Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil nr 2 - "konebil"

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 20:16   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi så på Toyota Yaris idag, de hadde tilbud (?) på en helt ny til 208000 inkl det meste inni, uten vinterhjul (tror jeg) og mannen ble jo selvfølgelig gira (lyst på helt ny bil...). Vi tenkte dra tilbake og prøvekjøre og høre litt mer. Vet ikke om det er åpning for noe pruting når det står tilbud i utgangspunktet, men det er vel ellers vanlig å prute på bilpris?
Hva synes mcr om prisen? Jeg synes/tror vel at det er mer lønnsomt å kjøpe en 1-3 år gammel bil som har sunket litt i pris men fortsatt er ny og kjørt lite.

Hvilken modell var det snakk om?
(Altså motor og utstyrsmodell)

Huyndai i20 kan jo i dette segmentet også være et alternativ. Egentlig ikke helt oversikt over biler i dette segmentet, men synes på papiret i20 virker mer spennende enn Yaris. Penere enn Yaris er den definitivt også.


Sist redigert av mrc : 24-10-09 kl 20:46.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:20   #42
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Vi skal lease en Ford Fiesta. Meget prisgunstig.

Kan du fortelle litt mer?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 23:48   #43
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Av de dere vurderer ville jeg helt klart gått for en Yaris, sikkerhetsmessig veldig god. OG driftssikker - ikke så mange som slår Toyota der.

Skjønner at det er fristende med ny bil, det er jo slik alle ønsker seg det.

Se eksempel fra Finn her:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19516273

Det er gode penger å spare på å kjøpe en to år gammel bil. 24 000 km er ikke mye akkurat. Og om du skal kjøre bare et par mil om dagen har du bil lenge.
Og et argument til for Yaris, bruktbilprisen holder seg godt!

Forøvrig er jeg Golf-fan - og vår nummer 2 bil, er en golf plus - 2005 modell. Men jeg kjører 14 mil for dagen, så da må jeg ha noe litt større enn de du ser på.

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:06   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvilken modell var det snakk om?
(Altså motor og utstyrsmodell)

Huyndai i20 kan jo i dette segmentet også være et alternativ. Egentlig ikke helt oversikt over biler i dette segmentet, men synes på papiret i20 virker mer spennende enn Yaris. Penere enn Yaris er den definitivt også.

Jeg tror det var denne, vi var der rett før stengetid, så vi må tilbake, husker ikke helt. Ser de har den til 218 på toyotas sider.

  • YARIS
  • 5-dørs
  • 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start
  • 6 trinns MultiMode
  • S
  • 5A7 Silky Gold Met


Huyindai har vi ikke sett på noen av stedene, men jeg kan jo se litt på finn.no
Jeg må si jeg ikke har glemt Kia Picanto heller, jeg syntes den var veldig fin. 149 for 2010-modell med alt utstyr.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:15   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18628497

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:17   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Av de dere vurderer ville jeg helt klart gått for en Yaris, sikkerhetsmessig veldig god. OG driftssikker - ikke så mange som slår Toyota der.

Skjønner at det er fristende med ny bil, det er jo slik alle ønsker seg det.

Se eksempel fra Finn her:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19516273

Det er gode penger å spare på å kjøpe en to år gammel bil. 24 000 km er ikke mye akkurat. Og om du skal kjøre bare et par mil om dagen har du bil lenge.
Og et argument til for Yaris, bruktbilprisen holder seg godt!

Forøvrig er jeg Golf-fan - og vår nummer 2 bil, er en golf plus - 2005 modell. Men jeg kjører 14 mil for dagen, så da må jeg ha noe litt større enn de du ser på.

Ja, enig i det du sier, det kan lønne seg å kjøpe 1-2 år gammel bil og Yarisene ser jeg holder seg godt i pris. Den du linket til var bra og sånt vi absolutt kunne kjøpt, men litt for langt unna der vi bor da...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:56   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

[quote=Lykken;1894541]Jeg tror det var denne, vi var der rett før stengetid, så vi må tilbake, husker ikke helt. Ser de har den til 218 på toyotas sider.

  • YARIS
  • 5-dørs
  • 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start
  • 6 trinns MultiMode
  • S
  • 5A7 Silky Gold Met


Sitat:

Huyindai har vi ikke sett på noen av stedene, men jeg kan jo se litt på finn.no
Jeg må si jeg ikke har glemt Kia Picanto heller, jeg syntes den var veldig fin. 149 for 2010-modell med alt utstyr.

Picanto er samme bilen som Huyndai i10. Kia Cee'd er samme bilen som Huyndai i30. Mulig Kia har en variant av i20 også. Kia og Huyndai har vel hatt noen forskjeller i garantitid tidligere, men vet ikke om begge har fem år nå. Mener i hvert fall å huske at Kia hadde 5 år... eller var det omvendt...

Bilene er litt forskjellig i front, og synes vel Huyndai-en er et hakk penere.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 09:11   #48
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Kan du fortelle litt mer?

Forskuddsleie: kr. 20 000.-
Månedsleie: kr. 1650.-
Gjenkjøp etter 3 år: 168 000.-

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:05   #49
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Jeg er veldig fornøyd med min Huyndai i30, har hatt den i ett år snart nå. Vi kjøpte en demobil. Mener jeg har lest et eller annet sted at det er et av de beste bilkjøpene du kan gjøre nå, men hvor og hvorfor husker jeg ikke helt.

Kan koble ipoden rett i, det er kjempeviktig.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 11:21   #50
fru frøken
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
fru frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Hva med en EL bil? Hvertfall billig i drift.

fru frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:41   #51
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av fru frøken, her.

Hva med en EL bil? Hvertfall billig i drift.

Skal man ha en forutsigbarhet her trenger man en elbil som er ganske dyr i utgangspunktet og der man bare leier batteriene. Det er en del som opplever at det å kjøpe en billig elbil har vist seg veldig dyrt etter at batteriproblemene har startet. Nye batteripakker kan være sekssifrede beløp. En del opplever også nå at blybatteriene begynner å merke at det har blitt en kaldere årstid....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:39   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Oppdatering!
Igår skrev vi kontrakt på Toyota Yaris 2009 Sol New edition, 1,33 l og 100 hk hos forhandler til 209000 totalt, alt vanlig utstyr inni som 8 airbags, aircondition, cd-radio, mp3-kobling, låsbar airbag foran, kan ta ned setene flatt bak etc, sommerhjul og oppgradert vinterhjul.
Tror det er et ok kjøp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:46   #53
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Høres billig ut. Gratulerer!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 17:03   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Høres billig ut. Gratulerer!

Tusen takk. Jeg gleder meg som en liten unge til å kjøre og parkere en liten, snerten bil!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 14:54   #55
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Gratulerer :bukett:
Bilen er kjempegod og jeg er sikker på at du kommer til å blir fornøyd.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no