jo ikke brukes i garasje) Det er så deilig å slippe å skrape is, og å kunne sette seg i en varm bil.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:06   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi har nettopp kjøpt ny bil med motor- og kupevarmer, og jeg elsker det! Har fjernkontroll, så setter den på fra kjøkkenvinduet

Det selger sa til oss, er at den bør få gå i minst 15 minutter for å unngå at den soter ned. 5 minutters varming en gang i blant går fint, men som hovedregel bør den få brenne en god stund for å unngå sot.

Han sa ikke noe om hvor langt vi måtte kjøre for å lade opp igjen batteriet? 30 minutter er jo lenger enn det vi kjører til vanlig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:09   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi var aldri plaget med at dieselvarmeren tok batteriet på bilen. Det eneste vi lærte oss å passe på var at det faktisk var diesel på bilen. Var det lite på tanken, type ned på reservetank, så startet ikke varmeren. Dette var på volvoen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:15   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Løp og kjøp.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:33   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Jeg har webasto som starter nå bilen starter. Det er videre ikke mange hundre meterene man kjører for at bilen begynner å få litt varme i kupe.

Har en kompis som i fjor kjøpte en Nissan X-trail med diesel og uten tilleggsvarmer. Han kjører på vinteren fra der vi bort over 1,5 mil før han begynner å merke varme i bilen (da litt opp i Lierbakkene, som gir bilen belastning).

Hvis bilen står i garasje skal webasto IKKE brukes. Er vel strengt tatt ikke lovlig.

Hvorvidt man "bør ha" webasto kommer også litt an på bilen. For diesel er det viktigere enn på bensinbiler som blir raskere varme (pga. mindre effektiv forbrenning - men dagens bensinmotorer er blitt mer effektive og gir fra seg mindre varme da vil jeg tro).

Men det kommer også an på om bilen har elektrisk tilleggsvarmer. F.eks. hos VW var det en del biler som tidligere ble levert med webasto som startet når temperaturen var under 4 grader, der man for nyere modeller har gått over til en elektrisk tilleggsvarmer. F.eks. her er jo saken fra i fjorvinter om de nye politibilene et godt eksempel.

Passat-ene til politiet hadde tilleggsvarmer - elektrisk, men de viste ikke at man måtte sette temperaturen på High for at denne skulle slå inn. Årsaken til at en slik løsning var valgt var at batteriet ellers kunne blitt tappet en del med mye småkjøring og med automatisk påslåing av tilleggsvarmeren.

Jeg vet dem som har importert litt større flerbruksbiler, som f.eks. Sharan, som på vinteren har slitt pga. manglende webasto - må kjøre svært langt for å få bilen varm, og temperaturen på motor kan omså synke under kjøring når det er skikkelig kaldt. Og problemer knyttet til dugg når man ikke kan kjøre på med varme.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:36   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Minuset med dieselvarmere er at de fort kan sote ned, og dermed avgi endel eksos. De krever rett og slett å bli brukt en del.

Det er et større problem med litt eldre biler har jeg inntrykk av.

Sitat:

På den Volvoen vi hadde, så opplevde vi at den fylte kupeen med eksos. Mye vits i å varme opp bilen når den måtte luftes ut før vi kjørte

Ja, det ryker en del og man merker det hvis man starter bilen og har dørene åpne for å f.eks. sette inn ungene og ting tar litt tid.

Sitat:

Det vi opplever på denne er at den ryker endel. Jeg kjører et stykke, og så når jeg stopper i et kryss eller noe, så velter røyken ut. Ser nesten ut som bilen står i brann.

På min Touran kommer røyken ut framme på høyre side. Trodde det var noe eksoslekasje når jeg fikk bilen levert ;-) Men går ganske raskt over...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:38   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Hvilken bil er det snakk om? Er den helt uten tilleggsvarmer hvis man ikke velger webasto-pakke?

25 000 kr var dyrt. Man må jo også se på hvordan man parkerer - kunne motorvarme og kupevifte kanskje være et alternativ?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 12:28   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Har webasto, ikke garasje og kunne ikke vært uten motorvarmer. Særlig godt på korte turer. Har Volvo v60 og starter webasto med iPhone.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 12:33   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Er det sånn at alle helt uten videre vet hva Webasto er?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 13:10   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Er det sånn at alle helt uten videre vet hva Webasto er?

Ikke før jeg snakket med bilselger, nei.

Men BEHOVET for en webasto (som forøvrig er navnet på EN type dieselvarmer, men som nå har blitt et samlenavn på alle dieselvarmere, tror jeg) har jeg hatt lenge. I grunnen siden første gangen jeg sto og skrapte is av rutene med en unge inne i den iskalde bilen mens nabobilen sto og gjorde jobben helt selv..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:24   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ikke før jeg snakket med bilselger, nei.

Men BEHOVET for en webasto (som forøvrig er navnet på EN type dieselvarmer, men som nå har blitt et samlenavn på alle dieselvarmere, tror jeg) har jeg hatt lenge. I grunnen siden første gangen jeg sto og skrapte is av rutene med en unge inne i den iskalde bilen mens nabobilen sto og gjorde jobben helt selv..

Det er noen bilprodusenter som benytter lignende løsning fra produsenten Eberspächer, gjerne referert til som Eber, men Webasto er vel det de fleste bruker.

Toyota og MB er vel av dem som i hvert fall tidligere har brukt Eber i stedet for Webasto.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:33   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Vi har dieselvarmer, men ikke kupèvarmer. Det er ikke noe problem. Selv i 20 minus holder det å sette på tenninga mens jeg hjelper barn inn i bilen og koster litt snø. På noen få minutter har vi renblåste vinduer og varmen i bilen kommer en god stund før jeg har kommet meg på jobb (en fem minutters kjøretur utenfor rushen). Men jeg har ikke Nissan jeg da
...eller, når jeg tenker meg om kan vi vel trykke på noen innstillinger slik at den varmer seg opp av seg selv. Men det har vi aldri hatt behov for å bruke da, tydeligvis...

På vår eldgamle Audi er historien mer som mrc skisserer lengre oppe her. Skal man kjøre den på kalde dager, må det planlegges. Og man må kle seg godt for kortere turer .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:57   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto? Ville du ha hatt det?

Jeg har tilsvarende webasto på vår bil. Det er kjekt, synes jeg, men jeg hadde glatt kunne levd uten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no