Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler?
Jeg er kvinne og er aldri redd 110 68,75%
Jeg er kvinne og er alltid redd 3 1,88%
Jeg er kvinne og noen ganger redd 40 25,00%
Jeg er mann og er aldri redd 5 3,13%
Jeg er mann og er alltid redd 1 0,63%
Jeg er mann og noen ganger redd 0 0%
Dustepoll 1 0,63%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-13, 10:46   #101
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg bare merker meg at det er altfor mange iddjåtter som kjører sneglefart med en gang de er innenfor; de har vel sånn tunnellskrekksyke da.

Jeg merket meg iddjått som kjørte forbi inne i tunnel på E6 i Nordland - i tunnel med slak høyresving og bare to kjørefelt, hel midtstripe og skiltet forbikjøring forbudt. Blir kokforbanna over slike suicidale tullinger som setter andres liv i fare for å komme ti sekunder tidligere fram. Vedder på de lider av for tidlig sædavgang også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 12:53   #102
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ok, angsten melder seg. Vi skal på ferie til Hvaler. Må kjøre Hvalertunnelen som mange her skriver er en av de verste, og jeg leser at det er ofte duggproblem det skrives om. Dugg er et problem med vår bil som ikke har klimaanlegg (ødelagt, reparasjon på ti lapper er på vent), det dugger veldig ofte og mye når vi kjører i lengre tunneler, især om det er regnvær. Da får jeg lettere panikk, mens jeg skrur på vifter (hjelper ikke), kaldluft/varmluft og tørker febrilsk og iltert.

Og jeg hater at jeg gjør dette til et problem, og lurer på om noen kan skrive noe om dette..... Gleder meg jo til Hvalerferie!

Ingen egne erfaringer med problemet, men:
Kaldluft blir vel her feil - ved å sette kaldluft opp mot ruta kjøler man den ned ekstra, hvilket vil øke kondenseringen mot ruta.

Her bør varmluft mot ruta startes allerede litt før man kjører inn i tunnelen. Problemet kan vel dog da være at det kan bli svært ubehagelig i lengre tunneler med en svært varm bil - og lite fristende å lufte i bilen pga. dårlig luft i tunnelen.

Ved kaldluft måtte man ha startet en stund på forhånd også, og videre prøvd å få samme temperatur i bilen og på frontrute som det er inne i tunnelen....

I regnvær vil luftfuktigheten gjerne være høyere, så blir det ekstra mye som kondenserer når frontruten blir avkjølt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no